Permalänk
Avstängd

En riktigt bra musmatta ca 50x77 cm?

Tjo! Jag köpte en billig musmatta från något billigt märke (ej Deltaco eller Eldorado men liknande) för cirka 50 SEK och det visar sig att min datormus (Microsoft IntelliExplorer 3.0 - ny utgåvan) fastnar i den efter ett tag pga. flagnerade hud och liknande.

Detta gör att jag fastnar ibland och inte kan göra fram-och-tillbaka-rörelser i sidled vilket hämmar min produktivitet som egenföretagare 100% via datorn som främsta primära arbetsverktyg.

Grejen är att tidigare hade jag en musmatta från Deltaco med inbyggt handledsstöd som fungerade prima (inga problem trots flagnerade hud på mattan) men den började blöda silikonfett efter ca 5-6 år nu så jag köpte ett handledsstöd separat och nu provade på denna billiga musmatta som först fungerade men väldigt fort (bara några dagar) började visa på sina problem.

Jag har en flexibel budget upp till 500 SEK. Om det finns någon stor musmatta (har IKEA-bord 60 cm djup, 100 cm brett) som även täcker datorskärmsfötterna och tangentbordet så vore det prima.

Ytan som bör täckas är minst 50 cm djupled och minst 77 cm sidled (bredden).

Tack för tipsen på förhand!

Detta var tidigare musmattan som fungerade primära:

Men jag behöver ej längre sådan då jag har separat handledsstöd.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Beror ju på vad du menar med bra. Eftersom du nämner handledsstöd antar jag att du inte söker något specifikt för gaming. Då gäller väl typ något som ligger platt på bordet och har en yta som inte stör spårningen. Undvik cordura och mattor med glas eller annat mög. Ytbehandlingar slits ut på nolltid.

Jag beställde just en Odin Gaming Infinity. Den ska vara något slags hybridmaterial med lite grövre struktur. Bra pris. De har även en som heter ZeroGravity med en slätare yta. X-raypad Aqua Control verkar populära hos de som vill ha lite mer friktion. Bra priser även där. Maxgaming.se har rätt bra utbud så du kan kolla där om du hittar något som verkar intressant.

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Tjo! Jag köpte en billig musmatta från något billigt märke (ej Deltaco eller Eldorado men liknande) för cirka 50 SEK och det visar sig att min datormus (Microsoft IntelliExplorer 3.0 - ny utgåvan) fastnar i den efter ett tag pga. flagnerade hud och liknande.

Detta gör att jag fastnar ibland och inte kan göra fram-och-tillbaka-rörelser i sidled vilket hämmar min produktivitet som egenföretagare 100% via datorn som främsta primära arbetsverktyg.

Grejen är att tidigare hade jag en musmatta från Deltaco med inbyggt handledsstöd som fungerade prima (inga problem trots flagnerade hud på mattan) men den började blöda silikonfett efter ca 5-6 år nu så jag köpte ett handledsstöd separat och nu provade på denna billiga musmatta som först fungerade men väldigt fort (bara några dagar) började visa på sina problem.

Jag har en flexibel budget upp till 500 SEK. Om det finns någon stor musmatta (har IKEA-bord 60 cm djup, 100 cm brett) som även täcker datorskärmsfötterna och tangentbordet så vore det prima.

Ytan som bör täckas är minst 50 cm djupled och minst 77 cm sidled (bredden).

Tack för tipsen på förhand!

Detta var tidigare musmattan som fungerade primära: https://images.fyndiq.se/images/f_auto/t_600x600/prod/2e3ecde2c0344198/ad0ebf4a5c47/deltaco-musmatta-med-handledsstod-gra

Men jag behöver ej längre sådan då jag har separat handledsstöd.

Edit: Missade din önskan om storlek. Tror dock det är en väldigt udda storlek(använder bara 900x400mm själv så har inte riktigt koll)
Men denna kanske är ett lämpligt val. +för att det inte är något tryck på.
https://www.maxgaming.se/sv/musmattor/zerogravity-xl-musmatta...

Ja för 50:- så får du en duglig matta, den har dock inte sydda kanter så med tiden så kommer antagligen ytskiktet släppa från gummit.
https://www.maxgaming.se/sv/musmattor/challenger-large-musmat...

Jag har denna i XL och den visar knappt något slitage efter 4år av hard-core gaming.
https://www.maxgaming.se/sv/musmattor/mp511-musmatta-l