Bra samt billigt RAM för spel dator.

Permalänk

Bra samt billigt RAM för spel dator.

Letar efter något bra samt billiga RAM-minnen för redan existerande speldator. Letar efter något som ska klara de nya spelen som kommer detta år samt nästa, kanske till och med om 3 år Tror nog att 8 GB 1600MHz bör nog räcka men är inte helt säkert. Funderar på om man ska satsa på 12 GB eller till och med 16 GB. Men är öppen till förslag.

Det jag har just instoppad i min data är:

Proccessor: Intel Core i5-2500K 3.30 GHz
Grafik kort: Asus GeForce GT640-2GD3 2GB
RAM: Vet inte vilket märke men det är 4GB 1600 MHz
Moderkort: Asus P8Z68-V LE
PSU: Corsair CX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamalTheBlack:

Letar efter något bra samt billiga RAM-minnen för redan existerande speldator. Letar efter något som ska klara de nya spelen som kommer detta år samt nästa, kanske till och med om 3 år Tror nog att 8 GB 1600MHz bör nog räcka men är inte helt säkert. Funderar på om man ska satsa på 12 GB eller till och med 16 GB. Men är öppen till förslag.

Det jag har just instoppad i min data är:

Proccessor: Intel Core i5-2500K 3.30 GHz
Grafik kort: Asus GeForce GT640-2GD3 2GB
RAM: Vet inte vilket märke men det är 4GB 1600 MHz
Moderkort: Asus P8Z68-V LE
PSU: Corsair CX500

1600MHz räcker för att spela.
8 GB räcker idag och troligen nästa år, men det är helt omöjligt att säga bestämt hur mycket minne spelen kommer att kräva i framtiden.
Skall du köpa mer än 8 GB så är det lika bra att hoppa till 16 GB direkt.

Kan också säga att ditt grafikkort lär behöva bytas framöver för att klara nya spel, tror det är på gränsen redan idag.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av MacAllan:

1600MHz räcker för att spela.
8 GB räcker idag och troligen nästa år, men det är helt omöjligt att säga bestämt hur mycket minne spelen kommer att kräva i framtiden.
Skall du köpa mer än 8 GB så är det lika bra att hoppa till 16 GB direkt.

Kan också säga att ditt grafikkort lär behöva bytas framöver för att klara nya spel, tror det är på gränsen redan idag.

Tackar för ditt svar! Blir nog antagligen 16 GB för att 8 GB är liksom vad som rekommederas just nu på visa spel så blir väl nog som sagt att gå direkt till 16 gb.
Och angående grafik kortet så är det redan planerat att jag ska skaffa ett GTX660 eller GTX760.

Permalänk
Skrivet av ditalajnen:

Tackar för svaret! Ska definitivt kolla in dessa

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamalTheBlack:

Tackar för ditt svar! Blir nog antagligen 16 GB för att 8 GB är liksom vad som rekommederas just nu på visa spel så blir väl nog som sagt att gå direkt till 16 gb.
Och angående grafik kortet så är det redan planerat att jag ska skaffa ett GTX660 eller GTX760.

Väljer du mellan de två grafikkorten så skal du definitivt ta 760, det andra kommer inte heller att hålla speciellt länge till.
Har själv ett 660 och det kommer att bytas ut till hösten eller nästa vår, tänkte vänta till dom släpper 800 serien.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Väljer du mellan de två grafikkorten så skal du definitivt ta 760, det andra kommer inte heller att hålla speciellt länge till.
Har själv ett 660 och det kommer att bytas ut till hösten eller nästa vår, tänkte vänta till dom släpper 800 serien.

Jo, 760 är bättre men inte direkt "pengar"-vis. Men tror nog att det ändå blir 660 ifall inte 760:n går ner i pris tills sommaren, då jag kan skaffa komponenterna.

Permalänk
Medlem

Kör själv Crucual Ballistisx Sport och är helnöjd. Klockrena minnen. Jag kör dock två (16 gb).

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Skrivet av oolllee:

Kör själv Crucual Ballistisx Sport och är helnöjd. Klockrena minnen. Jag kör dock två (16 gb).

Tack för svaret samt förslaget. Ska kolla in dessa

Permalänk

bump. är oxå på jakt efter nya minnen

Permalänk
Medlem

Alla dessa minnen presterar väldigt lika. Välj gärna något känt märke. Typ Corsair, Crucial eller Kingston.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]