Game Pass får familjekonto i Sverige – halverar priset

Permalänk
Melding Plague

Game Pass får familjekonto i Sverige – halverar priset

Senaste Game Pass Friends & Family anländer i Sverige gör det möjligt för fem att dela på samma prenumeration för knappa 300 kronor i månaden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Slår nog till direkt. Vem vill vara familj/vän?

Permalänk
Medlem

Nice, detta är riktigt bra. Jämfört med Netflixs galna påhitt.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Gött! Frågan är ju nu om det går att fuluppgradera som många gör idag med vanliga gamepass

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Slår nog till direkt. Vem vill vara familj/vän?

Hej vän!

Jag är din långväga släkting från en annan stad. Mig vill gärna hjälpa dig med spelande!

Med vanliga hälsningar
Medbor

Permalänk
Medlem

Jag har tre två en plats för vänner kvar om någon vill vara med och dela 🙂
Skicka dm så löser vi det

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Gött! Frågan är ju nu om det går att fuluppgradera som många gör idag med vanliga gamepass

Bra fråga! Jag har nästan 3 år av Gamepass Ultimate kvar. Hade ju varit trevligt att uppgradera billigt.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Hur ofta måste man logga in från hemnätet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Bra fråga! Jag har nästan 3 år av Gamepass Ultimate kvar. Hade ju varit trevligt att uppgradera billigt.

Har försökt diskutera i andra trådar

Så här ser konverteringen ut för F&F:
30 days Xbox Live Gold -> 12 days Xbox Game Pass Friends & Family
30 days Xbox Game Pass Ultimate -> 18 days Xbox Game Pass Friends & Family

Då borde det kanske gå att uppgradera Gold->Ultimate->Family och få 30->18 days.
Dvs 1,8 år för 1500kr+135kr+300kr (sign up kostnader)?

Så om jag inte räknat fel blir skillnaden:
Ultimate: 1,51 kr/dag
F&F: 2.98kr/dag
dvs är man tre eller fler personer som delar så kan det löna sig att ta F&F.

Här är guiden för hur man uppgraderar till Gamepass Ultimate för 500kr/år.
#19846316

Permalänk
Medlem

"Förutsatt att alla platser fylls ger det en kostnad på ungefär 60 kronor per person"

300/4 = 75. Missar jag något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

"Förutsatt att alla platser fylls ger det en kostnad på ungefär 60 kronor per person"

300/4 = 75. Missar jag något?

Innehavaren + fyra andra

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

"Förutsatt att alla platser fylls ger det en kostnad på ungefär 60 kronor per person"

300/4 = 75. Missar jag något?

Det är fem personer som kan dela F&F.
Men det blir dyrt att betala per månad hur som.
Se ovan.

Permalänk
Medlem

Jag, tvillingbrorsan, brorsans flickvän, kompis, kompis

Perfekt!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Testade Game Pass ett tag, var överraskad hur mycket bra spel det fanns att välja ifrån och inte bara 15 år gamla titlar som på konkurrenternas tjänster.

300kr på fem pers är billigt, gäller ju dock att man hittar 5 personer som är intresserad av det.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av GuuFi:

Testade Game Pass ett tag, var överraskad hur mycket bra spel det fanns att välja ifrån och inte bara 15 år gamla titlar som på konkurrenternas tjänster.

300kr på fem pers är billigt, gäller ju dock att man hittar 5 personer som är intresserad av det.

Detta är INGET problem som jag ser det.
Antingen känner man folk som är intresserade utav att ev köra ett år och se på’t.

Eller så lägger man upp en annons här på Swec.
Gjorde liknande för Nintendo Online för något år sedan och det blev kö till platserna…

Jag valde att förbinda de som anslöt sig på 1år, och att i betalning således skedde för 12mån på förhand.
Sedan någon månad eller två det löper ut får man leka administratör och skicka ut och fråga om folk vill förnya eller hoppa av - så man ev kan hitta andra som är med i tåget.

Folk vill spara pengar 👍🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Game Pass är redan prisvärt i sin nuvarande form, och den här dealen gör ju inte saken sämre. Undrar bara hur det går ihop med uppgifterna från Microsoft att Game Pass minskar antalet sålda spel, för man vill ju inte att de gör en kovändning à la Netflix och börjar begränsa användningen och höja priserna.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F | Ryzen 9 5900X | be quiet! Dark Rock Pro 4 | Asus RTX 3070 Ti | 32GB Corsair Vengeance 3600MHz | Corsair RM650x | Corsair Carbide Air 540

Permalänk
Medlem

Någon som har en plats över i sin familj till lilla mig?

Permalänk
Medlem

Man får nog ta och skapa en familj eller hoppa in i en när befintlig prenumeration går ut i oktober. Riktigt bra pris!

Permalänk
Medlem

Jag har GPU liksom två av mina barn. Kan man slå ihop dem (3 GPU) till ett familjekonto eller förlorar vi på det?
Då skulle vi också kunna få med det tredje barnet.
Är kanske två år kvar på barnens gpu och något liknande för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Jag har GPU liksom två av mina barn. Kan man slå ihop dem (3 GPU) till ett familjekonto eller förlorar vi på det?
Då skulle vi också kunna få med det tredje barnet.
Är kanske två år kvar på barnens gpu och något liknande för mig.

