System för att hitta borttappade nycklar.

Permalänk
Medlem

System för att hitta borttappade nycklar.

Jag lägger tyvärr alldeles för mycket tid på att leta efter mina bilnycklar. Jag och frugan har var sin som vi sedan ska hänga upp, men ibland saknas det en nyckel vilket gör att man måste leta igenom alla kläder från de senaste dagarna.

Finns det något system (tex RFID) man kan fästa på nycklarna för att sedan pejla in var de finns? Det behöver inte vara meterprecision, bara man vet att de är i ett specifikt rum skulle lugna mig istället för att leta igenom hela huset, och bilen, samt de senaste platserna man varit på.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Apple har sin airtag (med AR?) Samsung har sitt och det finns flera.

Hur kan ni tappa bort en nyckel? Flera sitter väl på samma ring/knippa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephirot:

Jag lägger tyvärr alldeles för mycket tid på att leta efter mina bilnycklar. Jag och frugan har var sin som vi sedan ska hänga upp, men ibland saknas det en nyckel vilket gör att man måste leta igenom alla kläder från de senaste dagarna.

Finns det något system (tex RFID) man kan fästa på nycklarna för att sedan pejla in var de finns? Det behöver inte vara meterprecision, bara man vet att de är i ett specifikt rum skulle lugna mig istället för att leta igenom hela huset, och bilen, samt de senaste platserna man varit på.

Jag använder mig av Chipolo då kan man i en app se vart den är och även få den att låta.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Nej, just bilnycklarna är separata har vi lösa och inte på nyckelknippan för de är så stora och klumpiga.

Jag ska kolla upp Airtag, Googlar jag på detta får jag upp en hel kategori som heter Bluetooth-trackers så det verkar finnas fler lösningar. Tack för att du ledde mig in på rätt spår.