Apple avtäcker Iphone 14 idag klockan 19:00

Permalänk
Skrivet av THB:

Nej, är en helt seriös fråga.
Har inte använt iPhone och iOS sedan iPhone 3G vilket är väldigt länge sedan.

Självklart har det skett stora förändringar och förbättringar genom åren, men av det jag sett så och det lilla jag testat (iPhone SE 2022) så känns mycket fortfarande extra krångligt eller rent av besvärligt.

Det handlar väl rätt mycket om vad man är van vid och vilka designval (tekniskt och utseendemässigt) som överlappar bäst med hur man fungerar. Turligt nog finns det inte bara ett system, så till och med såna som jag kan hitta miljöer vi trivs med. 😆

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Finns det någon här som tror att man kommer bli överraskad av en ny detalj?

Tillverkningskedjan läcker ju som ett såll, så jag tror det är lite i hårdvaruväg som kommer att överraska. Däremot finns det alltid öppningar för att de har något häftigt i mjukvaran som de inte visat under sommarens betaperiod.

Permalänk
Medlem

Jag vill att iphone ska hoppa på fold tåget. Älskar ideen att kunna vika ut till en tablet men det känns som att skärmen lär ha lite barnsjukdommar några versioner framöver

Permalänk

Teven är bokad. Min fru såg lite intresserad när jag sa att det är en presentation från Cupertino. När jag sa att det är Apple Event så gick minspel från intressant till en suck.

Jag ser mer framemot presentationen av iPad gen 10 i nästa månad. För jag är helnöjd med min iPhone som det är och ingen surfplatta. Tror ändå det lutar mer mot en MacBook Air till våren.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Är iPhone och iOs användbart numera?

Jag har aldrig stött på en liknande kommentar på sweclockers, kom du på den själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Jag har aldrig stött på en liknande kommentar på sweclockers, kom du på den själv?

Han skrev fel och syftade nog på Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Teven är bokad. Min fru såg lite intresserad när jag sa att det är en presentation från Cupertino. När jag sa att det är Apple Event så gick minspel från intressant till en suck.

Jag ser mer framemot presentationen av iPad gen 10 i nästa månad. För jag är helnöjd med min iPhone som det är och ingen surfplatta. Tror ändå det lutar mer mot en MacBook Air till våren.

Haha
Känner igen det här.
Det är tur att man för tillfället är gräsänkling, då ”regeringen” är bortrest
Köpte ny iPhone oktober,förra året , så telefon är inte aktuellt. Men det är alltid kul att se vad de hittar på för nåt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viceroy:

Han skrev fel och syftade nog på Android.

Har inte problem med den heller

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Jag hoppas iOS16 släpps ikväll.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Den stora frågan är om de kan sälja en med Lighting nu när väl det är självklart att nästa iPhone måste ha usb c eller inget p.g.a Eu och något mer land?

Permalänk
Medlem

"Womens health"...?
Snart kommer väl den första smart-tampongen...?! iPoon? XD

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

De flesta proffs-läckare är överens om att USB-C på iPhone kommer först nästa år, det blir således lightning även i år.
Rent legalt så slår kravet på USB-C på mobila enheter först nästa år, om jag tolkat alla proffsanalytiker rätt.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk

Gäääääsp Apple watch 8. Men man ska ej vara ledsen, resten de visar kan inte bli tråkigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

The first main new features is a temperature sensor, something focused on womens health. It'll use this data to give an estimate on when you may ovulate. It's meant to be used overnight, sampling your wrist temperature every five seconds so you can see nightly shifts from your baseline temperature. This will work for men and women, but for ovulating women it'll help indicate ovulation. You'll also get notifications on potential cycle deviations.

Sett vad som hänt i USA så är det så helt fel...

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Gäääääsp Apple watch 8. Men man ska ej vara ledsen, resten de visar kan inte bli tråkigare.

Äsch, nu finns det ju en ULTRA om du tycker vanliga är tråkig

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Nån som vågar ge sig på en gissning priset på en iPhone 14 pro? Behov av ny iPhone.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Gäääääsp Apple watch 8. Men man ska ej vara ledsen, resten de visar kan inte bli tråkigare.

You wish. 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Sett vad som hänt i USA så är det så helt fel...

