Permalänk
Medlem

ps5 läser inte skivorna

Tjena, köpte ett ps5 för ett par dagar sedan och fick hem den och tänkte fasen nu ska jag installera ff16.
installerar systemet osv och in med skivan och möts av ett klickeli klack ljud och sedan nada, inget händer överhuvudtaget och testade 2st andra spel också samma där den läser inte någon av dom.

finns det något att göra eller är det bara skicka tillbaka / åka till närmaste varuhus och få den utbytt? känns lite surt att en helt ny grej är trasig omedelbart.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Har du stoppat in dem med rätt sida upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Har du stoppat in dem med rätt sida upp?

konsolen står upp och har testat skivorna både med loggan åt vänster och höger blir samma effekt alltså ingen alls.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

konsolen står upp och har testat skivorna både med loggan åt vänster och höger blir samma effekt alltså ingen alls.

Då är den väl trasig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Då är den väl trasig.

fasen, men då nästa fråga detta var en bundle med god of war, om jag går till ett varuhus ska man ta tillbaka hela ordern dvs spel/kod osv eller räcker det med konsol + tillbehör för att få den utbytt?
har inte behövt reklamera så mycket förr som tur är.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

fasen, men då nästa fråga detta var en bundle med god of war, om jag går till ett varuhus ska man ta tillbaka hela ordern dvs spel/kod osv eller räcker det med konsol + tillbehör för att få den utbytt?
har inte behövt reklamera så mycket förr som tur är.

Jag hade bara insisterat på att ta en ny kartong och du lämnar tillbaka det du köpt.
Den har ju trots allt aldrig fungerat.
Stå på dig bara om de tjafsar att den ska skickas in på reparation. Säg bara nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Jag hade bara insisterat på att ta en ny kartong och du lämnar tillbaka det du köpt.
Den har ju trots allt aldrig fungerat.
Stå på dig bara om de tjafsar att den ska skickas in på reparation. Säg bara nej.

Ovan alla dagar. Kanske pröva bara 'nolla' ps5 först så det inte är någon korrupt uppdatering eller mjukvarutjafs de i värsta fall kan återkomma med + att dina uppgifter ev. ligger kvar. En seriös butik ska bara byta doa produkter om det inte är känt fel som påverkar 'alla'.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Jag hade bara insisterat på att ta en ny kartong och du lämnar tillbaka det du köpt.
Den har ju trots allt aldrig fungerat.
Stå på dig bara om de tjafsar att den ska skickas in på reparation. Säg bara nej.

ok, det får bli så tackar för hjälpen.

Skrivet av Napster91:

Ovan alla dagar. Kanske pröva bara 'nolla' ps5 först så det inte är någon korrupt uppdatering eller mjukvarutjafs de i värsta fall kan återkomma med + att dina uppgifter ev. ligger kvar. En seriös butik ska bara byta doa produkter om det inte är känt fel som påverkar 'alla'.

jag har testat att fabriksåterställa den och det gjorde ingen skillnad, googlade runt lite här en stund och det verkar ha varit ett problem för flertalet människor i alla fall om man ska tro reddit människorna.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Samma för mig med min nyköpta God of War edition, när jag packat upp och kopplat in idag.

Blir att kontakta Webhallen direkt på måndag så de får skicka en ny…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

ok, det får bli så tackar för hjälpen.
jag har testat att fabriksåterställa den och det gjorde ingen skillnad, googlade runt lite här en stund och det verkar ha varit ett problem för flertalet människor i alla fall om man ska tro reddit människorna.

Fick du en ny, eller hur löste sig detta för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RilGurt:

Fick du en ny, eller hur löste sig detta för dig?

nä dom satte sig på tvären totalt, fick inte pengarna tillbaka eftersom det var en trasig produkt och eftersom dom inte kunde verifiera på plats att det inte var jag som sabbat produkten så vägrade dom ge mig en ny tills den varit inne på service.
så 4veckors väntan blir det.

ny ps5a trasig vid leverans och jag får vänta ytterligare 4 veckor på att få använda den.. sköjigt värre.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av RilGurt:

Samma för mig med min nyköpta God of War edition, när jag packat upp och kopplat in idag.

Blir att kontakta Webhallen direkt på måndag så de får skicka en ny…

Uppdaterar mig själv. Har nu fått helt ny enhet skickad till mig, som fungerar som den ska.
Cred till Webhallen som hanterade både retur och skickade ny enhet inom 5 arbetsdagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RilGurt:

Uppdaterar mig själv. Har nu fått helt ny enhet skickad till mig, som fungerar som den ska.
Cred till Webhallen som hanterade både retur och skickade ny enhet inom 5 arbetsdagar.

Nice men för att vara tråkig, webhallen (som alla andra) är hit n miss när det kommer till uppenbara fel/rätt till ny grej. Enda jag haft tur med under alla år är komplett ~8 reklamationer/de skickade bara ut ny enhet efter jag visat fel i bild/film.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom