Tips - portabel skärm som är väldigt prisvärd.

Permalänk
Medlem

Tips - portabel skärm som är väldigt prisvärd.

Jag har tittat efter en "portabel" skärm till mina raspberry pi som man snabbt ställa bredvid datorn och koppla in för att göra inställningar.

Portabel borde egentligen betyda att den har inbyggt batteri också, men jag har nöjt mig med att titta på modeller som drivs via usb-c.

När jag läste en recension på "lyxmodellen" Asus ZenScreen OLED MQ16AH som kostar ca 5000:- i sverige - prisjakt så jämfördes den med en betydligt billigare modell från märket Innocn - recension

Har aldrig hört talas om märket innan och de finns inte till försäljning i Sverige

När jag gick till deras hemsida visade sig att de säljer sina skärmar direkt därifrån och det var billigare än priset i recensionen - de har tom "refurbished" och "open box" (typ återlämnad med öppnad förpackning) till ännu bättre priser.

Vad jag kan se finns de i Hongkong så jag var beredd på att det skulle bli en långsam frakt som säkert var dyr och sedan tullkostnad på det.

Jag bestämde mig ändå för att testa och döm av min förvåning när skärmen dök upp efter ca 3 dagar med UPS - gratis frakt och ingen Tull! (skickas via något systerföretag i tyskland)

Jag köpte mig en "refurbished" 13" OLED skärm - 13A1F - som har mini-hdmi ingång och 2st usb-c och betalade allt som allt 1485:- (via paypal)

(inkopplad till Raspberry Pi 5)

Det följer med en magnetisk arm så att man kan ställa och luta skärmen i en vinkel, 2st usb-c sladdar, en mini-hdmi sladd och en kraftfull usb-c laddare med eu-kontakt.

Jag kan givetvis inte garantera lika smidig hantering för andra som testar och jag är ingen försäljare - blev bara positivt överraskad och ville dela med mig

Permalänk
Medlem

Skaffade också en portabel skärm för ett litet tag sen, i detta fall handlade om en 3:e skärm till min PC då jag hade inte rum eller viljan att ta en till fullstor skärm då jag redan har 2x 32" skärmar så skaffade en 18" som matchar ganska bra med 32" skärmar på höjden då man använder den i porträtt läge. Denna var ju dessutom 2560x1600 (16:10) som jag tyckte var extra bra för mitt behov och stöder upp till 144Hz (via USB-C endast, 120Hz via mini-HDMI) och färgerna och bildkvalitén är förvånansvärt bra i denna modell https://www.amazon.de/dp/B0C7Z7Z8YX?ref=ppx_yo2ov_dt_b_produc...

Helt okänt märke säkert men de tycks satsa i just portabla skärmar och har bra erfarenhet av deras support: https://www.uperfectmonitor.com/

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional