Permalänk
Medlem

The Crew Motorfest

https://www.ubisoft.com/en-gb/game/the-crew/motorfest

https://youtu.be/2S-A3z866YI?si=p7AkrBfTaExuj-T3

Fick invite till en beta helg för nån månad sedan och tyckte det var roligare än Forza Horizon 5 (som visserligen är de ända Forza jag spelat).

Tyckte faktiskt det var väldigt roligt. Någon som ska köpa/spela?

Jag är mitt uppe i BG3, men ska köpa när det är avklarat

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

September är en riktigt tung spelmånad. Rätt sugen på att köpa men inväntar recensioner. Inget släpp på Steam vad det verkar utan Ubisoft och Epic så blir nog Ubisoft isåfall. Fullt upp med framförallt Starfield just nu så tanken är att försöka fokusera på det ett tag till.

Ser riktigt lovande ut dock. Älskade Test Drive Unlimited 1 och 2 på tiden det begav sig samt Forza Horizon-titlarna som har en rätt begränsad spelvärld. Men spelvärlden i Motorfest kommer bli större, mer som första the Crew med sitt nerskalade USA eller?

Bra du startade en tråd med, funderat på att göra det själv då spelsläppet tydligen är imorgon. Känns som en titel som försvunnit i övrig spelrapportering.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Några recensioner har börjat sippra ut, ser dessvärre inte jättebra ut ännu men inväntar att mer dyker upp: https://www.metacritic.com/game/the-crew-motorfest/

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Kul det här hade jag missa trodde först det var ett DLC, jag var inge större fan av the crew 2 men som l22 nämner så verkar de vara lite forza eller hur man ska tolka det.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Slog till, 591kr med 20% rabatt genom att växla in 100 ubimynt.

Ska bli nice att återvända till Hawaii som gammal Test Drive Unlimited 1/2 spelare.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Slog till, 591kr med 20% rabatt genom att växla in 100 ubimynt.

https://i.imgur.com/mOueUJ4.png

Ska bli nice att återvända till Hawaii som gammal Test Drive Unlimited 1/2 spelare.

Skulle du kunna släppa en liten recension?!

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Slog till, 591kr med 20% rabatt genom att växla in 100 ubimynt.

https://i.imgur.com/mOueUJ4.png

Ska bli nice att återvända till Hawaii som gammal Test Drive Unlimited 1/2 spelare.

Ett nytt tdu är ju på g så du skulle kanske kört waiting game? Eller så knarkar jag och det var detta det syftade på. Men rätt säker heter det inte crown något. Får googla nu

Yes inte alzheimers https://www.gematsu.com/2023/07/test-drive-unlimited-solar-cr....

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Ynnoj:

Skulle du kunna släppa en liten recension?!

Oj, missat ditt inlägg! Har spelat väldigt lite hitills för att ge något bra intryck. Påminner en del om Test Drive Unlimited samt Forza Horizon men med en Ubisoft touch. Inga torn man ska klättra med bil vad jag hitills sett dock.

Ganska mysigt att hoppa in i en bil (i mitt fall en Honda S2000, vald startbil för mig) och bara dra iväg. Har bara spelat igenom en Story (om man använder Forza Horizon-benämning) i form av Japan-influerad gaturacing. Lite för mycket Dirt/Ken Block (RIP) för mig kanske men inget som är jättestörande.

Har tänkt försöka prioritera detta spel lite mer. Och framförallt låsa upp/köpa någon bil jag vill åka runt i spelvärlden. Troligen någon Porsche 911, har en bit kvar innan jag kan rulla ut med en.

Medtrafikanter (mottrafikanter?) syns även i spelvärlden, de är skuggade typ lite spökaktiga typ som i Forza Horizon. Inte helt säker på om det bara är AI eller verkliga spelare. Både och vore väl inte orimligt.

