Permalänk

KYH Programvarutestare

Hej!

Jag har ansökt till KYH Stockholms programvarutestare - program. Däremot har jag läst otroligt dåliga recensioner om dem, där folk anklagar skolan för att vara svindlare. Jag undrar om det är något som har personlig erfarenhet med skolan, samt den utbildningen och har åsikter att dela med sig om.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fekk22ee3:

Hej!

Jag har ansökt till KYH Stockholms programvarutestare - program. Däremot har jag läst otroligt dåliga recensioner om dem, där folk anklagar skolan för att vara svindlare. Jag undrar om det är något som har personlig erfarenhet med skolan, samt den utbildningen och har åsikter att dela med sig om.

Tack på förhand!

Tyvärr har jag ingen personlig erfarenhet att dela med mig av, men du kan söka efter kvalitetsgranskningar på Myndigheten för Yrkeshögskolan och se om myndigheten upptäckt några kvalitetsbrister.

Jag tror att du ska ta recensioner som folk skriver på nätet med en enorm nypa salt. En dålig recension kan lika gärna återspegla att just den personen inte var beredd att lägga ned den tid som krävs för att klara utbildningen.

Var hittar du dessa recensioner? En snabb googling ger inga tydliga resultat.

Permalänk
Medlem

Utbildningen i sig är bra med vettiga kurser förutom ett par och vi hade tur med bra lärare under våran tid (2021-2023). Skolan i sig däremot sög, vet inte om vi hade otur eller något när KYH blev uppköpta av AcadeMedia för hade inte läst så jättemycket negativt innan jag gick. Vi hade totalt 6-7 stycken olika utbildningsledare under våra 2 år vilket bara var ren kaos.