Går att konvertera GPU-> familj (läst tidigare i tråden)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Går att konvertera GPU-> familj (läst tidigare i tråden)

Jag såg inte något om att kombinera flera befintliga GPU konton till ett familjekonto, men kanske missat det?
Kan du citera var det står?
Lite hjärntrött så hittar det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Jag såg inte något om att kombinera flera befintliga GPU konton till ett familjekonto, men kanske missat det?
Kan du citera var det står?
Lite hjärntrött så hittar det inte.

Ca 10 inlägg uppåt:
#19941117

30d GPU -> 18d GPFF

Oklart om det går att slå ihop, men känns rimligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ca 10 inlägg uppåt:
#19941117

30d GPU -> 18d GPFF

Oklart om det går att slå ihop, men känns rimligt

Hittade faktiskt nu uppgifter på Eurogamer där det står att det INTE går att slå ihop befintliga...
Riktigt tråkigt och kundfientligt av MS...

"As detailed in Microsoft's announcement, anyone eager to sign up will also need to bear a few things in mind; firstly, those invited to join a group won't be able to convert their existing Game Pass membership, meaning they'll first need to either cancel it or wait for it to expire. However, the main account holder can convert their existing Game Pass subscription before inviting others in, and any time remaining will be carried over to the new plan based on the monetary value of the old membership."

https://www.eurogamer.net/xbox-game-pass-friends-family-plan-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det är fem personer som kan dela F&F.
Men det blir dyrt att betala per månad hur som.
Se ovan.

Är 60 kr per månad för hundratals spel dyrt? Det är nästan vad en latte i stan kostar.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Hittade faktiskt nu uppgifter på Eurogamer där det står att det INTE går att slå ihop befintliga...
Riktigt tråkigt och kundfientligt av MS...

"As detailed in Microsoft's announcement, anyone eager to sign up will also need to bear a few things in mind; firstly, those invited to join a group won't be able to convert their existing Game Pass membership, meaning they'll first need to either cancel it or wait for it to expire. However, the main account holder can convert their existing Game Pass subscription before inviting others in, and any time remaining will be carried over to the new plan based on the monetary value of the old membership."

https://www.eurogamer.net/xbox-game-pass-friends-family-plan-...

Men spelar det någon roll, de kan väl skaffa ett nytt tillfälligt konto?
Det är ju inte som om man fått tillbaka pengarna för de andra kontona och de är väl låsta till huvudägarens vilja ändå.
Eller är det gamertag och achivements som är viktiga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Men spelar det någon roll, de kan väl skaffa ett nytt tillfälligt konto?
Det är ju inte som om man fått tillbaka pengarna för de andra kontona och de är väl låsta till huvudägarens vilja ändå.
Eller är det gamertag och achivements som är viktiga?

Om vi förlorar ca fyra års betald GPU så är det en ganska stor kostnad. Sparade spel, karaktärer m.m. är ganska stort också, ex för minecraft och Sea of Thieves m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Är 60 kr per månad för hundratals spel dyrt? Det är nästan vad en latte i stan kostar.

Ja, att betala per månad är dyrt och onödigt.
Det blir under 20kr/mån vid fem användare med mitt upplägg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Om vi förlorar ca fyra års betald GPU så är det en ganska stor kostnad. Sparade spel, karaktärer m.m. är ganska stort också, ex för minecraft och Sea of Thieves m.m.

Ja sant,
Du kan ju undersöka detta närmare dock:
However, the main account holder can convert their existing Game Pass subscription before inviting others in, and any time remaining will be carried over to the new plan based on the monetary value of the old membership.

Vet inte var Eurogamer fått infon ifrån. Verkar vara ett syftningsfel.
Kan inte hitta något som stödjer ovan i
https://www.xbox.com/sv-SE/legal/subscription-terms#conversio...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Ja sant,
Du kan ju undersöka detta närmare dock:
However, the main account holder can convert their existing Game Pass subscription before inviting others in, and any time remaining will be carried over to the new plan based on the monetary value of the old membership.

Vet inte var Eurogamer fått infon ifrån.
Kan inte hitta något som stödjer ovan i
https://www.xbox.com/sv-SE/legal/subscription-terms#conversio...

Står ju tyvärr ganska tydligt i länken (tack ) du postade:
"Konvertering – Gruppmedlemmar: Konvertering är inte tillgänglig för enskilda personer som går med i en grupp. Innan en person går med i en grupp måste han eller hon säga upp sitt befintliga Xbox Live Gold-, Xbox Game Pass- (Ultimate, PC eller konsol) och/eller EA Play-medlemskap, eller vänta tills de befintliga prenumerationerna löper ut.".

Någon som vet om man får återbetalning för perioden som är kvar, om man säger upp dem?

Fråga
Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Någon som vet om man får återbetalning för perioden som är kvar, om man säger upp dem?

Tvivlar på att någon återbetalar för påbörjade tjänster.
Man kan pröva med supporten och se om de kan hjälpa konvertera konton ändå.
https://support.xbox.com/sv-SE/contact-us