Spelar på PC och har inga problem att driva det med mitt 4090. Vilket kanske inte säger så mycket förstås. Spelet var senast jag spelade låst till 60 FPS men har tänkt kolla om jag kan låsa upp till iallafall 120 FPS.
Spelar även med en PS5-kontroller inkopplad via USB-C. Haptic feedback verkar fungera bra såvida jag inte inbillar mig. Köpte spelet via Ubisofts egna butik men går ju också att köpa via Epic tydligen. Inte Steam, där jag nog föredragit för att enklare kunna spela på Steam Deck, om spelet nu ens är kompatibelt.

Lite för tidigt för mig att avgöra hur jag riktigt känner för spelet. Har lagt ner väldigt mycket tid på både TDU 1+2 på tiden det begav sig men också Forza Horizon 3, 4 och 5 (brukar bli någon timme FH3 och 5 i veckan beroende på vad jag gör) och för mig att få in något liknande i mixen är lätt värt det för mig. Recensionerna är väldigt varierade och inte riktigt så höga som jag hade önskat. Men på sätt och vis levererar det vad jag i det stora hela vill ha. En rätt stor spelvärld att åka runt i med bilar från verkligheten som tagit efter iallafall en del av mina liknande favortspelserier.

Sen bör väl nämnas att alternativet att ta en månad med Ubisofts speltjänst (Ubisoft+?) typ motsvarande Game Pass. Som alternativ att köpa hela spelet då. Lite osäker på hur det ser ut på konsoll dock, om du eller någon annan spelar där.

Skrivet av oqvist:

Ett nytt tdu är ju på g så du skulle kanske kört waiting game? Eller så knarkar jag och det var detta det syftade på. Men rätt säker heter det inte crown något. Får googla nu

Yes inte alzheimers https://www.gematsu.com/2023/07/test-drive-unlimited-solar-cr....

Sant, lite osäker på om vi någonsin lär få se spelet men då det fortfarande lever efter alla år känns positivt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Frustrerad av Forza så började jag köra lite. Miljöerna är ju klart intressantare än de de väljer för Forza horizon iaf. Sen så har jag en allergi av överdrivet breddade vägar och det verkar de finnas gott om här. Tror väl inte det kommer kunna ersätta TDU men ja lite av en hybrid mellan tdu/forza och ubisofts egna steep, riders republic, crew lir men seriöst hur fasen gör man racing game som känns unika 2023 måste ju va stört omöjligt.

Men får ändå tillräckligt bra känsla för att jag blir nyfiken på testa med ratt och hoppas man inte stöter på patrull här... Testar nog logitech g923 eller ska man satsa på thrustmaster tro?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Testat med ratt separata usb pedaler och separat shifter och det går mappa och få allt fungerar med ts-pc. Pedalerna var lite shady verkade inte gå att mappa men de fungerar i spelet så inga problem där.

Fungerar riktigt bra. Man längtar till kurvorna för man får sån skön känsla och brottas med countersteer när man slänger in bilen. Har mestadels kört mustangs och dylikt. Gör man för mycket så hamnar man lätt i eviga retursladdar vilket ju är rätt så realistiskt Rätt skön känsla överlag även om det kanske är lite mycket salongsgolv och känsla av oändligt grepp med inte mycket till fjädring på raksträckorna. Arkadfysiken känns ändå helt okay och en förbättring från tidigare lir där allt jag kört hittills har fungerat.

voiceovers stör inte bara en sån sak

Behöver optimera grafiken en del dock. Vet inte om modern streaming är så värst bra för racinglir eller så behöver jag bara bättre cpu framför allt antar jag. Har till synes stabila 60 fps men det känns ändå som det är streaming 60 fps på något vänster och inte äkta 60 fps. Skulle haft en bättre burk testa detta och forza 8 på

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Oj vad tiden försvinner i det här liret så skön känsla flänga runt uppleva hawaii. Första båteventet får köra med ratt då ffb inte inaktiveras för dem som det gör för flygen. Fick storstryk men tror jag missade hur man aktiverar trim vad nu det gör.

