TvekClockers: Tveksam Cola och tveksam maltdryck

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Det här är vad jag påminns om
Inte så konstigt egentligen, det är bokstavligen malt och fett typ, i en tub. Jag vet inte vad malt har för egenskaper som hjälper hårbollar ärligt talat, mer än att fett hjälper allt "passera" så att säga. Men med lite tur kanske man slipper hårbollar om man dricker mycket supermalt också?

https://www.pricerunner.se/product/1200x630/3000018612/Smilla-3-tuber-Kattpastej-till-laagt-pris!-Multi-Vitamin-Kattpastej-(3x200-g).jpg

Måste fråga, hur får du katterna att ta det?
Dom tre katterna jag har skulle gjort uppror, iallafall inte varit vän med mig förrän nästkommande månad.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Bengt-Arne:

Måste fråga, hur får du katterna att ta det?
Dom tre katterna jag har skulle gjort uppror, iallafall inte varit vän med mig förrän nästkommande månad.

Tre av fyra slickar gladeligen i sig det som godis, brukar ärligt talat oftast bara lägga en liten klick på min egen handrygg. Den fjärde är inte ett fan så hon brukar slippa, men ibland går det att lura i henne genom att blanda det i blötmat eller annat godare, flytande godis

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Tre av fyra slickar gladeligen i sig det som godis, brukar ärligt talat oftast bara lägga en liten klick på min egen handrygg. Den fjärde är inte ett fan så hon brukar slippa, men ibland går det att lura i henne genom att blanda det i blötmat eller annat godare, flytande godis

Vitsen med malten är väl just att de ska äta den frivilligt? Sen passar den inte alla i smaken såklart

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av medbor:

Vitsen med malten är väl just att de ska äta den frivilligt? Sen passar den inte alla i smaken såklart

Vitsen är att malten hjälper dem att klara av hårbollar bättre, så de inte spyr så fasligt och framförallt så hårbollarna inte fastnar i tarmarna och orsakar stopp, det är det som är farligt. Hon som inte gillar det är hon som har mest problem med det, så ibland "lurar" jag i henne det för hennes egen skull så att säga

Vissa tycker att det smakar godis, andra inte

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Kenneth:

Vi måste hyra in @loevet då så han kan gå runt och torka upp allt skum och stuff efter våra experiment, precis som förra gången.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Finns denna att testa utan import?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Tre av fyra slickar gladeligen i sig det som godis, brukar ärligt talat oftast bara lägga en liten klick på min egen handrygg. Den fjärde är inte ett fan så hon brukar slippa, men ibland går det att lura i henne genom att blanda det i blötmat eller annat godare, flytande godis

Man ska kanske prova då, med risk att vara hatad ett tag

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Bengt-Arne:

Man ska kanske prova då, med risk att vara hatad ett tag

Av någon anledning tycker mina varianten på bilden jag la upp, "Smilla" är godast, oklart varför.

Vi får börja med KattClockers-avsnitt med avsmakning av kattmalt helt enkelt! Lycka till med försöket om inte annat

Permalänk

Vanheden, lysande! 🤣

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

I åtminstone Tyskland och Schweiz finns den att köpa "överallt" (i alla fall motsvarande Pressbyrån och större). Heter Mezzo Mix och är efter alla dess år fortfarande favoriten.

På tal om Schweiz - hur gör man för att skicka in drycker till redaktionen? Schweiz nationalläsk (15% av marknaden, störst efter Coca-Cola) heter Rivella. Består till 35% av mjölkvassle. Har funnits i 70 år och alla internationella lanseringar har mer eller mindre misslyckats.

Kan vi inte få Spendrups vem som nu gör Zingo, att göra en Chockland Zingo i limit editionen. ( http://www.patsy.nu/pj/zingo.html )

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Kan vi inte få Spendrups vem som nu gör Zingo, att göra en Chockland Zingo i limit editionen. ( http://www.patsy.nu/pj/zingo.html )

Nej, nej, nej. Det kan vi inte. Hoppas jag. Huva!

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Nej, nej, nej. Det kan vi inte. Hoppas jag. Huva!

En limit edition av Chockland Zingo bara att få uppleva 70 talet.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om dessa går att få in?

Tydligen ska båda vara apelsin och ingen ser direkt lik ut den svenska...

Vänster är USA och höger är Storbritannien