Vill du vara med och forma framtidens SweClockers?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Vill du vara med och forma framtidens SweClockers?

Julafton 1999 startade Edin Mehinovic SweClockers och det dröjde inte lång tid innan sidan och forumet blev den primära mötesplatsen för diverse nördar med stort PC-intresse. Mycket har hänt sedan dess både när det kommer till design, funktion och innehåll. Och fler ändringar kommer det bli, stora som små. Och då SweC:s stora USP är gemenskapen du bidrar till är din åsikt väldigt värd.

Därför har vi bestämt att sätta ihop en medlemspanel där du får vara med och forma sajtens framtid. Det hela kanske låter lite mer extravagant än vad det egentligen kommer bli i slutändan, men det som behövs är några eldsjälar som känner sig sugna på att komma förbi kontoret i Stockholm titt som tätt och prata om innehåll i artiklar och nyheter, fokusområden och annat som kan vara nyttigt för både oss på redaktionen och, i slutändan, du som är medlem. Pizza och öl/läsk kommer givetvis finnas tillgänglig. Kanske en rolig hatt också.

Känner du dig sugen på att delta? Bra! Det du behöver göra är att antingen skriva här i tråden att du är intresserad av att delta, alternativt skicka PM till mig eller redaktionen. Därefter spikar vi ett datum för kontorshäng och sedan samlas vi och tycker till.

"Amen André ditt jucklo jag bor inte i Stockholm, men dra åt fanders vad jag har åsikter om SweClockers!" Bra! Det finns en hel sektion i forumet, Feedback till SweClockers, där du kan yttra dina åsikter. Bara för att vi inte kan mötas ansikte mot ansikte, betyder det inte att vad du säger kommer ignoreras.

Om du inte är intresserad av att delta i semi-formella workshops som denna, men fortfarande vill umgås med likasinnade SweC:are så kommer det förstås även bli fler Meet & Geek där du kommer få möjlighet att yttra dina åsikter. Info som när, var och hur gällande dessa träffar är på ingång!

Fridens liljor
/André

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag skickade frågor i PM, men kom på att jag kan ju ställa dem här också: Hur ofta på ett ungefär är "titt som tätt", och är det på kontorstid?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Printscreen:

Jag skickade frågor i PM, men kom på att jag kan ju ställa dem här också: Hur ofta på ett ungefär är "titt som tätt", och är det på kontorstid?

Tänker att det är bäst att undvika kontorstid så gott som möjligt, så att fler kan delta. Alternativet är att köra från klockan 15-16 de dagar som spikas.

Permalänk
Medlem

Intressant ide. Om jag minns rätt låg ni på gångavstånd från tågstationen. Så kan vara intressant testa delta. Dock vet jag inte om jag i nuläget har pengar över till tågbiljett.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av hulkenstrong:

Intressant ide. Om jag minns rätt låg ni på gångavstånd från tågstationen. Så kan vara intressant testa delta. Dock vet jag inte om jag i nuläget har pengar över till tågbiljett.

Kontoret är vid Karlaplan, så det är en promenix på 20-30 minuter. Vi får se när vi kickar igång, men skriver ändå upp din intresseanmälan.

Permalänk
Medlem

Försök hitta ett sätt att få input även från folk som inte bor i Hufvudstaden!

vädjan

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Kan ni inte öppna kontor någon annan stans?
Brukar försöka posta i Feedback så ofta jag har något att säga, men hade varit kul att vara på plats.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av GLaDER:

Försök hitta ett sätt att få input även från folk som inte bor i Hufvudstaden!
vädjan

Det finns ju Meet & Geek-träffar! Just nu kör vi ju ett i kvartalet, men det finns intresse om att köra dessa träffar lite oftare. Givetvis ska vi se till att medlemmar utanför storstan får lämna åsikter face to face.

Skrivet av Zeedarn:

Kan ni inte öppna kontor någon annan stans?
Brukar försöka posta i Feedback så ofta jag har något att säga, men hade varit kul att vara på plats.

Vi har ju i och för sig lite folk sittandes i Göteborg!

Permalänk
Medlem

Låter fett, jag har ju till och med lyckats hitta kontoret några gånger... räkna med mig om jag är välkommen! Dock finns ju småbarn med i ekvationen så kommer ju finnas vissa bortfall

Permalänk
Medlem

Sign me up

Permalänk
Medlem

Superbra idé! Men varför bara fysiskt? Tänker att digitala möten borde funka?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Mycket bra idé. Jag kan inte åka till Stockholm och deltamen hoppas ni får ihop ett bra gäng.

Detta om Feedbacktrådarna, har påpekat det förut men om ni vill ha in mer synpunkter kanske det vore en idé att inte sortera bort Feedbacktrådarna från aktiva trådar. Nu är de rätt gömda för de flesta och många glömmer bort dessa.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Lagers:

Detta om Feedbacktrådarna, har påpekat det förut men om ni vill ha in mer synpunkter kanske det vore en idé att inte sortera bort Feedbacktrådarna från aktiva trådar. Nu är de rätt gömda för de flesta och många glömmer bort dessa.

Det stämmer helt och är faktiskt något som kommer att ändras inom en snar framtid. Som du säger är det väldigt lätt att relevant feedback hamnar i skymundan.

Skrivet av Gorian:

Superbra idé! Men varför bara fysiskt? Tänker att digitala möten borde funka?

Först får det bli en fysisk dejt. Planen är sedan att hitta något system med en mer digital panel som kan erbjuda gött tjöt. Men just nu är det detta som gäller.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Har skickat PM till alla som visat intresse, så glöm inte att kika i inkorgen!