Kommer inte åt mailadressen till Fortnite

Permalänk
Medlem

Kommer inte åt mailadressen till Fortnite

Det visade sig att sonens Fortnite konto är registrerat till en mailadress vi inte har tillgång till. Han är fortfarande inloggad så vi försöker byta mailadress men koden skickas till mailadressen vi inte kommer åt.
Hjälp!! Sonen har köpt för mycket pengar på kontot.

Permalänk
Medlem

Det är bara Epic som kan hjälpa till med det.

Permalänk
Medlem

Okunnig mamma, hur får jag kontakt med Epic?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mollemu1:

Okunnig mamma, hur får jag kontakt med Epic?

Prova den här vägen:
https://www.epicgames.com/help/en-US/wizards/w1

Fungerar inte det så får du gå den här vägen:

https://www.epicgames.com/help/en-US/

Välj sedan "accounts" -> Contact Us -> I'm unable to log in to my account -> I don't have access to the email on my account. I want to change it.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Hur kan ni ha registrerat ett konto utan att ha tillgång till mailadressen som använts vid registreringen?
Trodde inte det var möjligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Javis:

Hur kan ni ha registrerat ett konto utan att ha tillgång till mailadressen som använts vid registreringen?
Trodde inte det var möjligt.

Man kan ju tappa bort kontouppgifterna månader eller år efter registrering.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Hur kan ni ha registrerat ett konto utan att ha tillgång till mailadressen som använts vid registreringen?
Trodde inte det var möjligt.

Det är ett par år sedan fortnite kom ut och man reggade med en mail man använde då. Och loggar man inte kontinuerligt in så försvinner mailen.
Eller om domänen har stängt ner.
Eller man har använt sig av en företagsmail man inte längre har tillgång till.

Finns säkert många fler anledningar att man inte har tillgång till ett mailkonto

Permalänk
Medlem

Vi använde ”storasysters” skolmail. Hon slutade i våras och jag hade ingen aning att de kopplat kontot till hennes mail som har tagits bort nu. Försökt med skolan att öppna det igen men svarade att är det borta så går det inte. Vi är inloggade på en enhet så vi har användarnamn, gjort flera köp nyligen, är det något som kan hjälpa till att byta mailadress?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mollemu1:

är det något som kan hjälpa till att byta mailadress?

Provade du med länken jag länkade till ovan? Där ska man kunna byta till en annan mejladress även om du inte har tillgång till den nuvarande.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mollemu1:

Vi använde ”storasysters” skolmail. Hon slutade i våras och jag hade ingen aning att de kopplat kontot till hennes mail som har tagits bort nu. Försökt med skolan att öppna det igen men svarade att är det borta så går det inte. Vi är inloggade på en enhet så vi har användarnamn, gjort flera köp nyligen, är det något som kan hjälpa till att byta mailadress?

Epic kan byta mailadress. Ingen annan har access till det. Så ni måste skicka in en support ticket om det här till epic.

Här är en länk till deras support om hur man gör när man glömt mailadressen.
https://www.epicgames.com/help/en-US/epic-accounts-c571934885...

Alternativen passar inte er situation. Jag vet.
Det är sista delen som är relevant här:

"If neither of these options help, and you still can’t remember the email address on your Epic Games account, click CONTACT US to open a ticket with Player Support."

Värt att notera här är att det här alternativet försöker många använda som vill norpa konton från andra spelare. Så epic är antagligen rätt försiktiga med att gå med på det här. Skulle de ta den typen av önskemål lättvindigt så skulle det vara lätt att komma åt andras konton.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Tack för alla kloka tips, ni har säkert räddat sonens konto. Är inte hemma men ska prova ikväll.

Permalänk
Medlem

Kan man bara påvisa tex kortnummer som köp gjorts ifrån så hjälper det nog er att få bytt mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av mollemu1:

Vi använde ”storasysters” skolmail. Hon slutade i våras och jag hade ingen aning att de kopplat kontot till hennes mail som har tagits bort nu. Försökt med skolan att öppna det igen men svarade att är det borta så går det inte. Vi är inloggade på en enhet så vi har användarnamn, gjort flera köp nyligen, är det något som kan hjälpa till att byta mailadress?

Ja det förstås, jag är för gammal och har haft samma epost i evigheter så jag tänkte lite snävt...
Hoppas det löser sig för er!

Permalänk
Medlem

Bannad på Fortnite och vet inte varför

Min son spelade men en kompis på Fortnite och blev plötsligt bannad. Vi skrev till dem men de svarar inte. Någon som vet hur länge det kan ligga kvar och vad som kan orsaka det? Precis köpt Eminems skinn och var så sugen att spela.
Jag har tidigare skrivit om att vi inte kommer åt mailen då det är storasyster skolmail som vi missade att byta innan hon gick ut skolan och den försvann. Så om de svarar via Mail kommer vi inte åt det. Han skrev till dem direkt på deras sida när han blev bannad.

