Nvidia drivers vs "märkets drivers "?

Permalänk
Medlem

Nvidia drivers vs "märkets drivers "?

Jaha då slog man till på ett 4080 super.

Funderar ju omedelbart på drivers. ... Ska jag köra Gigabyte drivers eller dom från Nvidias hemsida?
Jag har kört Nvidias de senaste åren men det kanske finns någon fördel att köra Gigabytes?

What say the experts?

Permalänk
Medlem

Direkt från Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Jaha då slog man till på ett 4080 super.

Funderar ju omedelbart på drivers. ... Ska jag köra Gigabyte drivers eller dom från Nvidias hemsida?
Jag har kört Nvidias de senaste åren men det kanske finns någon fördel att köra Gigabytes?

What say the experts?

Varför skulle det vara någon skillnad menar du? Tror inte att Gigabyte tillverkar några drivrutiner.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Det var väldigt längesedan jag laddade ned drivrutiner från annan är AMD och Nvidia direkt.
Det finns ingen anledning till annat.

Förr kunde det vara en poäng. Det var annat tänk och tex Gigabyte kunde skicka med en annan GUI.
Om det är någon som fortfarande gör så (är det det?) så kan du ge dig på att det inte är den senaste drivrutinen du får hem.

Så kör du från källan.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Det enda som händer om du tar någon annan väg är att du får äldre drivrutiner

Permalänk
Medlem

Ok låter som att Nvidia is the way

Jag funderade annars på om OC-funktionaliteten kanske var optimerad iom gigabyte-drivisarna (det är ett oc-kort).

Ah det blir Nvidia!

Tackar !

Permalänk
Skrivet av Woaini:

Ok låter som att Nvidia is the way

Jag funderade annars på om OC-funktionaliteten kanske var optimerad iom gigabyte-drivisarna (det är ett oc-kort).

Ah det blir Nvidia!

Tackar !

Nej det du får från gigabyte är en halvgammal Nvidia drivare med ett gigabyte skin till installern typ

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows