3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

När det äntligen dök upp såhär på komplett igår efter att ha väntat sedan minuterna på releasen hos komplett! SNART SÅÅÅÅ

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

Då har man väntat 1 månad på ett Gaming X Trio 3080 från inet..! Nej, jag ska inte klaga vet att de är väldigt många andra som sitter i en mycket tråkigare sits! Bara att hålla ut vänner. Kan Inge vara mycket längre till tills de börjar rulla på med stock till 3080

1 månad är en barnlek😂.
Jag har väntat sen Sept förra året.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Men äntligen! Grön bock på mitt Asus strix 3080 OC på webhallen. 17/9, 15:13

Min blev gul igen dagen efter och är fortsatt så. Var väl en intern flytt mellan butiker som triggade igen. Tråkigt.

Permalänk

Nu har mitt Gaming x trio skickats från Amazon! Beställt 5 januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

16 januari?
Idag alltså?

Nu tog jag helt fel på datum, 28e var det. Sorry 😆

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dudemeister:

Om jag skulle hoppa på tåget idag, var skulle ni säga är störst chans att få det man beställer?
Jag är främst intresserad av Asus Strix 3080, eller Gigabyte Aorus 3080 Master/Xtreme.
Men frågan är vilket kort är störst chans att få, OC eller ej, Asus eller Gigabyte, Master eller Xtreme?

Samt självklart huvudfrågan, vilken butik verkar ha bäst flyt med leveranser? Man vill ju maximera sina chanser.

Tror du har bäst chans med evga xc3 korten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chopsting:

@Asus.david

Finns det någon info kring 3080 Strix OC, haft en order hos Elgiganten sen release dagen och flera gånger fått höra "Bland de första som beställde".
Varit på dem väldigt mycket och fick ett SMS

Bäste Kund! Vi har varit i kontakt med våra leverantörer och dessvärre har vi ännu inget fastställt datum på ditt grafikkort då det leveransdatumet fortfarande är obekräftat. Vid frågot, kontakta oss på 0771 115 155. MVH Elgiganten

Har det varit 0st 3080 Strix OC som gått iväg till Elgiganten?
De har även nu tagit bort produkten från hemsidan (3080):
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Jag fick min 3080 strix oc i tisdags från Elgiganten beställt 10-10-2020

Permalänk

Var väll ett tag sedan jag fråga så tar i gör de igen (;

Någon som har en uppdatering eller fått höra något från inet ang Gaming X Trio 3080?

Någon som kollat sin kundplats på sistone o gått ned några platser eller något liknande (;

Permalänk
Skrivet av Tiiii86:

Jag fick min 3080 strix oc i tisdags från Elgiganten beställt 10-10-2020

Va?

Har du möjlighet att skicka beställnings info via PM?
https://imgur.com/7IAq4JX

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

Var väll ett tag sedan jag fråga så tar i gör de igen (;

Någon som har en uppdatering eller fått höra något från inet ang Gaming X Trio 3080?

Någon som kollat sin kundplats på sistone o gått ned några platser eller något liknande (;

Jag hade plats 186 den 28/12 och ny plats 112 den 12/1. Beställd 19/12

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk
Medlem

Vad hände med TUFfingarna från Amazonas? Skickades de aldrig? Tycker man bara ser EVGA-korten levereras..

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jockos:

Vad hände med TUFfingarna från Amazonas? Skickades de aldrig? Tycker man bara ser EVGA-korten levereras..

No news so far.

