Permalänk
Medlem

Datormus för kontorsbruk

Hejsan Sweclockers!

Det är så att jag börjar få spader på de datormöss vi har på kontoret, tycker de är oförskämt osköna att använda i längre än 20 minuter åt gången. Därför har jag börjat kika lite på att införskaffa en lite skönare råtta till kontoret.

Behöver absolut inga fancy funktioner, är bara ute efter något som känns gediget och bekvämt att greppa 8 timmar om dagen.

Har kikat lite på t.ex. Razer Pro Click (lite för dyr i min mening dock), Razer Basilisk X, Iiglo MX Multi, Logitech G502, men alla förslag/synpunkter uppskattas!

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: ASUS ROG Azoth NX Snow | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem

Jag har två Razer Pro Click (en per kontor) och är nöjd. Den duger till att spela lite med också

Annars anses väl Logitetch MX Master vara någon form av guldstandard.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Logitech G603 tycker jag är klockren. Mycket skön och extremt bra batteritid i performanceläget. Kostar bara 399 kr just nu.

Relativt stor mus dock så kan bli jobbig att använda om man har små händer.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Min jobbmus är en MX master, rekommenderar starkt! Den har genomgått väldigt många timmars CAD-arbete.

Jag antar att den nya versionen MX master 3 är minst lika trevlig.

Permalänk
Medlem

Jag använder både en g603 och en mx master 3 för kontorsarbete.
Båda är trevliga att använda en hel dag och rekommenderas varmt.
Mastern föredrar jag själv men det är väl ca tre gånger så dyr.

Rättat stavfel
Permalänk
Inaktiv

Kör med det här paket från Dell på jobbet: https://www.dell.com/en-us/shop/dell-premier-multi-device-wir...

Helt klart den bästa kontors-kompromissen om man inte har budget för MX Master + separat tangentbord.

Musen är ev. för liten om man har gigantiska händer. Tangentbordet tycker jag är hack i häl på mitt MX Craft hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Logitech G603 tycker jag är klockren. Mycket skön och extremt bra batteritid i performanceläget. Kostar bara 399 kr just nu.

Relativt stor mus dock så kan bli jobbig att använda om man har små händer.

Hade faktiskt en G603 för ett tag sedan som jag gillade ganska mycket, dock började scrollen krångla lite. Kanske ska se om jag kan fixa hjulet på den!

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: ASUS ROG Azoth NX Snow | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Jag har två Razer Pro Click (en per kontor) och är nöjd. Den duger till att spela lite med också

Annars anses väl Logitetch MX Master vara någon form av guldstandard.

Kul att höra! Har satt en bevakning på Prisjakt så jag ser ifall den sjunker i pris något

MX Master verkar förvisso trevlig, men är lite overkill för mig (både funktions- och prismässigt)

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: ASUS ROG Azoth NX Snow | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeosoth:

Kul att höra! Har satt en bevakning på Prisjakt så jag ser ifall den sjunker i pris något

MX Master verkar förvisso trevlig, men är lite overkill för mig (både funktions- och prismässigt)

funktionsmässigt? min
mx master 2s och den i guld (3?) har typ v/h musknapp, scrollt, och 3 extra knappar (backa, framåt i webbläsaren t.ex.).

Min 2:a kör jag hemma och batteriet räcker typ 2 månader innan jag behöver koppla in sladd och ladda den.
Den med guld har jag i väskan till jobb-lapptoppen och de båda är guld värda, funka bra.

Permalänk
Inaktiv

Jag använder Roccat kone air pro och den ser nästan normal ut när man stänger av RGB. Den är av skaplig storlek och är lätt vilket jag gillar men tyvärr är den ganska dyr. Den har dessutom både bluetooth och "dongel-trådlöst" så ifall du flyttar den mellan olika datorer så fungerar det perfekt att ha dongeln i speldatorn och köra bluetooth på jobbdatorn.

Har försökt använda MX master flera gånger men gillar den inte alls pga. dess vikt och låga pollingrate.

Permalänk
Medlem

Har både Mx master och vertical på jobbet och är väldigt nöjd med bägge. Tycker det känns oväntat bra att köra vertikalmus faktiskt!

Permalänk
Snusfri

MX Master 3/3S.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro