Tips mottages gällande it leverantör

Permalänk
Medlem

Tips mottages gällande it leverantör

Vi(företaget) har gått igenom ett par it leverantörer nu som antingen inte riktigt har skött sina uppgifter eller till och med helt misskött dem och tagit betalt för saker de inte kan specificera så nu vänder jag mig till användare här för att förhoppningsvis få in lite tips på schyssta/bra leverantörer vi kan kika på

Jag hoppas att jag valt korrekt forum-gren för denna typ av tråd, om inte får någon admin gärna flytta den

Permalänk
Medlem

Vad för it-leverans söker du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xsterk:

Vi(företaget) har gått igenom ett par it leverantörer nu som antingen inte riktigt har skött sina uppgifter eller till och med helt misskött dem och tagit betalt för saker de inte kan specificera så nu vänder jag mig till användare här för att förhoppningsvis få in lite tips på schyssta/bra leverantörer vi kan kika på

Jag hoppas att jag valt korrekt forum-gren för denna typ av tråd, om inte får någon admin gärna flytta den

Om du specificerar vad för tjänst du söker blir de lättare för oss att hjälpa 🙂

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xsterk:

Vi(företaget) har gått igenom ett par it leverantörer nu som antingen inte riktigt har skött sina uppgifter eller till och med helt misskött dem och tagit betalt för saker de inte kan specificera så nu vänder jag mig till användare här för att förhoppningsvis få in lite tips på schyssta/bra leverantörer vi kan kika på

Jag hoppas att jag valt korrekt forum-gren för denna typ av tråd, om inte får någon admin gärna flytta den

Beskriv också affären i runda slängar.
Är det 10, 50 eller 100+ servrar om sådana finns i leveransen?
Är det onprem, molnet eller hybrid?
Arbetsplats, hur många, köp eller leasing av datorerna?
Servicedesk arbetstid eller 24/7?

Ja .. du förstår.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Tryckte nog iväg den här tråden lite förhastat, givetvis ska jag specificera mig bättre!

Vad: outsourcing, hybrid då vissa av våra mjukvaror går lite för tungt för vanliga virtuella miljöer, all form av mjukvarurelaterad support exklusive de mjukvaror vi kör lokalt, vanliga backup- och säkerhetsrutiner då ingenting är säkerhetsklassat, support under kontorstider men behov av direktkontakt i nödfall är ett måste, uppsättning och drift av nätverket då vi har stora lokaler och behöver ett stabilt grid

Volym: Vi är strax under 100 anställda, ett kontor utanför Sverige också, i stort sett alla behöver ett eget fjärrskrivbord med tillhörande office365

Inköp och leasing av datorer, telefoner, skrivare etc. sköter vi själva då vi har god kontakt med serviceavdelningarna som sköter underhåll och reparationer