Stream och filmdator, så TYST som möjligt

Permalänk

Stream och filmdator, så TYST som möjligt

Jag har haft en lösning med en gammal dator och ett gammalt Geforce 970 grafikkort till min icke smarta TV för att titta på alla möjliga playtjänster, det har fungerat mycket tillfredsställande men nu har vi flyttat och har inte längre möjlighet att ha TVn och den datorn (som låter som fan) i olika rum.

Jag har då letat på allt från Raspberry Pi till ultrakompakta datorer till bärbara osv.. jag vet inte riktigt vad jag ska satsa på, det är ju ingen prestanda som behövs egentligen men jag vill heller inte att det hackar när man kör full HD vilket jag blivit varnad för om man kör raspberryn, kanske även ultrakompakta?

Någon som har ett tips på vad jag kan kika på, så billigt som möjligt såklart och tyst är ett måste,

Tack på förhand,

Permalänk
Medlem

Om du inte behöver en PC så är Nvidia Shield utmärkt för playtjänster eller tex Kodi och Plex.

Eller en Xiaomi Mi TV Box om Shield är för dyrt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisseluring:

Jag har haft en lösning med en gammal dator och ett gammalt Geforce 970 grafikkort till min icke smarta TV för att titta på alla möjliga playtjänster, det har fungerat mycket tillfredsställande men nu har vi flyttat och har inte längre möjlighet att ha TVn och den datorn (som låter som fan) i olika rum.

Jag har då letat på allt från Raspberry Pi till ultrakompakta datorer till bärbara osv.. jag vet inte riktigt vad jag ska satsa på, det är ju ingen prestanda som behövs egentligen men jag vill heller inte att det hackar när man kör full HD vilket jag blivit varnad för om man kör raspberryn, kanske även ultrakompakta?

Någon som har ett tips på vad jag kan kika på, så billigt som möjligt såklart och tyst är ett måste,

Tack på förhand,

Kan du inte bara få burken tystare? Bättre chassi + Bättre / fler fläktar

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisseluring:

Jag har haft en lösning med en gammal dator och ett gammalt Geforce 970 grafikkort till min icke smarta TV för att titta på alla möjliga playtjänster, det har fungerat mycket tillfredsställande men nu har vi flyttat och har inte längre möjlighet att ha TVn och den datorn (som låter som fan) i olika rum.

Jag har då letat på allt från Raspberry Pi till ultrakompakta datorer till bärbara osv.. jag vet inte riktigt vad jag ska satsa på, det är ju ingen prestanda som behövs egentligen men jag vill heller inte att det hackar när man kör full HD vilket jag blivit varnad för om man kör raspberryn, kanske även ultrakompakta?

Någon som har ett tips på vad jag kan kika på, så billigt som möjligt såklart och tyst är ett måste,

Tack på förhand,

Hej!

Hade samma problem som dej.

Slutade med att jag köpte denna:

https://www.amazon.de/-/en/AK41-Computer-Extended-Ethernet-Bl...

låter inget och kan streama allt utan problem och är snabb.

jag rekomenderar denna till en tv, eller liknande då den är slut men finns massor liknande

fel länk