Guide: Spela Diablo IV på Steam Deck

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Jag använder Heroic launcher för att köra epic games store och gog spel.
Inte lagt ner mer möda sen jag fått allt att rulla (förutom att hålla det uppdaterat).
Är den här metoden bättre som du länkar till?

Heroic kommer också upp i steam library på decken men du måste som gå in i den för att sen se och välja ur ditt epic/gog bibliotek. Så det blir som ett bibliotek i biblioteket om du Förstår

Bättre går att diskutera (som med allt Linux), det beror på vad man är ute efter

Det jag kan säga är att det rör sig om en omfattande lösning, som samtidigt är enkel att använda. I och med att du inte behöver fippla med 3.e part-appar som Lutris, Bottles eller Heroic kan jag anse det vara bättre åtminstone. Sedan täcker scriptet mer än bara GOG, EGS och Battle.net – mer eller mindre varenda launcher går att installera med denna metod.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Det finns en skriven artikel-guide att följa som jag kan rekommendera:
https://www.steamdeckgaming.net/post/easy-launchers-install-o...

Annars finns det en video också, om man föredrar det formatet:
https://www.youtube.com/watch?v=svOj4MTEAVc

Båda dessa borde gå igenom huruvida något ska extraheras, hur det ska köras o.s.v.

Jag gjorde en factory reset och nu fungerade det att bara dubbelklicka och öppna... Något hade blivit tokigt tidigare...

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Bättre går att diskutera (som med allt Linux), det beror på vad man är ute efter

Det jag kan säga är att det rör sig om en omfattande lösning, som samtidigt är enkel att använda. I och med att du inte behöver fippla med 3.e part-appar som Lutris, Bottles eller Heroic kan jag anse det vara bättre åtminstone. Sedan täcker scriptet mer än bara GOG, EGS och Battle.net – mer eller mindre varenda launcher går att installera med denna metod.

Ok ska nog ta och kolla upp det.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Testpilot
Skrivet av mistahh:

Jag gjorde en factory reset och nu fungerade det att bara dubbelklicka och öppna... Något hade blivit tokigt tidigare...

Skönt att det löste sig, och beklagar att jag inte var till mer hjälp än att länka in några guider

Skrivet av Molotov:

Ok ska nog ta och kolla upp det.

Gör det, värt att ge det en chans åtminstone!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Det här var nog spiken i kistan, inget köp av Diablo IV till PC.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Använder denna metod på både min PC och Steam Deck. Funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Tack för guiden.

Fungerar helt ok, fick ta proton experimental 7.nånting tills launchern gick att launcha, gissar att det är någon av mina plugins som gjorde det av nån anledning att jag fick ta den 4 senaste versionen.

Coolt spel, ser bra ut och flöt bättre än jag trodde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

@JonasT

Kan i framtiden tipsa om detta program/script:
https://github.com/moraroy/NonSteamLaunchers-On-Steam-Deck

Utdrag från Github:

This script installs the latest GE-Proton, installs NonSteamLaunchers under one unique Proton prefix folder in your compatdata folder path called "NonSteamLaunchers" and adds them to your Steam Library. So you can use them on Desktop or in Game Mode.

  • Automatic installation of the most popular launchers in your Steam Deck 🎮

  • Handle automatically the download and installation of your chosen launchers ⌚

  • MicroSD Support 💾 This script supports moving the entire prefix to a microSD. The script will install launchers and games to your SD card, and the launchers in Steam will point to the SD card installation. This allows you to save internal storage space on your Steam Deck!

Dold text

Du laddar kort sagt ned ett script som gör det busenkelt att installera varenda launcher mellan himmel och jord från en enkel meny. Du bara bockar i valfritt program, sedan kör scriptet sitt race med att installera dependencies och lägger även till launchern direkt i Steam (behöver inte böka med "Add non-steam game" o.s.v.).

Jag lyckades att misslyckas med detta.
Tänkte installera D4 och fick in Blizzard launchern och laddade ner D4. Men får inte igång launchern efter det. Varken i game mode eller desktop. Testade manuellt add game och letade upp d4.exe men det startar inte. Kan testa börja om men är lite segt att ladda ner 45GB D4 🙃