Styr RGB-belysning direkt i Windows

Permalänk
Medlem

Tycker Armoury Crate med iCUE fungerar kalas så vet inte vad jag själv ska behöva det till, men bra tanke iaf! Hade varit nice om tillverkarna gav fan i egna kontakter, som t.ex Corsair.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Det enda jag önskar är en "All lights Off" funktionalitet!

Det, samt alternativet "All lights pure white (fixed/none pulsating)".

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maaxan:

Fördelen med rgb är att man slipper se hur estetiskt störig en dator egentligen är.

Jag tror inte majoriteten av oss som sitter utan RGB har glaspanel på datorn..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon347775:

Jag tror inte majoriteten av oss som sitter utan RGB har glaspanel på datorn..

Finns inget direkt "vackert" med en plåtlåda i vitt eller svart utan fönster heller. Är mer intressant att ha dammsugaren stående framme.

Är, enligt min åsikt, roligare att istället medvetet dra uppmärksamhet till plåtlåda snarare än att försöka gömma den (vilket är helt omöjligt). Sen finns det ju olika sätt att dra uppmärksamhet, rgb är en av dom. Många kanske hade velat bygga ett one off chassi istället men har inte möjligheten. Rgb är ett enkelt sätt att sätta sin egen prägel på något nödvändigt ont, och kanske få utlopp för en liten kreativ sida av sig själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Bra. Hoppas det har stöd för RGB över Wifi med lister och andra lampor.

Zigbee är ju bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Är det verkligen så många som kör RGB - och bryr sig? Fine om någon har en intern RGBbestyckad komponent i ett chassi utan fönster.
Vore intressant att se statistik från MS efter lansering på hur många som faktiskt använder den här funktionen. Spontant känns det konstigt prioriterat.

Ett program för rgb till fläktar/moderkort, ett till grafikkortet, ett till tangentbordet och ett till mus/musmatta (som jag inte kan använda eftersom logitech är värdelösa på mjukvara och installerar jag det så fungerar inte min yeti mic).

Skulle vara skitbra med ett enda program, jag vill bara sätta ett färgtema och låta det vara så.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Ett program för rgb till fläktar/moderkort, ett till grafikkortet, ett till tangentbordet och ett till mus/musmatta (som jag inte kan använda eftersom logitech är värdelösa på mjukvara och installerar jag det så fungerar inte min yeti mic).

Skulle vara skitbra med ett enda program, jag vill bara sätta ett färgtema och låta det vara så.

Jag ser absolut vinsten för de som kör individuella appar för att hantera detta, jag undrar bara hur många användare denna funktionen kommer att få. Kanske visar sig att det fungerar så bra att det faktiskt främjar försäljning av RGBkomponenter om det är enklare att synka dem!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.