Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Rayman Legends, som är ett jättebra förslag, finns inte på gamepass, men kostar ändå ungefär hälften på xboxen jämfört med switchen. Och eftersom tredjepartsspel nästan alltid är både billigare och bättre på xboxen så är det framförallt de exklusiva som är aktuella till switchen.

Och absolut, 1080kr för 2 är klart bättre än 659kr styck!

Rayman Legends verkar ju rätt ofta ligga på rea för 75kr på Switch. Dekudeals ger ju en rätt bra bild av vad man kan förvänta sig när det gäller reor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Rayman Legends, som är ett jättebra förslag, finns inte på gamepass, men kostar ändå ungefär hälften på xboxen jämfört med switchen. Och eftersom tredjepartsspel nästan alltid är både billigare och bättre på xboxen så är det framförallt de exklusiva som är intressanta till switchen.

Och absolut, 1080kr för 2 är klart bättre än 659kr styck!

Om du orkar så sälj på tradera.
Köp nytt för 600 kr och sälj för 400-500 kr när du spelat klart. Sålde kirby and the forgotten land för 550kr plus frakt för två veckor sedan.

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Skrivet av jaqob:

Börjar verkligen tröttna på priserna på digitala spel till switchen. Skulle vilja ha något nytt lite enklare plattformsspel att spela tillsammans med barnen, och det finns många trevliga alternativ, t.ex. Kriby and the Forgotten Land, Kirby Star Allies, New Super Mario Bros. U Deluxe, Super Mario Bros. Wonder eller Yoshi’s Crafted World. Men så kostar alla 659 kr. Det kan jag tänka mig betala för ett precis släppt toppspel (typ BoTW), men annars slutar det alltid med att jag spelar något som finns till gamepass på xboxen istället.

Man kan komma undan aningen billigare med fysiska spel, men ingen större skillnad. Gillar konsolen, men det här gör att den tyvärr mest ligger oanvänd.

Har du kollat in Dekudeals.com? Om det är digitala spel du är på jakt efter så kan man göra riktiga kap där ibland 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Har du kollat in Dekudeals.com? Om det är digitala spel du är på jakt efter så kan man göra riktiga kap där ibland 🙂

Jodå, har en lång bevakning där! Men oftast är ju sänkningarna på Nintendos egna spel relativt begränsade, och händer på sin höjd ett par gånger per år.

Permalänk
Skrivet av jaqob:

Jodå, har en lång bevakning där! Men oftast är ju sänkningarna på Nintendos egna spel relativt begränsade, och händer på sin höjd ett par gånger per år.

Aha okej, då är jag med. Förstår din frustration 🫤