Senaste klarade spel?

Permalänk
Medlem

Blev klar med The Incredible Adventures of Van Helsing 2 igår. Även om jag gillade spelet så kändes det lite "off" i jämförelse med 1:an. Jag hade extremt svårt att komma nånstans med utrustningen då drop raten på allt var så extremt låg (i jämförelse med första spelet). Hade ända till mot slutet av spelet svårt att få ihop både pengar och annat så att jag kunde uppgradera min utrustning. Jag hade gärna sett en lite högre drop rate. Men även denna del kändes solid i övrigt.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Warcry:

Star Wars: Jedi survivor.
Lite för uppenbar story, lite enformigt. Men som Star Wars-fanboy njöt jag av resan.

Vad tyckte du om längden? Tycker det hade kunnats kapa några timmar. Vill minnas att jag mot slutet började tappa intresset, även om det var riktigt episkt.

Permalänk
Medlem

Kona 2: Brume

Tycker det var helt okej! Trevlig uppföljare till första.
Gillar stilen dom berättar i detta spelet, vill man få reda på saker så får man gå runt och leta efter anteckningar och liknande.
Är ett FPS, men skjut delen är inte speciellt stor, händer lite encounters då och då.
Lite små kluriga pussel ibland också, vilket gillas!

Inget nämnvärt att klaga på faktiskt, lite prestanda problem på sina ställen men inget gamebreaking så att säga.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Vad tyckte du om längden? Tycker det hade kunnats kapa några timmar. Vill minnas att jag mot slutet började tappa intresset, även om det var riktigt episkt.

Jag håller med, i slutet av spelet ville jag bara bli "färdig" och struntade i sidouppdrag och dylikt.
Fortfarande ett bra spel dock och jag kanske plockar upp det vid ett senare tillfälle och kör New game+

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Senua’s Saga: Hellblade II
Drygt 7h att klara (dock inte 100%), lagom kluriga pussel, engagerande fighting och fantastisk story.
Är linjärt, men vet man bara om att det är en "film" så är det en jäkla resa, stundtals ganska obehaglig.
Mörkt rum och hörlurar med hög volym är ett måste för upplevelsen!

Ingår i Xbox Game Pass.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Blev klar med The Incredible Adventures of Van Helsing 3 idag, spelade "bara" igenom storyn, så det blev inget grindande eller dylikt, men jag utforskade banorna och gjorde alla side quests jag stötte på. Så nu är jag klar med alla delarna och har 3 titlar mindre i min backlog på Steam.

Även denna är en solid titel enligt mitt tycke. Tror jag gillade det här spelet lite mer än 2:an. Men vet inte riktigt vilken favoriten är av denna och 1:an dock.

Permalänk
Medlem

Skyrim, jag kunde inte klara alla quests för att vissa hade buggat och andra stod jag inte ut med att försöka komma ihåg vem eller var de handlade om.
Men det återstod väl 5-6 "sidequests".

Jag är glad att det är över.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Callisto Protocol, rätt så bra spel faktiskt.

Permalänk
Medlem

Paw patrol:On a roll 3.5/5

Spelade detta med min 3 åriga dotter.
Vi körde på pc med kontroll.
Vi började med att hon skötte styrning och jag hoppade. Vi avslutade med att hon gjorde allt själv med lite hjälp med dubbelhoppen.

Väldigt repetitiv och dottern tappade fokus mot slutet av banorna. Men helt okej barnspel.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25