Tips av någon som är grym på att skriva om hur man förbättrar upplägg, synopsis med ledord i logisk form!

Permalänk
Medlem

Tips av någon som är grym på att skriva om hur man förbättrar upplägg, synopsis med ledord i logisk form!

Hej jag håller på att starta en hemsida som heter ekonomitrollet.
Där kommer jag skriva om hur man tjänar pengar med okonventionella metoder för gemene man.

Det är arbetet med uppställningen/synopsis och honnörsord som jag vill ha lite tips om.
Är inte skolad och inge vidare med språkkunskaper.

Här är den nuvarande modellen jag använder för att lista vad varje stycke ska innehålla.
Sedan under skrivandets gång eller efter så kan man kast om ordningen.

Ämne
Titel och förklarande text om innehåll.
T.ex. Passiva inkomster med andra alternativ än börsen och Aktie robotar för automatisera inkomster.

Huvudtanke 1
Generell förklarande text om hur börsen och dess robotar fungerar i jämförelse med spelbörsen inom sport och dess automatiserade robotar.

Huvudtanke 2
Fördelen med sportens spelbörs i jämförelse med aktiebörsen när det gäller att skatta 30% eller istället komma undan med 5% Commissions avgift till man uppnår miljonen.

Huvudtanke 3
En jämförelse mellan aktiemarknaden och spelbörsen tillvägagångsätt att använda med statistik samt beprövade analys inför användandet av strategier med ett egenvärde, än att förlita sig på slumpen.

Men nu kommer vi till honnörsorden som är byggt på argumentation.

a) Därför att ... text ...
b) För att ... text ...
c) Genom att ... text ...
d) Så att ... text ...
e) Om inte ... text ... Så ... text ...

Det är huvud kärnan som styr textens utfall.
I ett stycke och sedan följt av en avrundning av stycket.

f) Belysande och förstärkande moment
Av text stycket ovan

Nu till min fråga, om jag vill berätta i beskrivande form och inte med argumentations form.
Hur ska man då forma honnörsorden för en beskrivande text logiska form som ovan.

Dom ända jag känner till är berättande honnörsord.

a) Först hände
b) Sedan hände
c) Och så var det dags för

Någon med tips och tack på förhand.

MVH