åsikter om itbutikken.dk, snabba svar skulle uppskattas!

Permalänk
Medlem

åsikter om itbutikken.dk, snabba svar skulle uppskattas!

tja, jag har beställt lite saker från db.com, och skulle även beställa lite saker från komplett, men nu märker jag att om jag köper komplett sakerna från ibutikken.dk istället så blir det ca 500spänn billigare! så därför skulle jag gärna vilja ha era åsikter om itbutikken.dk snarast (ska beställa imorgon).
och hur länge brukar det ta för dom att leverera sakerna? det står "du kan få dina saker 14 juni", men hur väl brukar det stämma?

Permalänk
Medlem

5-6 arbetsdagar får du nog räkna med innan du har sakerna hemma, och då ska de helst ha varorna i lager.

Permalänk
Hedersmedlem

ITButikken är (ö)kända för sina dåliga support. Det tar ofta månader att få tillbaka ett moderkort man returnerat och man får betala frakten när man skickar tillbaka trasiga prylar.

Men när man tjänar tillräckligt på köpet kan det vara värt att chansa. Jag köpte min skärm därifrån (en Sony G420, som jag ändå kan returnera direkt till Sony om det skulle vara så). Det tog ganska lång tid för paketet att ta sig från Danmark hem till mig. Om det beror på ITButikken, danska posten eller svenska posten vet jag inte, men räkna med ca 2 veckor innan du har prylarna.

Edit: fruXo: Jodå den fanns i lager och jag fick besked om att de skickat den ganska snabbt, men det tog ändå ganska lång tid innan jag fick den. Men som sagt, grejorna ska ju både via den danska och den svenska posten..

Ska även tillägga att jag personligen inte haft några problem med supporten hos ITButikken; jag har inte haft någon kontakt med dem alls. Men jag har hört ett antal historier om att det tagit månader att få hem returnerade grejor. Dessutom säger det en del om deras attityd när man själv får stå för frakten av de trasiga grejorna till dem. Alla andra butiker jag vet (DB, Komplett, Kylning osv osv) som jag varit i kontakt med står själva för alla kostnader.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Tar alltid lite extra lång tid från dammark!

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

det lät ju inte så uppmuntrande...
Vicotnik fanns den i lager när du beställde?

Permalänk
Medlem

Jag har beställt ett flertal gånger från Itbutikken och har bara positiva erfarenheter av dem, leveranstiden har väl varierat mellan ca 4-6 arbetsdagar. Har aldrig hört nåt om att de skulle vara ökända för någon dålig support heller, snarare tvärtom.

Visa signatur

pew pew

Permalänk
Medlem

mina två senaste beställningar har tagit 4 resp 5 dagar att nå mig efter att de skickats från itbutikken. Inget att klaga på hos dem alls, la nyss en ny order hos dem, f ö.

Permalänk
Medlem

ok, då blir det nog att beställa från dom imorgon, får hoppas att inget går sönder bara

Permalänk
Avstängd

har också handlat av dom ett antal gånger

har fungerat bra, förutom en gång då dom glömde att skicka med fläkten till cpu`n (beställde "in a box")
Men jag mailade till dom o sen skickade dom iväg en fläkt

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem

Har beställt ifrån dom minst 10 ggr o aldrig några problem. Det tar som sagt 3-5 dagar att få grejjerna men det är lugnt om man vet det innan

Permalänk
Medlem

Sök på itbutikken under "news" i http://www.bugsoft.hik.se/buyer/default.asp En del har haft stora problem med returer.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Det är svenska posten som är fruktansvärt seg.
Både itbutikken och Danska posten är snabba, det är svenska posten som segar ner leveranstiden med ett par dagar.
Mitt paket låg i Malmö i tre dar.

Visa signatur

Athlon 64 3000 1.8 @2.3 MSI K8N Neo 2. Geforce 4 Ti 4400 @ 4600.

Permalänk
Medlem

När jag beställde från itbutikken.dk så var tvkortet inte inne i lager men allt som allt tog det 6 dagar. Däremot buggar deras hemsida lite jag fick bla upp köpavtalet på finska men efter 2 updateringar kom det fram på svenska.

Nu senast jag var inne och kollade deras priser kom det upp norska priser så allt var genast ett par hundralappar billigare. så kolla efter svenska flaggor och printscreena för säkerhets skull.
Men iof ser du totala summan i SEK.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

det stått i norska kronor en gång faktiskt, jag vart helt paff över hur billigt det var innan jag upptäckte att det hade blivit nåt fel:)
jag har beställt nu iaf, och än så länge verkar dom helt OK. jag mailade lite frågor igår kväll, och hade fått svaren idag. sedan mailade jag en fråga idag klockan 18.00 och hade fått svar 20.00

Permalänk
Medlem

usch!

Har bara dåliga erfarenheter av it butikken,returer är under all kritik.Oftast lagas defekta saker, man får inga nya.Så det tar otroligt lång tid innan man får tillbaka sakerna, man får betala frakten tillbaka själv(200kr)svarar ibland ej på mail m.m

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa ett Chieftec Matrix från itbutikken, trots att det väger 14 kg så kostar frakten endast 142 kronor. Hur funkar det då grejerna ska skeppas från Danmark?

F ö, hur kommer det sig att chassina är så pass billigare där än i Sverige?

Visa signatur

SLINKY + ESCALATOR = EVERLASTING FUN