Juridiken kring närståendes död.

Permalänk

Juridiken kring närståendes död.

Fick nyss veta att min far dött och jag har inte en aning om hur sånt här funkar.
Var hittar man information? Jag är enda barnet och mina föräldrar är skiljda.
Innebär detta att jag ärver hans saker?

Sjukt svårt detta och det blir inte lättare av att jag inte vet hur det funkar.

Någon som har tips eller råd, kanske någon bra länk med information?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Beklagar. I dina kläder hade jag tagit kontakt med en advokat eller jurist då jag tror att det är dom som reder ut arv och liknande.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Re: Juridiken kring närståendes död.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Fick nyss veta att min far dött och jag har inte en aning om hur sånt här funkar.
Var hittar man information? Jag är enda barnet och mina föräldrar är skiljda.
Innebär detta att jag ärver hans saker?

Sjukt svårt detta och det blir inte lättare av att jag inte vet hur det funkar.

Någon som har tips eller råd, kanske någon bra länk med information?

Beklagar sorgen, men en begravningsbyrå kan ge dig värdefulla råd.

Ja du ärver honom & juristerna på en begravningsbyrå kan hjälpa dig.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Re: Re: Juridiken kring närståendes död.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Beklagar sorgen, men en begravningsbyrå kan ge dig värdefulla råd.

Ja du ärver honom & juristerna på en begravningsbyrå kan hjälpa dig.

Det enda jag vet är att den begravningsbyrå som tagit om hand om saker på väg till rättsmedicinska är en byrå vi inte vill ha. Jag får prata med min mamma om det hela. Vet om att det finns en bra byrå nere i Höör som är bra. Går kanske att ta kontakt med dem. De tog hand om min morfar väldigt bra iallafall. Så allt går att fixa via begravningsbyrån?

Tack för er hjälp.

Är lite väl mycket redan att fixa. Hans lägenhet och alla hans saker t.ex.

Känns lättare nu att veta detta. Får ta itu med det imorgon.
Trodde det skulle dröja innan jag blev tvungen att bli "vuxen". Iallafall till juli då jag själv blir pappa.

Några andra tips utöver begravningsbyrån?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Juridiken kring närståendes död.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666

Några andra tips utöver begravningsbyrån?

Ja, kasta inte allt som du tycker saknar betydelse nu, tänk igenom det noga först för när det väl är borta så finns det ingen återvändo, jag vet nämligen.

Har goda erfarenheterer av Axelssons Begravningsbyrå i Lund
www.axelssons.se

Citat:

Axelssons Begravningsbyrå AB är Lunds enda privatägda fullservice- byrå med kompetens att hjälpa Dig inom alla områden som berörs i samband med ett inträffat dödsfall. Vi har även egen Juridisk avdelning.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Kan förstå det. Min far var lite av en samlare av udda ting. Så man får ju lägga i magasin eller något.

Okej. Kan kolla på det. Nu ska jag dock sova.
Tack.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Juridiken kring närståendes död.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Har goda erfarenheterer av Axelssons Begravningsbyrå i Lund
www.axelssons.se

Själv skulle jag inte lita på dem för fem öre. Min kära mor har arbetat där, och blev behandlad som skit med lögner, särbehandling bland de anställda och förtal.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Juridiken kring närståendes död.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaite
Själv skulle jag inte lita på dem för fem öre. Min kära mor har arbetat där, och blev behandlad som skit med lögner, särbehandling bland de anställda och förtal.

Där ser man, nu var det iofs, min mor, far samt mormor som varit där som "klienter".. men då finns det fonus med..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Har tagit kontakt med dem som Polisen har kontrakt med i Värnamo.
Lite polisen på dem så får väl även jag göra det. De ska sen ta kontakt med firman nere i höör som kan ordna platsen där.

Blir ingen boupptäckning heller då han inte hade någon förmögenhet eller inkomst. Så allt hans är nu mitt... Sjukt.

Han var medlem i kommunal så han får ett halvtbasbelopp där och lika mycket ifrån arbetsgivaren trots att han bara jobbat en knapp vecka.

Nu ska jag bara lyckas reda upp det som begravningsbyrån inte tar hand om.

Tack för er hjälp. Kanske behöver er igen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if