Permalänk

Datorhörna 1.0

Efter att jag flyttat in nyligen var det dags att ta tag i datorhörnan och försöka få till en clean setup.

Började med att köpa ett gammalt matbord i massiv ek som har kapats till 80x160. Sedan har jag slipat ner, och sedan gått på med lackbets. Köpte senare ett höj & sänkbart bord till detta.
Plötsligt blev skärmen väldigt liten, spanar på en 34" alternativt en 49".

Kringutrustning:
Skärm: LG 27GL850
Tangentbord: SteelSeries Apex Pro
Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless
Mus: Logitech Superlight Pro

Datorn:
Chassi: Fractal Design Torrent Compact
CPU: i5 12600K
GPU: 7900 XT Red Devil 20GB
Ram: Corsair LPX DDR4 3600MHz

Ni får ursäkta mig för min gamla Samsung s10 som gör det bästa den kan för att få bra bilder.

Besök galleriet här

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Torrent Compact Nätagg: RM 1000x CPU: i5 12600K GPU: RX 7900 XT Red Devil 20GB RAM: Corsair LPX DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem

Snyggt, är intresserad av att göra någonting liknande när det gäller kabelhantering. Hur har du löst det med allt kablage från skärm, är det en kabelstrumpa som allting går i? Vad är det för produkt du hängt upp alla sladdar i? Grenuttaget är fastskruvat i skrivbordet? (Jag har en IKEA Lagkapten som skiva, osäker på om det öht går att borra hål för kablage, eller skruva fast något på undersidan.

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Svårt att se på bilderna, men finns det marginal i kablarna för att höja och sänka bordet?

Permalänk
Skrivet av LinusTrulsson:

Snyggt, är intresserad av att göra någonting liknande när det gäller kabelhantering. Hur har du löst det med allt kablage från skärm, är det en kabelstrumpa som allting går i? Vad är det för produkt du hängt upp alla sladdar i? Grenuttaget är fastskruvat i skrivbordet? (Jag har en IKEA Lagkapten som skiva, osäker på om det öht går att borra hål för kablage, eller skruva fast något på undersidan.

Uppdaterade med lite bättre bilder så kan du se att jag borrat för genomförning för att få bordet intill väggen. Ingen strumpa utan bara buntband som ligger tätt. Kabelrännan följde med när jag köpte underredet (begagnat). Grenuttaget är fastskruvat i skrivbordet ja. Antar att det är faner från IKEA, vilket inte är optimalt. Men ingen minns en fegis!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Torrent Compact Nätagg: RM 1000x CPU: i5 12600K GPU: RX 7900 XT Red Devil 20GB RAM: Corsair LPX DDR4 3600MHz

Permalänk
Skrivet av MickeBoy:

Svårt att se på bilderna, men finns det marginal i kablarna för att höja och sänka bordet?

Är mest ute efter att sänka bordet för att lägga fötterna på. Och ja, det går att sänka ca 20 cm och höja ca 10 cm. Duger gott för mitt ändamål.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Torrent Compact Nätagg: RM 1000x CPU: i5 12600K GPU: RX 7900 XT Red Devil 20GB RAM: Corsair LPX DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasmann1:

Uppdaterade med lite bättre bilder så kan du se att jag borrat för genomförning för att få bordet intill väggen. Ingen strumpa utan bara buntband som ligger tätt. Kabelrännan följde med när jag köpte underredet (begagnat). Grenuttaget är fastskruvat i skrivbordet ja. Antar att det är faner från IKEA, vilket inte är optimalt. Men ingen minns en fegis!

Tack för svar, spännande vad man kan göra med stripes! Det blev riktigt läckert det där, en trevlig inspiration. Precis, ingen minns en fegis - nu kör vi!

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro