Konstig höjning på Datorbutiken!

Permalänk

Konstig höjning på Datorbutiken!

Kollade runt på Datorbutikens sida när jag plötsligt fick se detta:

http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=PAL2000

En höjning på nästan 500:- bara på Xp2000????????

Någon som har en ide om vad som är på gång.

Har någon annnan butik höjt,jag har inte hittat någon iaf.

Visa signatur

PC#1.AbitBE6.Cel400@450. 256MbPc100.MatroxG200. 250WPSU.
PC#2.Epox8k5A2+,XP2000,512DDR,80GbSeagate,GF4??????????

Permalänk
Medlem

Igår när jag kikade in låg alla AMD cpuer på relativt hög prisnivå, samt att de hadde röd hand.
Jag tror detta hör ihop med att AMD skall sänka sina priser (inom 1-2 veckor) då köper db inte in större lager då de vet de inte kan sälja dem billigt sedan.

För köper de in dem innan en prissänkning kan de inte ta ut lika lågt pris som konkurenterna, när priset fallit på marknaden. Iom de köper in så stora volymer så skulle de nästintill gå med förlust istället.

Så tror jag det ligger till iaf, därav att de höjjer priset på de fåtal produkter de har kvar i lager.

Tror även Intel skulle sänka sina priser på cpuer nån sa här att Intels 2,2 GHz skulle sänkas med 64% (är dock ej 100 % säker på detta)

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Hedersmedlem

Fan vad du är uppe med tuppen.. 07.50 SERIÖST!

Men uppe med tuppen har nog rätt det har troligen med prissänkningen att göra...

Permalänk

snausman måste älska swec eftersom han e uppe rätt tidigt.. :d:p

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

Så nu har jag vaknat tidigare än vanligt.

Snausmans teori stämmer säkert. prisäkningen på p4 kanske beror på att det kanske kommer nåt nytt

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snausman
Igår när jag kikade in låg alla AMD cpuer på relativt hög prisnivå, samt att de hadde röd hand.
Jag tror detta hör ihop med att AMD skall sänka sina priser (inom 1-2 veckor) då köper db inte in större lager då de vet de inte kan sälja dem billigt sedan.

För köper de in dem innan en prissänkning kan de inte ta ut lika lågt pris som konkurenterna, när priset fallit på marknaden. Iom de köper in så stora volymer så skulle de nästintill gå med förlust istället.

Så tror jag det ligger till iaf, därav att de höjjer priset på de fåtal produkter de har kvar i lager.

Tror även Intel skulle sänka sina priser på cpuer nån sa här att Intels 2,2 GHz skulle sänkas med 64% (är dock ej 100 % säker på detta)

Hoppas det stämmer men prissänkningen, jag ska köpa ny burk snart så det passar mig skit bra!

Permalänk
Medlem

XP2000 borde väl gå ner i pris iochmed att XP2600 har kommit...
P4 2,8 finns ju också så samma sak där...

Visa signatur

Den är smal men kort...

Permalänk
Medlem

när kommer pris säkningen då?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Sökte på sänka i forumet och hittade dessa tråfdar där tror jag det var jag fick uppgifterna ifrån.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=80412&hi...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=81241&hi...

Från IDG:
"Även Intel väntas komma med nya processormodeller inom kort. Enligt The Inquirer kan en Pentium 4 som är klockad i 2,8 gigahertz dyka upp redan den 26 augusti. "

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk

He He med tanke på att DB höjde sina priser så kollade jag runt bland gamla nämda webshop¨s och kom då till sm-nordic.se Där jag såg att dem har sänkt sina priser i nivå med bl.a DB och Komplett. Kan vara för att han ligger i samma stad som sbs-data så det är vell konkurrens :).. undrar vem som vinner:)

Visa signatur

Högre fart för en bättre vardag :)