Går det att nå Epic med allmänna frågor eller måste man vara inloggad?
Nattade en ledsen son som är rädd att han inte får tillbaka kontot.

Permalänk
Medlem

De har ju precis börjat med inspelning och banning pga snack i chatten, är det något sådant.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Korspost, trådar sammanfogade.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Sötast

Det bästa, från början hade varit att skapa ett nytt konto man har kontroll över och inte köpa saker till ett man redan förlorat kontrollen på :/

Epostadressen i detta fall är lika viktigt som ditt pass. Utan epost så kan man inte verifiera vem man är. Man kan inte kontakta supporten, byta lösenord, man kan inte återställa kontot om någon skulle göra intrång på det eller om man glömt lösenordet.

Det är även möjligt att man blir tillfrågad att verifiera vem man är via epost efter t.ex inköp av ny dator eller ominstallation av klienten.

Eftersom eposten är förlorad så kommer epic games inte kunna verifiera att du är du om du lyckas få tag på dem.

Hade tagit en läropeng, startat nytt konto och köpt eminen skinnet igen.

Eventuellt är han bara bannad en viss tid, och kontot låses eventuellt därefter upp.
Men om han sedan blir bannad igen ett år senare så kommer ju förlusten bli ännu större då....

Permalänk
Medlem

Han har köpt så mycket i spelet så det är värt att försöka ändra e-post. Jag har angett kontokortsnummer, klockslag och datum på senaste köpet.
Blir mest orolig om han kommer vara bannad för gott eller under en lång tid, han har skrivit och frågat varför men de svarar inte. Tydligen finns det människor som anmäler andra men jag vill inte tro det utan tror mer på att han svär när han blir uppjagad i spelet. Spelade ju med en kille han känner så han har inte sagt något kränkande eller så. Han borde ju iallafall få svar varför och hur länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

De har ju precis börjat med inspelning och banning pga snack i chatten, är det något sådant.

Är inte så insatt men misstänker att han svär mycket när han blir uppjagad. Frågan hur länge och han borde ju iallafall få svar från dem och veta varför. Rädd att det är för alltid, han har köpt så mycket, tycker synd om honom men släpps han in igen så kommer han säkert vara noga med språket och det är bra.

Permalänk
Medlem

Äntligen har supporten svarat men tyvärr ingen hjälp. Jag har googlat dag och natt på vad som kan vara orsaken för jag ser ingen anledning till att han samma dag köper ett nytt skin för 350kr för att samtidigt göra något som han vet skulle leda till detta. Jag jobbar hemifrån och har VPN, vi fick snabbare bredband två veckor innan så han har fått kommentarer från de han spelar med att han plötsligt blivit så mycket bättre?? Han har gått över från att spela på PS4 till dator så utrustningen ger en mycket snabbare spelupplevelse.
Han har ett annat spel där han impulsivt har svurit och blivit tillfälligt bannad och är medveten om det.
Så att få veta varför min 13 åriga son, med liten datavana blir bannad skulle kännas bra.

Ni som just nu tänker kommenterar pekpinnar eller skyll er själv kan spara på orden då jag har en extremt ledsen son som troligen aldrig mer kan spela Fortnite för jag vågar inte öppna ett nytt konto från samma dator om det skulle vara problemet. Det tråden började om emailadress svarar de inte på men han kan tydligen logga in via playstation på sin dator också så blir vi obanad så är det inget problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mollemu1:

Äntligen har supporten svarat men tyvärr ingen hjälp.

Ni som just nu tänker kommenterar pekpinnar eller skyll er själv kan spara på orden då jag har en extremt ledsen son som troligen aldrig mer kan spela Fortnite för jag vågar inte öppna ett nytt konto från samma dator om det skulle vara problemet. D

Tråkigt att det inte löste sig. Att skapa ett nytt konto till en ny mejladress behöver du inte vara rädd för bannar honom bara för att du sitter vid samma dator.
Det jag däremot skulle rekommendera om du skapar ett nytt konto är att aktivera tvåstegsverifiering på kontot så att risken för att bli hackad minimeras.

Samtidigt så kan man se det som en läropeng att ALDRIG använda sig av sin skolmejl för att registrera sig på hemsidor och spel utan alltid istället ha en privat mejladress. Jag själv har jobbat på IT inom skola tidigare och tyvärr är det alldeles för många elever som förlorar stora delar av sina inloggningar för att de tog för givet att de skulle få behålla sin skolmejl för evigt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Och vad fick du för svar i mejlen egentligen? Svarade de bara att de inte tänkte hjälpa dig alls?

