3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Är ditt också fritt från coilwhine?

Har inte upplevt något missljud alls, klart tystare än mitt tidigare 5700 XT (som visserligen led av kylningsproblem).

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

När man får hem vattenblocket man köpt till sitt fina 3090 och så är det en bild på Radeon på lådan. Wat. Är bara 90 personer före i kön till Webhallens kundtjänst.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Jag hoppas att proppen släpper snart så Asus kan pumpa ut mängder med kort.

Sammanlagt 12 kort bokade 3080/3090.

No hate men du är en del av problemet ifall du har 12 bokade kort....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om du ej har fått koder imorgon, dra ett pm så kirrar jag!
Kodmotorn ska fungera nu sägs det

/Patrik

Är det kanske därför support@webhallen inte har återkommit om mina spelkoder sedan i fredags?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

No hate men du är en del av problemet ifall du har 12 bokade kort....

Nja.nog många som har flera bokade:)

Avbokar resten så fort det första skickas.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av vIKz3080:

No hate men du är en del av problemet ifall du har 12 bokade kort....

Inte för att jag tycker man ska boka på alla butiker så tror jag inte ASUS hade fått fram mer kort för att han bokat 1. Jag drog precis iväg min andra beställning själv pga att komplett konstant flyttar fram datumet och vägrar ge ut köplats. Får hoppas EVGA kan leverera istället.

Permalänk
Medlem

Ny vecka med en ny försening 😂 har vi någon här som väntar på msi gaming x trio 3080 från inet? Vad fick ni för info från de?
Ni som väntar på ventus 3080 så är den försenad tillsammans med x trio enligt inet support. Tydligen skulle båda modeler levereras till inet samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

No hate men du är en del av problemet ifall du har 12 bokade kort....

Problemet? Köerna kommer att försvinna så fort folk får sin första kort ju.
Man kan inte vara ett "problem" när man f5ade på release dagen på 3 skärmar och ändå lyckades inte få tag på ett kort. Sen visar det sig att man valde "fel kort" som inte tillverkas ens (asus tuf non oc). Efter 1,5 månad av "avvakta till nästa vecka" börjar man boka på andra butiker och andra 3080 modeler som har mindre kö.
Problemet är inte vi, inet, webhallen eller liknande utan den här release från nvidia som var skit.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Jag hoppas att proppen släpper snart så Asus kan pumpa ut mängder med kort.

Sammanlagt 12 kort bokade 3080/3090.

Inte konstigt att vi får vänta

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

En ljusglimt för dom som är ute efter MSI 3090 Ventus.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Nu kom mitt kort!
Beställde i torsdags.

https://i.imgur.com/vpIa9O1.jpg

Bra för dig, hemskt för oss som beställde för exakt två månader sedan. Då fanns det bara icke-OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

No hate men du är en del av problemet ifall du har 12 bokade kort....

Vad är problemet om folk avbokar när de fått ett kort? Problem uppstår ju bara om man får hem flera kort och skickar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Vad är problemet om folk avbokar när de fått ett kort? Problem uppstår ju bara om man får hem flera kort och skickar tillbaka.

Precis!

Alla har rätt att boka hur många prylar dom vill på nätet.
Finns nog dom som bokat både 3080/3090 PS5 och nya Xbox i mängder.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Avbokat mitt TUF OC bokat 17/9 på Komplett. Gamblar på Radeon eller köper ett billigt 3070, hoppas nån annan får sin order snabbare nu

Permalänk
Medlem

Av en slump kollade jag Amazon.se imorse, och hittade Zotac 3080 Trinity OC tillgänglig för omedelbar leverans för 8600 kr. Dök upp i postnord-appen för några minuter sedan, så det verkar redan vara skickat. Det hela känns nästan lite för bra för att vara sant, så låter min Elgiganten-beställning ligga kvar ett tag till.

Permalänk
Medlem

Någon som har en aning hur många 3080 Asus TUF OC Inet kan tänka sig få in i veckan i snitt? Antar att ingen vet, men tänkte prova höra ändå

Letar inte efter någon exakt data eller något, men jag fick information att jag har köplats 174 för att Asus TUF OC idag. Jag beställde den 18:e September, så en dag sent, men det säger mig inte väldigt mycket. Var det tusentals som beställde först dagen eller något, så kanske jag får det i år, men känns lite som att det inte har rört sig väldigt mycket de senaste 2 månaderna...

Antar jag kanske får fråga support igen om ett tag och se om det förbättrats

Vet inte ens om jag kommer behålla det, men i och med att RDNA 2 verkar bli lika svårt att få tag på, så kanske man får nöja sig med det första man kan få tag på.

Permalänk

Finns också Asus tuf gaming 3070 i lager hos Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Någon som har en aning hur många 3080 Asus TUF OC Inet kan tänka sig få in i veckan i snitt? Antar att ingen vet, men tänkte prova höra ändå

Letar inte efter någon exakt data eller något, men jag fick information att jag har köplats 174 för att Asus TUF OC idag. Jag beställde den 18:e September, så en dag sent, men det säger mig inte väldigt mycket. Var det tusentals som beställde först dagen eller något, så kanske jag får det i år, men känns lite som att det inte har rört sig väldigt mycket de senaste 2 månaderna...

Antar jag kanske får fråga support igen om ett tag och se om det förbättrats

Vet inte ens om jag kommer behålla det, men i och med att RDNA 2 verkar bli lika svårt att få tag på, så kanske man får nöja sig med det första man kan få tag på.

