www.elgreen.se - billigt, hur säkert?

Permalänk
Medlem

www.elgreen.se - billigt, hur säkert?

Hittade en sida som säger sig sälja rekonditionerade asus-datorer från fabrik.

Citat:

Fakta
Vi säljer rekonditionerade datorer.

Våra datorer kommer direkt från tillverkarna som själva har rekonditionerat de. De är i skick som nya och knappt använda. Kan vara datorer som använts för demo eller haft någon trasig komponent som har byts ut.

Alla våra datorer kommer med Orginal operativsystem samt svenskt tangentbord och alltid med minst 6 månaders garanti direkt från tillverkaren.

Någon som handlat därifrån eller vet vad det är för företag?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Också nyfiken på detta.. En N71 med core i5 och HD5730 runt 6500 och en UL35 med i3 och G310 för en bra bit under 5000 känns ju rätt ok om det är som de skriver, dvs så gott som nya datorer..

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

också sugen om det nu är fina saker, jävligt billigt iaf.

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört ska det vara scam, folk har fått tomma kartonger etc. Rätta mig om jag har fel.

Permalänk

Fragbite - Den svenska sidan för allt om Counter-Strike och lite till

Verkar vara en seriös sida. Vill du vara säker så åk direkt till affären.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Inaktiv

ElGreen är en officiell butik för våran rekonditionerade datorer eller datorer med skadad kartong.
De är inge scam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

ElGreen är en officiell butik för våran rekonditionerade datorer eller datorer med skadad kartong.
De är inge scam.

antar ett detta bevisar en del

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

Jag ogillar att man inte kan välja faktura.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

antar ett detta bevisar en del

Inte för att förolämpa någon, men vad är det som är bevisat?

Jag kan göra en användare som Asus-Bosse och garantera vad som helst. Bevisar noll och inget.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Inte för att förolämpa någon, men vad är det som är bevisat?

Jag kan göra en användare som Asus-Bosse och garantera vad som helst. Bevisar noll och inget.

Jag vet tänkte det samma men om du kollar vilka trådar han svarat i.
Isf är han är asus snubbe wannabe och är han det så har han inget liv.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Inaktiv

ni får väl Googla på mig och dra era egna slutsatser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Inte för att förolämpa någon, men vad är det som är bevisat?

Jag kan göra en användare som Asus-Bosse och garantera vad som helst. Bevisar noll och inget.

Han jobbar på Asus, ni kan alltså ta det lugnt : )
Ni kan alltid kolla här lite om ni vill vara säkrare alternativt googla lite:
David Hammer - LinkedIn

Permalänk
Medlem

Suck... va misstänksamma folk här kan vara... Nästan skrattretande

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrood:

Suck... va misstänksamma folk här kan vara... Nästan skrattretande

Är det lika skrattretande att bli blåst på 10.000 kronor när du beställer en dator?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Oj. Hade man haft pengar hade jag lätt dragit iväg en beställning på en laptop för 3-4000kr

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrood:

Suck... va misstänksamma folk här kan vara... Nästan skrattretande

Det är med god rätt att folk är det. Finns många sidor som är fejk och det är inte alltid lätt att skilja dem från de äkta. Elgreens sida ser rätt så amatörmässig ut så det gör ju en lite misstänksam, även om i det här fallet visade sig vara okej.

Permalänk
Medlem

Absolut inget illa menat mot Asus.David. I just detta fall är jag själv säker på att han/du är en seriös representant för Asus, men det är inte alltid så lätt för en nybörjare att urskilja. Försökte mest upplysa om att allt inte blir sant för att någon säger det på ett forum.

I dessa bedrägeritider skadar det sällan att vara lite misstänksam.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Muyfa666:

Absolut inget illa menat mot Asus.David. I just detta fall är jag själv säker på att han/du är en seriös representant för Asus, men det är inte alltid så lätt för en nybörjare att urskilja. Försökte mest upplysa om att allt inte blir sant för att någon säger det på ett forum.

I dessa bedrägeritider skadar det sällan att vara lite misstänksam.

ingen fara jag e också misstänksam när jag ska köpa grejer men jag hade faktiskt på känn att detta skulle dyka upp ang ElGreen eftersom vi nyligen börjat med detta.

Permalänk

Jag frågade ElGreen om man kan betala med faktura inom en snar framtid, och då svarade dom "Vi tittar på en sådan lösning men kommer inte ha något klart förens nästa år. "

När dom fixar fram faktura som betalsätt så köper jag en laptop därifrån, garanterat!

Permalänk
Medlem

Nån på swec som handlat därifrån?

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Skrivet av JoBu:

Nån på swec som handlat därifrån?

Yes, beställde en förra veckan
Kommer nog imorgon eller på torsdag... Jag kommer dock hämta ut det 23:de

Så lita på mitt ord bbys:D

reggade mig här bara för att svara på tråden

Permalänk
Medlem

Jag litar på att du har beställt en men det är ju lite mer intressant ifall du faktiskt har fått den också

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Skrivet av JoBu:

Jag litar på att du har beställt en men det är ju lite mer intressant ifall du faktiskt har fått den också

Yes, fick avin idag, den har kommit
vikten stämmer iaf

Paketet väger 4,7 kg
Och bara datorn väger 4,2 ))

Permalänk
Skrivet av benzinlol:

Yes, fick avin idag, den har kommit
vikten stämmer iaf

Paketet väger 4,7 kg
Och bara datorn väger 4,2 ))

Och specsen på datorn stämmer?

Permalänk
Skrivet av Walter0523:

Och specsen på datorn stämmer?

Har inte hämtat den än, återkommer direkt... Men det är ett helt seriöst företag, har snackat med VD:n och Fredrik, väldigt trevliga...
Om ni är så osäkra varför besöker ni inte deras butik i Saltsjö-boo?

Permalänk
Skrivet av benzinlol:

Om ni är så osäkra varför besöker ni inte deras butik i Saltsjö-boo?

Över 80 mil bort?

Permalänk
Skrivet av Walter0523:

Över 80 mil bort?

Riktat till dom som bor inom dom närmaste 10 milen.

Permalänk
Medlem

Enligt min erfarenhet har en dator med problem ofta mer än ett problem, och ofta återkommande jobbiga problem. Sådana datorer är jävligt jobbiga!

Har man tur och får en vars bara kartongen är sönder så är det fint

Permalänk
Skrivet av kobb3:

Enligt min erfarenhet har en dator med problem ofta mer än ett problem, och ofta återkommande jobbiga problem. Sådana datorer är jävligt jobbiga!

Har man tur och får en vars bara kartongen är sönder så är det fint

Menar det

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Hittade en sida som säger sig sälja rekonditionerade asus-datorer från fabrik.

Någon som handlat därifrån eller vet vad det är för företag?

Hämtade nyss ut paketet, och i paketet så låg det en tegelklump sorgligt men

HAHA, nee skojjar bara Datorn var i paketet och alla saker följde med ( laddare etc ) Specsen som dom gav ut på hemsidan stämmer även Fick även med en lapp, God jul och gott nytt år!