Varför fel? Så man kan hålla koll på när man har ägglossning och undvika graviditet?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | MSI 4090 Suprim X | Asus x570 prime pro | 32 GB G-Skill 3600mhz | EVGA G2 1000W | LG CX48 | Custom loop vattenkylning, 3 x 420 radiatorer, 2 x D5

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur någon som inte är helt inkompetent med all form av teknik orkar använda iPhone. Dom har ju gjort det så jävla simpelt att det blir krångligt. Dom idiotförklarar användarna med deras UI som tycks vara designat för 3-åringar. Och varför i helvete inte ha en "bakåtknapp" i nedre delen av skärmen? Jag har själv en iPad och det enda som imponerar är batteritid och skärm, ska jag göra något annat än att läsa serietidningar på den så får jag psykbryt. Tur att det är det jag gör med den 99% av tiden.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robins:

Varför fel? Så man kan hålla koll på när man har ägglossning och undvika graviditet?

Undrar hur säker den är på, vad sannolikheten är för falska positiva svar är.

Gissar att den också kan användas till att bedöma att bäraren är gravid.

Finns ett skäl att amerikanskor i fertil ålder raderar appar som håller reda på sådant.

Permalänk
Medlem

Airpods Pro gen2, garanterat köp pga behov

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Förstår inte hur någon som inte är helt inkompetent med all form av teknik orkar använda iPhone. Dom har ju gjort det så jävla simpelt att det blir krångligt. Dom idiotförklarar användarna med deras UI som tycks vara designat för 3-åringar. Och varför i helvete inte ha en "bakåtknapp" i nedre delen av skärmen? Jag har själv en iPad och det enda som imponerar är batteritid och skärm, ska jag göra något annat än att läsa serietidningar på den så får jag psykbryt. Tur att det är det jag gör med den 99% av tiden.

Varför är du så sur? Bara låta bli att använda.

Permalänk
Medlem

Såg inte ut som att Airpodsen hade USB-C right?

Permalänk
Medlem

Som väntat ingen iPhone 14 Mini. Det omöjliggör köp för mig tyvärr, eftersom jag har förhållandevis små händer. Avskyr storleken på min nuvarande iPhone XR, även om man vant sig något med åren. Får bli en 13 Mini helt enkelt. Trist!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att eventet är enormt snyggt producerat och samtidigt väldigt mycket "corporate hell"? Alla människor verkar ju totalt sakna personlighet.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Discokungen
Skrivet av filbunke:

Undrar hur säker den är på, vad sannolikheten är för falska positiva svar är.

Gissar att den också kan användas till att bedöma att bäraren är gravid.

Finns ett skäl att amerikanskor i fertil ålder raderar appar som håller reda på sådant.

Det är ett rätt pricksäkert sätt för att hålla koll på cykeln. Skitbra om man vill bli gravid också, för den delen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiikeN^:

Som väntat ingen iPhone 14 Mini. Det omöjliggör köp för mig tyvärr, eftersom jag har förhållandevis små händer. Avskyr storleken på min nuvarande iPhone XR, även om man vant sig något med åren. Får bli en 13 Mini helt enkelt. Trist!

Popsocket är perfekt om man har små händer. Jag fick köpa en sån till min XR. Och den är bra för att ställa upp på bordet om man kollar på youtube etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekjie:

Varför är du så sur? Bara låta bli att använda.

Blivit bränd av för många Apple-Nazister så jag bubblar bara jag tänker på skiten

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Känner inte att jag vill/behöver uppgradera min iPhone 13 Pro Max, men blir nog att göra det ändå pga M2.
Jag har inte lyssnat tillräckligt på eventet men för att nyttja förbättringar i nya Airpods Pro behöver man telefon med M2 också antar jag.

Jag försökte lyssna på dessa 3 kvinnor som ordbajsat i en evighet, men min hjärna filtrerar bort det som onödigt oväsen tydligen.
Får läsa någon summering sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Blivit bränd av för många Apple-Nazister så jag bubblar bara jag tänker på skiten

Får man fråga vad du gör i den här tråden i så fall? Jag menar, du verkar ju inte vara speciellt intresserad av vad de kommer att sälja.

Visa signatur

5900X | 6700XT