Fick ut mitt idag. Beställde 17 september ca 1530

Permalänk
Medlem

För alla som har blivit svikna av Elgiganten:
Pratade med kundtjänst imorse (och nöjde mig inte med det generella svaret och bad dom att lyfta upp frågan i organisationen). Fick ett samtal från Elgiganten här efter lunch med följande info:
1. Elgiganten har fått in <100 kort av 3080 (ej säkert. Som då har gått ut till de som har beställt först (yeah right...).
2. Det verkar inte komma någon större leverans till Elgiganten utan dom räknar med ett stort parti Q1-2021 då pratar vi troligtvis Februari-21 tidigast.

Skit... jag låter min beställning ligga kvar tills jag får ett annat 3080 kort (eller 6800XT imorgon).

Lycka till alla 3080-Hunters!❤️

Permalänk
Skrivet av NexXxuS:

Jag tror inte att de väljer ett spel som redan har lanserats. Normalt så bjuder de på spel som ska släppas inom en snar framtid.
En gissning skulle kunna vara att det blir Far Cry 6, men samtidigt så känns det lite för långt bort. Jag tror iaf inte att det blir Cyberpunk 2077.

Far Cry 6 är vad som följer med när man köper de nya Ryzen-processorerna så jag tror inte det kommer bundlas med grafikkort också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

För alla som har blivit svikna av Elgiganten:
Pratade med kundtjänst imorse (och nöjde mig inte med det generella svaret och bad dom att lyfta upp frågan i organisationen). Fick ett samtal från Elgiganten här efter lunch med följande info:
1. Elgiganten har fått in <100 kort av 3080 (ej säkert. Som då har gått ut till de som har beställt först (yeah right...).
2. Det verkar inte komma någon större leverans till Elgiganten utan dom räknar med ett stort parti Q1-2021 då pratar vi troligtvis Februari-21 tidigast.

Skit... jag låter min beställning ligga kvar tills jag får ett annat 3080 kort (eller 6800XT imorgon).

Lycka till alla 3080-Hunters!❤️

Jag säger inte att det hänt här men jag jobbar på kundtjänst och jobbat på flera ställen och nästan aldrig som npgon chef ringer. Oftast får en kollega låtsas vara chef. Vet inte om de har in house kundtjänst men har de anlitat ett kundtjänstföretag som t.ex. det jag jobbar på så har kundtjänsten nog inte mycket info om hur det ser ut och de chefer som finns där vet inte mer. Har de in house kundtjänst däremot kan de självklart ha mer info och chefer som faktisk vet.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av urban22:

Av en slump kollade jag Amazon.se imorse, och hittade Zotac 3080 Trinity OC tillgänglig för omedelbar leverans för 8600 kr. Dök upp i postnord-appen för några minuter sedan, så det verkar redan vara skickat. Det hela känns nästan lite för bra för att vara sant, så låter min Elgiganten-beställning ligga kvar ett tag till.

Jag beställde också, men betalningssidan fungerade inte. Ordern reserverades och ombands försöka igen senare, vilket jag gjorde med samma resultat. Då kände jag fuck amazon och avbokade rubbet, men skönt att någon lyckades i alla fall då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Tack för tips köpte ett sådant, orkar fan inte vänta längre på det jävla TUF OC från komplett.
Får bli detta sålänge sen se vad man gör.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag säger inte att det hänt här men jag jobbar på kundtjänst och jobbat på flera ställen och nästan aldrig som npgon chef ringer. Oftast får en kollega låtsas vara chef. Vet inte om de har in house kundtjänst men har de anlitat ett kundtjänstföretag som t.ex. det jag jobbar på så har kundtjänsten nog inte mycket info om hur det ser ut och de chefer som finns där vet inte mer. Har de in house kundtjänst däremot kan de självklart ha mer info och chefer som faktisk vet.

Tror att det var en inköpare som ringde. Första level kundtjänst har ju inte så mycket info (mer än vad som syns i systemet). Men dom kan alltid starta ett ärende för att komma till nästa nivå (vilket dom gjorde i det här fallet... tror jag).

Permalänk
Medlem

Nu lägger jag ner detta en gång för alla.
Har avbokat alla korten förutom 1 3080 och 1 3090 från WH.

Detta skapar bara stress och slöseri med energi när man jagar info hela tiden.
Kortet kommer när det kommer och vill be om ursäkt om jag har gjort någon upprörd osv.

Ha det bra alla!

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Fick du dem via mail eller dök de upp under dina beställningar?

Jag fick dem via kundtjänst efter samtal men skall finnas under Webhallen " Hämtade fliken och under själva produkten efter dem lagts till. Hos mig fick man lägga till detta manuellt.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Beställde 1st 3080 MSI gaming x
samt
1st Asus RTX 3080 STRIX ej OC
Från Elgiganten den 13e November för det stod 100+ i weblager
(Antog att det var en bugg)

Skulle ringa och avboka pga. anledningar men fick svaret att den ordern är skickad med Bring och kommer till mig på Fredag. Inte fått något mail/sms dock.

What the actual fudge

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Har inte upplevt något missljud alls, klart tystare än mitt tidigare 5700 XT (som visserligen led av kylningsproblem).

Samma här, inget missljud alls, och sjukt tyst, ungefär som mitt MSi 1080Ti kort. Mycket nöjd.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Tack för tips köpte ett sådant, orkar fan inte vänta längre på det jävla TUF OC från komplett.
Får bli detta sålänge sen se vad man gör.

Jag gjorde precis samma sak förra veckan, avbokade från komplett och köpte detta kortet.
Väldigt nöjd, välbyggt och dubbla fläktkurvor, kör i 1440p och allt flyter på väldigt fint

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500