Svårt bli rik verkar som jag ska måsta bränna alla mina surt förvärvda slantar på en riskokare. Inget jag ser fram emot lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Man får låna bilar för de flesta playlists iaf. Brukar stå när bil krävs

Sjukt bra missa inte i tron
att detta är en forza horizon klon.

Bara en sak att man inte blir störd på alla voice overs i radion är en bedrift.
Drifting verkar nedtonat inte haft ett driftevent ännu. Det finns dock en playlist vad det verkar så det är såklart inte helt borta men man behöver inte hålla på och pajasåka för att mana fram wheelspins för att få nya bilar/pengar etc. challenges och play lists är det jag sysslar med nu iaf. Får förvisso viss xp kanske är tidseffektivt om enda målet är att levla upp vad vet jag men känns inte som man får så himla mycket för det.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Definitivt ingen fozaklon. Älskar Hawaii grym karta utforska.

Homer var bra dryg dock snabb som blixten. . Kul event dock några jag inte sett förr

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Känner ett starkt behov av att fortsätta hypa. Helt sjukt vilken utveckling denna spelserie haft från the crew till crew 2 till motorfest. Iof Crew 2 kändes inte som en rak uppgradering från crew annat än spelmotormässigt men i motorfest har de verkligen fått ihop allt och det är rent magiskt hur allting jag kör fungerar! Har spenderat mest tid på att köra de playlists liret liksom pekar åt en. Det har vart 95 % bil fokuserat bara nuddat vid båt, flyg, dirtbikes etc. För min del så är jag av traditionellt mest inne på bilracing vilket kanske speglar min karriär så här långt. Båtarna tror jag aldrig jag kommer gå in särskilt hårt för men vem vet. Flyget är lite väl basic men ändå kul som förnöjelse även om jag föredrar wingsuit events i steep etc för arkadflygning. Men som sagt bara nuddat vid detta vet inte hur mycket de utvecklar sig. Men bilarna vintage, muscle, european, japan, drifting allt bara fungerar på lera, grus, asfalt. snö har jag inte sett röken av ännu men det är ju inget man kan förvänta sig kanske lol.

Flyg kan synas va ett bra alternativ för fast travel men hawaii är så brutalt äckligt bra gjord jag finner mig fortfarande bara köra till destinationerna och jagar sällan fast travelpunkter även när jag inte har några events på vägen. Kartan känns så massiv får liksom inget grepp på den och upptäcker nytt hela tiden ännu.

Exakt alla fordon jag kör hittills fungerar och känns bara så rätt typ efter vad min ts-pc presterar. Jag borde testa med min dd också men ts-pc är rätt lagom ändå med den volym jag kör lär jag hamna på sjukhus annars... Det enda lilla irritationsmomentet jag har är att jag kombinerar ratt med gamepad. För dirtbikes och båtar känns gamepad klart enklare att navigera. offroad buggies är lite i mellanlandet ratt/gamepad. Blir helt galet hela havet stormar med ratt som är brutalt kul men kontrollfreaken i en blir stressad då grafiken är så sjukt detaljerad så du har gräs upp över öronen och ser inte ett skvatt ofta i cockpitvyn

Men jag måste gå in i menyn och inaktivera ffb då den alltid är på och påverkar således styrningen. FFB stängs bara av för flygen. Hade velat ha någon hotkey för att stänga av ffb.

De har verkligen satt en ny benchmark här för open world arkadracing

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fortsatt ok tidsfördriv i väntan på att quest 3 ska laddas.

Är lite drygt nu har en playlist kvar som man hemskt gärna vill göra. Sen har man en vecko competition som kräver man köper en bundle. Så måste man dividera vilken man ska gå för. Playlisten är ju alltid kvar men de låter en provköra och både equistan och gtn har helt galna fighter cockpits och går som skott Men verkar som man ska måsta vänta ett tag till och då är risken att nästa serie tävlingar kommer som snor alla hårt förvärvade ören.

Dagens i-landsproblem

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x