Discord Autostartar trotts att det är inaktiverat

Permalänk

Discord Autostartar trotts att det är inaktiverat

Hej.

Jag har Discord installerat.
Men Discord fortsätter att startas upp automatiskt vid start av datorn.
Jag har vart inne i Discord -> inställningar -> Windows-inställningar och avaktiverat autostart där.
Jag har varit inne i Inställningar (Windows) -> Autostart och inaktiverat autostart där med.
Och jag har varit inne i Aktivitetshanteraren -> Autostart och inaktiverat Discord autostart där med.

Men Discord fortsätter att startas upp vid uppstart av Windows.

Jag har Windows 10 Pro x64
Någon som vet vad problemet är?

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Kollat så att en discord genväg inte ligger i startup mappen?

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Kolla i aktivitetshanteraren om du har något annat med Discords ikon. Jag har en "Update", det är då Discords uppdaterare. Vet inte om det är problemet, men kanske värt att testa.

Permalänk
Medlem

Det finns inte så många sätt en program kan autostarta, så du behöver kolla följande utöver tjänster:
Genväg i startup-mappen på startmenyn, hittas under ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
Registervärden under SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run, kan finnas både i HKLM och HKCU
Minst troligt är väl ändå under scheduled tasks, men det är ändå ett sätt att starta saker vid inlogg/uppstart

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Kolla i aktivitetshanteraren om du har något annat med Discords ikon. Jag har en "Update", det är då Discords uppdaterare. Vet inte om det är problemet, men kanske värt att testa.

Jag hittade en "Update" i aktivitetshanteraren. Utgivaren var "Github" Jag högerklickade och valde "Öppna Filsökväg". Och mycket riktigt så gick den till Discord.
Jag har dock inte startat om datorn än men jag är ganska säker på att Discord inte kommer att startas upp automatiskt längre.

Tack till er alla för hjälpen. Det uppskattas.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz