Permalänk
Medlem

Parkering innerstad Stockholm

Halloj,

Börjar nytt jobb snart och det är i Stockholms innerstad, rättare sagt vid gamla stan/skeppsbro. Har förstått att det är lite meckigt att hitta parkeringar i närheten om man åker bil (såvida man inte vill bli ruinerad, över 50kr/h) så jag undrar vart kan man parkera i närheten om man åker söder ifrån (från Södertälje) i närheten av gamla stan/skeppsbro med vettiga priser? Eller är det enbart kollektivtrafik som gäller?

Tacksam för tips 😊

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Halloj,

Börjar nytt jobb snart och det är i Stockholms innerstad, rättare sagt vid gamla stan/skeppsbro. Har förstått att det är lite meckigt att hitta parkeringar i närheten om man åker bil (såvida man inte vill bli ruinerad, över 50kr/h) så jag undrar vart kan man parkera i närheten om man åker söder ifrån (från Södertälje) i närheten av gamla stan/skeppsbro med vettiga priser? Eller är det enbart kollektivtrafik som gäller?

Tacksam för tips 😊

Allt inom tullarna är svindyrt, bästa är om du kan hitta något garage med månatlig fast pris. Runt gamla stan lyser dock dessa med sin frånvaro.

Enklaste är kanske infartsparkering men med tanke på att 7/10 olyckor sker mot Södertälje känns det som så spar du nog både pengar och tid med kollektivt.

Södertälje - > T centralen - > 1 station gamla stan är ju smidigt 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Allt inom tullarna är svindyrt, bästa är om du kan hitta något garage med månatlig fast pris. Runt gamla stan lyser dock dessa med sin frånvaro.

Enklaste är kanske infartsparkering men med tanke på att 7/10 olyckor sker mot Södertälje känns det som så spar du nog både pengar och tid med kollektivt.

Södertälje - > T centralen - > 1 station gamla stan är ju smidigt 😊

Jo jag gissa på att de skulle vara svårt att hitta något vettigt. Tyvärr är pendeln inte så tillförlitlig nuförtiden, därför tänkte jag om man kunde ta bilen någon dag i veckan :-/

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Jobbar du någorlunda normala tider och ska till gamla stan så är bil det absolut sista alternativet

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Jo jag gissa på att de skulle vara svårt att hitta något vettigt. Tyvärr är pendeln inte så tillförlitlig nuförtiden, därför tänkte jag om man kunde ta bilen någon dag i veckan :-/

Jag tror pendeln är mer tillförlitlig än bilväg i rusning mot Södertälje.
Jag åker sällan mot Södertälje men 3h mot skavsta har hänt 2ggr (har ca 1h20 dit) och bara ta sig mot Västberga/kungens kurva kan vara riktigt klurigt.

Annars får du ta bilen till gröna linjen och köra infartsparkering.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Misstänkte såklart att det skulle vara svårt att hitta parkering, var ändå tvungen att fråga 😊 får väl fortsätta köra med pendeln. Parkerar idag vid infartsparkeringen vid östertälje men tänkte om de fanns parkeringar till vettiga priser inne i stan, men icke.

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Uuuggh bara tanken på att sitta i bilköerna till/från/i stan i rusningstrafik ger magkramp 😊