Skräddarsy skrivbordsupplevelsen med Corsair Platform:6

Permalänk
Melding Plague

Skräddarsy skrivbordsupplevelsen med Corsair Platform:6

Vad datorn står på är minst lika viktigt som datorn själv och Corsair har presenterat nytt skrivbord som ger allt en seriös spelare kan behöva.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett modernare Ikea Jerker.
Men extremt (skrattretande) mycket dyrare och garanterat inte lika rubust.
Vet inte riktigt hur dom tänkte med balken i smalbens höjd dock.
Bra initiativ dock, marknaden behöver alternativ och konkurrens!

Dock så behåller nog Jerker sin "bästa datorbordet nånsin" titel.
Tänk om Ikea skulle släppa det igen men höj/sänkbart!

Permalänk
Snusfri

Om det går att få med 250cm eller bredare bordsskiva kan det vara intressant.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Keeper of the Bamse

Bara jag som tycker artikeln är skriven som en annons? Nåja, verkar kanske intressant, men jag gillar inte nödvändigtvis saker som bygger så högt. Själva bordsskivan ska vara högsta punkten för mig

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör själv med ett SecretLabs skrivbord, så jävla bra bästa jag haft. Snygg kabelhantering och mycket platts

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Musikälskare

Den datorn står farligt där ute såg inte så stabilt ut

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Bara jag som tycker artikeln är skriven som en annons? Nåja, verkar kanske intressant, men jag gillar inte nödvändigtvis saker som bygger så högt. Själva bordsskivan ska vara högsta punkten för mig

Det är väl en direktöversättning av pressreleasen får man förmoda.

Permalänk
Medlem

Avslutade nyligen ett projekt med modulärt skrivbord med ikea idåsen som bas. Om någon är intresserad kan jag slänga upp en buildlog på den.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av tactoad:

Avslutade nyligen ett projekt med modulärt skrivbord med ikea idåsen som bas. Om någon är intresserad kan jag slänga upp en buildlog på den.

Herregud ja! Hojta gärna när den är färdig, så kan vi köra upp på förstasidan.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Oneone:

Kör själv med ett SecretLabs skrivbord, så jävla bra bästa jag haft. Snygg kabelhantering och mycket platts

Du pröjsade inte +800 EUR hoppas jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Herregud ja! Hojta gärna när den är färdig, så kan vi köra upp på förstasidan.

Will do

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du pröjsade inte +800 EUR hoppas jag

Det tror jag nog han gjorde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ser ut som ett modernare Ikea Jerker.
Men extremt (skrattretande) mycket dyrare och garanterat inte lika rubust.
Vet inte riktigt hur dom tänkte med balken i smalbens höjd dock.
Bra initiativ dock, marknaden behöver alternativ och konkurrens!

Dock så behåller nog Jerker sin "bästa datorbordet nånsin" titel.
Tänk om Ikea skulle släppa det igen men höj/sänkbart!

Jag har Ikea Jerker sen 2006. Verkligen jättebra

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av takeoninja:

Det tror jag nog han gjorde.

Helsjukt att pröjsa 800UER + frakt (I guess) för ett skrivbord...

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Kör själv med ett SecretLabs skrivbord, så jävla bra bästa jag haft. Snygg kabelhantering och mycket platts

Är själv nyfiken på ett, men kan inte acceptera priset med dagens växlingskurs med Euron, det är helt orimligt

Permalänk
Medlem

Hade varit coolt med ett skrivbord som detta, eller det mest exklusiva som Secretlabs har. Men priset är för högt för mig. Om 10+ år när jag betalat av alla lån kanske...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Helsjukt att pröjsa 800UER + frakt (I guess) för ett skrivbord...

Jag sitter på ett bra mycket dyrare skrivbord och tycker priset var helt ok. Mitt bord är väldigt enkelt men 1. ser inte ut som ett rymdskepp 2. väger mer än mig själv och 3. är STORT. Inget rör på sig om jag knuffar till bordet... Som kontorsstolar. En bra stol kostar enkelt över 10k så allt är relativt till vad du vill ha och villig att betala.

OT:

Om rail-systemet blir en sak man kan köpa separat så blir det DIREKT köp från min sida. Har försökt hitta liknande produkter i åratal. Till o med köpt delar från Svenska SMS för att nån gång i framtiden mecka en lösning själv.

Måste bli rik så jag kan bygga min egen finmekanisk verkstad...vill ha...

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av 925a:

Jag sitter på ett bra mycket dyrare skrivbord och tycker priset var helt ok. Mitt bord är väldigt enkelt men 1. ser inte ut som ett rymdskepp 2. väger mer än mig själv och 3. är STORT. Inget rör på sig om jag knuffar till bordet... Som kontorsstolar. En bra stol kostar enkelt över 10k så allt är relativt till vad du vill ha och villig att betala.

OT:

Om rail-systemet blir en sak man kan köpa separat så blir det DIREKT köp från min sida. Har försökt hitta liknande produkter i åratal. Till o med köpt delar från Svenska SMS för att nån gång i framtiden mecka en lösning själv.

Måste bli rik så jag kan bygga min egen finmekanisk verkstad...vill ha...

Kollat in railsen/bars från gsign?
Ser ut som att det mesta som visas upp i artikeln redan finns i deras sortiment…

Permalänk
Medlem

Golvet är allt en seriös spelare behöver för att ställa datorn på.

Permalänk
Medlem

Ser cool ut, känner att jag villhöver nåt sånt, men priset är lite väl saftigt. IKEA har "Fredde" för dryga 3K ser jag...

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tivolito:

Kollat in railsen/bars från gsign?
Ser ut som att det mesta som visas upp i artikeln redan finns i deras sortiment…

Tack som FAAAAN för tipset! Anar inte hur länge jag sökt efter liknande produkter! Har dock aldrig kollat "gaming-gear" men det här verkar vara precis det jag är ute efter... hoppas de skeppar till spanien!

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du pröjsade inte +800 EUR hoppas jag

nej, mer

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Oneone:

Du är skadad men det är OK:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du är skadad men det är OK:)

mja, men ville ha ett riktigt nice skrivbord med bra kabelhantering osv, blev sjukt bra. Och hoppas de håller länge

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Oneone:

mja, men ville ha ett riktigt nice skrivbord med bra kabelhantering osv, blev sjukt bra. Och hoppas de håller länge

Såklart vill man ha ett sjysst skrivbord som håller länge:)
Låter som väldigt mycket pengar imo men det är ju också en investering