LGA-1700-kylare fungerar med LGA-1851

Permalänk
Melding Plague

LGA-1700-kylare fungerar med LGA-1851

Den som bygger egna datorer och uppgraderar ofta slipper återigen skaffa ny processorkylare när Intel nästa år släpper Arrow Lake-familjen med ny sockel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas de inte väljer en centimetertjock kopparplåt för att fylla ut med bara… AMD gjorde verkligen fel beslut där

Permalänk
Medlem

Trevligt, och vad jag fattar ska det fungera utan nån satts, minns hur jag fick vänta på 4 skruv från Holland till min Corsair kylare för de skulle passa på LGA-1700 när jag byggde mitt 12th gen system, och hur de 4 skruvarna kom express med DHL från Arlanda på en lördag (var lite arg på Corsair då för de hade skrivit att skruvarna skulle gå få på några dar men de var något strul som gjorde de tog 2v typ få dem eller vad de var)

Permalänk
Medlem

Vad generöst för att vara Intel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Vad generöst för att vara Intel.

Intel tillverkar inga (separat sålda) processorkylare så vitt jag vet, mao ingen förlust för dem att folk kan återanvända sina kylare och därmed smidigare kan uppgradera till nya Intel-processorer. Generöst av Intel mot sina kära aktieägare kanske du menade

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem

Starkt jobbat att ha en Cryorig H7 som inte har stöd för lga1700 som bild för artikeln 😂

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!