Samsungs nya flaggskepp kan få sju års uppdateringar

Permalänk
Medlem

Min One Plus 7T pro kommer få leva tills det kommer en kamera som inte är en prick mitt i skärmen, otroligt störande. Precis som rundade hörn på skärmen som gör att det saknas ett antal pixlar....

Permalänk
Medlem

7 års säkerhetsuppdateringar är nog OK men feature updates räcker nog bra i 4 år enligt mig, måste va dyrt om man skulle behöva upprätthålla telefoner i längre tid så det slås bara på slutpriset istället, inget jag personligen vore beredd på att betala för, vill ändå ha ny telefon åtminstone efter 4 år.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

7 års säkerhetsuppdateringar är nog OK men feature updates räcker nog bra i 4 år enligt mig, måste va dyrt om man skulle behöva upprätthålla telefoner i längre tid så det slås bara på slutpriset istället, inget jag personligen vore beredd på att betala för, vill ändå ha ny telefon åtminstone efter 4 år.

Jag har svårt att se att det är fler än ett par tusen köpare som behåller lurarna i 7 år. Dels kommer det nya funktioner, dels tappar folk mobilerna så de går sönder, de blir stulna, alla tjänster utvecklas och kräver annan hårdvara osv.
Jag har en galaxy s10+ som jag köpte 2019. Jämför jag den med min s23u jag har nu är det ju otroligt stor skillnad hårdvarumässigt. Bara skärmen är ju ljusår bättre på s23u.

Jag hade inte klarat att använda samma lur i 7 år iaf, om inte ekonomin skulle bli obefintlig och jag inte kunde byta såklart.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Är det dessutom en person som tycker att det är onödigt med de senaste säkerhetsuppdateringarna så är nog inte säkervetstänket i allmänhet särskilt bra heller. Så det blir jackpot att ta sig in på en sådan enhet om man har onda avsikter. Letmein123 är tydligen ett väldigt vanligt lösenord fortfarande.

Men måste ge dom att det är iallafall en stor bokstav OCH 3 siffror. 😉
De värsta är nog: 123456, 00000, password, lösenord som jag sett.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Men måste ge dom att det är iallafall en stor bokstav OCH 3 siffror. 😉
De värsta är nog: 123456, 00000, password, lösenord som jag sett.

Många sidor har ju i alla fall lite krav på komplexitet nu. Siffra stor och liten bokstav, specialtecken. Minst tre av dessa brukar det vara. Men det vore såklart också önskvärt om uppenbara lösenord var svartlistade.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Nämn en mobil vars batteri håller längre än flera år om man laddar den dagligen?

Det är just det, välj en mobil som inte behöver laddas dagligen.

Klarar fortfarande en arbetsvecka med min Moto G8 power, brukar ligga mellan 15 och 20% kvar när veckan är slut.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730