Permalänk
Medlem

Datorn startar inte.

Hej!

För ca 1 månad sen när jag skulle starta min dator som vanligt så gick fläktarna igång med inget pip ljud kom, mina fläktar gick från full speed till 50% hela tiden i ca 3minuter, efter det så startades datorn och allt fungerade som vanligt. Detta hände mer än 1 gång. Men igår när jag satt och spelade så stängdes datorn plötsligt av sig själv och sen dess har jag inte kunnat starta den igen, den är som inget får ström, men en röd lampa i datorn blinkar ändå.

Tack!

Permalänk

Vad har du för hårdvara? Att det är en lysdiod som blinkar brukar betyda något, men vad det betyder beror på vilken lysdiod det är på vilken komponent i datorn.
Om du kan ge lite mer information så kan man enklare ge förslag på vad som är problem.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daliim:

Hej!

För ca 1 månad sen när jag skulle starta min dator som vanligt så gick fläktarna igång med inget pip ljud kom, mina fläktar gick från full speed till 50% hela tiden i ca 3minuter, efter det så startades datorn och allt fungerade som vanligt. Detta hände mer än 1 gång. Men igår när jag satt och spelade så stängdes datorn plötsligt av sig själv och sen dess har jag inte kunnat starta den igen, den är som inget får ström, men en röd lampa i datorn blinkar ändå.

Tack!

lista alla dina komponenter

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

Jag har en AMD processor model unknown
Mitt nätagg är 550w corsair.
Grafikkort geforce gtx 260.
Asus Xonar D1 ljudkort.
Vad jag har för modekort vet jag inte, min kompis byggde datorn till mig och jag är inte så bra när det kommer till sånt här.

Är det något mer jag ska nämna så säg till så gör jag mitt bästa för att försöka förklara.

Tack

Permalänk
Skrivet av daliim:

Jag har en AMD processor model unknown
Mitt nätagg är 550w corsair.
Grafikkort geforce gtx 260.
Asus Xonar D1 ljudkort.
Vad jag har för modekort vet jag inte, min kompis byggde datorn till mig och jag är inte så bra när det kommer till sånt här.

Är det något mer jag ska nämna så säg till så gör jag mitt bästa för att försöka förklara.

Tack

Vilka minnen?

Visa signatur

Prolle: Intel i5 2500k @4.3ghz CPU-kylare: Cooler Master 212 Hyper EVO Mobo: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 RAM: G.Skill Ripjaws Gaming 2x4GB Graffe: Sapphire Radeon 7950 Nätaggregat: Corsair CX 600w SSD: Samsung EVO 250GB (systemdisk), Intel 320 80GB HDD: Seagate Barracuda 1TB Skärm: LG IPS237 Tangentbord: Qpad MK-85 Mus: Qpad OM-75 Headsett: Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Corsair 2GB (2x1024MB) XMS2, 2st

Permalänk
Medlem

Om du har möjlighet så låna och testa med ett annat nätaggregat.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av daliim:

Jag har en AMD processor model unknown
Mitt nätagg är 550w corsair.
Grafikkort geforce gtx 260.
Asus Xonar D1 ljudkort.
Vad jag har för modekort vet jag inte, min kompis byggde datorn till mig och jag är inte så bra när det kommer till sånt här.

Är det något mer jag ska nämna så säg till så gör jag mitt bästa för att försöka förklara.

Tack

Någon möjlighet att kolla vad det kan vara för moderkort, kanske till och med ta en bild av det så vi ser dioden som lyser?

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Bilden blev inte så jättebra, men jag hoppas att du ser vilken det är som blinkar ändå,

http://imageshack.us/photo/my-images/716/004yot.jpg/

Tack för de snabba svaren!

Permalänk

Jag kan tyvärr inte komma på vad detta är för moderkort därför är det svårt att gissa rätt kring vad lysdioderna betyder.

Off topic:
Ett tips kan vara att använda ett buntband så att sladdarna till CPU-fläkten inte nöts mot fläkten i taket. På bilden ser det ut som om dessa ligger ända upp i den fläkten.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Nädå, flyttade på sladdarna när jag tog bilden så man skulle se lite bättre.