EDIT: Vad för skin köpte han förresten och köpte han den via någon annan hemsida eller köpte han den direkt i Epic-butiken? För om det var så att han loggade in på en annan hemsida för att köpa en skin så kan han ha råkt ut för phishing.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Det var i Fortnite, Eminem skin, mailen hade nog löst sig om han inte blivit bannad. Han hade längtat länge för att köpa det så jag litar på honom att han inte vet vad han gjort och är jätteledsen för detta. Jag skulle gärna få svar på anledning. Dels för att få svar men också chans att rädda hans konto. Jag hör genom dörren att han svär när han blir upprörd men det borde han väll inte bli bannad för permanent? Ingen av oss minns att kontot kopplades till storasyster mail men antagligen använde vi mitt till ett till konto. I början tror jag vi startade 3 Epic konton men vet inte varför. Men så länge han loggar in via playstation kommer han in.

Permalänk
Medlem

De svarade att han är bannad permanent och enligt dem inget de får avslöja och hänvisade till hemsidan.
Där står bara exempel på vad man kan bannas för men inget om att inte få svar.
De skrev också att chatten inte kan öppna upp kontot igen, så det blev ett långt och argt svar för jag tycker vi har rätt att veta varför de stänger av honom efter att haft kontot och spelat nästan varje dag sista året. Alla hans kompisar hänger på Fortnite och vill inte spela något annat så det känns extra tungt. De skriver också att om det är allvarligt så kan andra konton också bannas det är därför jag inte vill öppna ett nytt. Han lade ut 350kr på skinnet och var jätteglad. Hans största idol på Fortnite så varför skulle han riskera det? Han har blivit tillfälligt bannad i andra spel och vet precis vad som kan hända.
Vi fick 5G veckan innan så hans resultat förbättrades rejält. En kompis frågade om han fuskade men det gick ju bara snabbare. Rädd att någon anmält honom för fusk och de inte har kollat upp det.

Permalänk
Medlem

Funderar på om han blev bannad för vi försökte logga in på en annan enhet för att komma ihåg lösenordet. Vågade inte logga ut på hans dator. Jag begärde att få ändra mailadress via den vi ville ändra till och det är där de svarat. Jag har inte klarat av att berätta för honom att kontot är förlorad då han hoppas på att det är tillfälligt och de håller på att titta på vad som hänt. V-bucks står med på julklappslistan så jag måste säga det snart.

Permalänk
Medlem

Om en unge sitter och svär över ett datorspel är det dags att ta bort det nöjet. Permanent ban tyder ju också på fusk genom programvara eller mycket dåligt beteende. Är det flera bans i olika spel tyder det ju på programvara som fångats upp av spelens anti-fusk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Om en unge sitter och svär över ett datorspel är det dags att ta bort det nöjet. Permanent ban tyder ju också på fusk genom programvara eller mycket dåligt beteende. Är det flera bans i olika spel tyder det ju på programvara som fångats upp av spelens anti-fusk.

Jag är ganska närvarande men inte så lätt med en 13 åring. Han har ett bra språk och ton när han spelar med andra men det händer när han efter lång spänning förlorar och blir arg på sig själv. Är själv helt okunnig på datorer men jag läste någonstans att t.ex VPN kan fångas upp som fusk och ett system men jag vet inte.
Han har spelat länge och vet vad han förlorar så jag tror verkligen att det måste vara något med datorn. Kan ha installerat något annat som också Epic känner av som otillåten programvara. Det som känns surt är att supporten inte kan ge oss ett svar. Vi vill båda veta och främst jag för om det är för dåligt uppförande så kommer jag banna honom från många andra spel också. Det är konsekvenserna och som sagt det vet han. De förklarar det väldigt konstigt att de inte berättar anledningen och hänvisar till en sida där det finns exempel på saker som kan leda till tillfällig eller permanent banning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mollemu1:

Jag är ganska närvarande men inte så lätt med en 13 åring. Han har ett bra språk och ton när han spelar med andra men det händer när han efter lång spänning förlorar och blir arg på sig själv. Är själv helt okunnig på datorer men jag läste någonstans att t.ex VPN kan fångas upp som fusk och ett system men jag vet inte.
Han har spelat länge och vet vad han förlorar så jag tror verkligen att det måste vara något med datorn. Kan ha installerat något annat som också Epic känner av som otillåten programvara. Det som känns surt är att supporten inte kan ge oss ett svar. Vi vill båda veta och främst jag för om det är för dåligt uppförande så kommer jag banna honom från många andra spel också. Det är konsekvenserna och som sagt det vet han. De förklarar det väldigt konstigt att de inte berättar anledningen och hänvisar till en sida där det finns exempel på saker som kan leda till tillfällig eller permanent banning.

Vid framtida spelande är det en god idé att installera windows på nytt (helt ren installation!) och undvik all extra programvara som körs i bakgrunden, inklusive vpn. Om det börjar trilla in bans efter det kan du vara säker på att det inte var datorns fel. Uteslutningsmetoden.