Permalänk
Hedersmedlem

*Sidospår raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Beställde Eagle OC från Amazon.se 30 dec, fick ETA 28 jan nu idag men de har inte dragit pengar än. Hoppas hoppas, känns som att de datum folk fått här i tråden varit ganska tillförlitliga?
Stod som "Inget lev.datum" fram tills nu, vilket även TUF OC beställt samtidigt gör (hade inga direkta förhoppningar där men just in case liksom)

Permalänk
Medlem

Finns ett Strix 3090 white hos Webhallen Liljeholmstorget om någon vill ha ett snyggt 3090:
https://www.webhallen.com/se/product/329090-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FortuN:

När det äntligen dök upp såhär på komplett igår efter att ha väntat sedan minuterna på releasen hos komplett! SNART SÅÅÅÅ

https://i.imgur.com/A4E4OOA.png

Välkommen till en bättre värld snart! / nöjd 3090-ägare.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av macfeaster:

Beställde Eagle OC från Amazon.se 30 dec, fick ETA 28 jan nu idag men de har inte dragit pengar än. Hoppas hoppas, känns som att de datum folk fått här i tråden varit ganska tillförlitliga?
Stod som "Inget lev.datum" fram tills nu, vilket även TUF OC beställt samtidigt gör (hade inga direkta förhoppningar där men just in case liksom)

Beställde också Eagle OC den 30 dec, och jag har inte ens fått något ETA datum.

En annan störig grej hos Amazon är ju att det varje gång man går in står "Beställningen har skickats" så att man får ett glädjerus, sen kommer man ihåg att det 2 cm längre ner står "Har inte skickats än". Går på det varje gång xD

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Välkommen till en bättre värld snart! / nöjd 3090-ägare.

Ska bli riktigt gött! Nu är de bara försöka bli av med mitt, nästan nya 2070 super hehe

Permalänk
Medlem

Webhallen har något kort "hos leverantör", innebär det att de faktiskt kan plocka in det eller är det meningslöst för oss som tänkte vänta längre egentligen?

Min nuvarande rasade precis så tänkte slå till. Hade en plan om att försöka hålla den vid liv till sommaren men de smög sig.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Usd:

Webhallen har något kort "hos leverantör", innebär det att de faktiskt kan plocka in det eller är det meningslöst för oss som tänkte vänta längre egentligen?

Min nuvarande rasade precis så tänkte slå till. Hade en plan om att försöka hålla den vid liv till sommaren men de smög sig.

Lönlöst tyvärr :/

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackPH:

No news so far.

Fick detta från supporten:

Citat:

Alright, det är helt upp till dig, jag kan inte lova att den levereras under Januari. Dem flesta återförsäljare har ju uppskattad leverans under april så att jag tror det är då vi får in det också.

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Lönlöst tyvärr :/

Tack för snabbt svar.

Då avbokar jag den och får tillbaka pengarna

Permalänk

@webhallen vet ni hur stor mängd Suprim X 3080 ni får in denna leveransen?

Permalänk
Medlem

3080 TUF OC - Elgiganten. De ska enligt kundtjänst betat av beställningar fram till den 22 september på denna specifika modell. Antal kort på väg in etc fanns ingen info om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

Vad hände med TUFfingarna från Amazonas? Skickades de aldrig? Tycker man bara ser EVGA-korten levereras..

Skriv och fråga så kanske Amazon sätter lite eld i baken på Asus.

Lite märkligt är det att dom som är så stora inte får tag på några. Undrar om någon i Sverige ens fått levererat ett tuf kort från Amazon? Andra kort verkar skeppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

Var väll ett tag sedan jag fråga så tar i gör de igen (;

Någon som har en uppdatering eller fått höra något från inet ang Gaming X Trio 3080?

Någon som kollat sin kundplats på sistone o gått ned några platser eller något liknande (;

Var på plats 87 den 28/12 och nu är jag på plats 17, beställd 27/11

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Skriv och fråga så kanske Amazon sätter lite eld i baken på Asus.

Lite märkligt är det att dom som är så stora inte får tag på några. Undrar om någon i Sverige ens fått levererat ett tuf kort från Amazon? Andra kort verkar skeppas.

#18876333

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Avstängd

Mitt 2080 klappade ihop nyss, gick på garanti vilket var trevligt och har tillgodo tillräckligt för ett 3080-kort men känns lite depp att det är slut hos precis alla.

Permalänk
Medlem

står webhallen får in msi 3080 idag. nån som faktiskt fått något av dessa kort? Min köplats känns sådär men man kanske kan komma lite närmare ett kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

Tack! Vad menar supporten med Januari? Har Amazon angett det tidigare?