Permalänk
Medlem

Ishockey-VM 2007

Ja vad tror ni, har Sverige en chans? Jag vill påstå att vi verkligen har det trots att väldigt många tvivlat (åtminstonde fram tills nu) när vi inte har våra NHL-stjärnor i år. Hittills har det visat sig gå väldigt bra och jag tror till viss del att vi faktiskt gynnas av att de uteblev, mer samspel och färre "lirare". Gårdagens match är ju väldigt bra bevis för det...!

För er som anser att TV3s provocerande reklam under de korta matchpauserna borde begravas kan ni gå in på http://www.hockeyfanpower.se.

Heja Sverige

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Ja, jag tror nog att sverige kan komma till final. Kanada kan dock bli en tuff nöt att knäcka (tror inte på schweiz i dagens match om man säger så)

Jag tror på finland som den andra finalisten. De bör ha det i sig att vinna över ryssland och usa.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Ryssland vinner, tråkigt. Men de har haft ett så överlägset spel. Har en kompis som håller fullt på dem. Så mycket att han beställde en Ovechkin tröja från ebay. Och läget mellan ryssar och finnar är inte så bra så där generellt. Finland vinner inte om de sätts mot Sverige. Även om det skulle verka som de vinner men sista perioden kör Sverige om som vanligt. Då finnarna blivit för stöddiga, av alla mål. (kommer någon ihåg när vm var i finland?) Sverige vann ju matchen mot Finland i Söndags(?) det var väl då? 1-0 jaa-a...

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Tror Ryssland vinner hela. Hemmaplan och de har spelat bäst tycker jag.
Sverige åker nog ut när de möter Kanada, om nu Kanada kommer vinna över Schweiz, vilket de säkert kommer göra.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Ryssland har spelat bra ja, men jag tyckte på något sätt att Slovakien hade tuffare spel än Ryssland när vi mötte dom, enda skillnaden var att Sverige kontrade med ett minst lika bra spel mot Slovakien. Mot Ryssland segade ju Sverige sista perioden, vilket enligt mig var solklar taktik av Bengt-Åke för att vi skulle slippa möta Tjeckien, vilket han ju avslöjade lite halvdant innan matchens början.

Om Sverige får möta Ryssland tror jag det kan sluta precis hur som helst, men jag tror att de tillhör de tuffaste motståndarna helt klart.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Avstängd

Ja, man måste ju använda huvudet också och inte bara försöka vinna alla matcher

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Ja, man måste ju använda huvudet också och inte bara försöka vinna alla matcher

Man minns ju förra året då han använde samma taktik, vilket ramaskri det blev fram tills att det visade sig vara ett smart drag och vi vann guldet. Det är inte lika kontroversiellt i år och det borde det inte vara heller. Möter vi Ryssland igen har de förhoppningsvis lite övermod och då har vi en bra chans.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Om vi slår Kanada vinner vi, annars vinner Ryssland.

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Avstängd

Ja, nu vet vi ju hur bra dom är också. För vi gjorde ju bra ifrån oss trots allt utan att det syntes att vi la oss i den tredje perioden :D, ok jag ska väl inte säga nåt om det tredje perioden då jag bara såg två perioder. Kanada är alltid en svår motståndare. Jag minns när vi ledde med 2-3 mål men förlorade i alla fall i en final (vilket år det nu va)

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Allt handlar om Canada matchen, Finland och USA är för dåliga och Ryssarna kommer i vandlig ordning åka omkring som divor och ta idiotiska utvisningar så fort dom möter ett bra lag som försöker vinna.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Sverige har grov tur i hockey som vanligt :). De spelade sämre än Finland men vann ändå och i.om. det så fick de slovakien emot sig. Ryssland kommer att komma till final om inte Finland vinner mot USA, då har Finland chansen att vinna över Ryssland, men jag tippar Kanada-Ryssland faktiskt, med reservation för ett Sverige istället för Kanada.
Vore otroligt skönt att vinna mot Eyssland i finalen.

Curly: Finland för dåliga? Nog har de spelat bättre än Sverige i Vm:et... Bara den nya målvakten Backlund som räddade oss. Du har nog inte riktigt sett Ryss-matcherna va? De spelar ishockey...

Har inte gillat det jag sett av Sverige hittills, de har klarat sig genom att fegspela, itne spela ishockey och tackla som bara den :p.

Älskar att se hårda grabbar som Tuomo Ruutu meja ner alla. Se t.ex. kenny Jönsson senast och Jaromir Jagr så att han inte kunde spela mer på flera matcher

Permalänk
Medlem

Går matcherna bara på TV3(som jag inte har) eller går dom på någon annan kanal i Canal Digitals utbud?

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ti 4400
Går matcherna bara på TV3(som jag inte har) eller går dom på någon annan kanal i Canal Digitals utbud?

De gåra på tv3 och viasat sport, men vilken kanal den går på beror på hur svensk eller matchen är, Sveriges matcher går på tv3 och resten på viasat sport. Tror någon match gått på tv6 också.

Permalänk
Medlem

Canada - Schweitz (stavning?) nu!! 0-0..

Är det Finland vs. vem senare idag? Kommer inte ihåg..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Musikälskare

Sverige vinner så klart, slog vad idag med en arbetspolare xD

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Canada - Schweitz (stavning?) nu!! 0-0..

Är det Finland vs. vem senare idag? Kommer inte ihåg..

Finland möter USA..
Jag tror på Finland, har dock inte sett mycket av något av lagen.

Permalänk
Medlem

CAN 2-1 SUI nu.. Canada vinner den matchen tror jag..

EDIT: Ja, jag hoppas på Finland. Se profil. Men Finland släpper in mål, men t.ex. senaste matchen mot Sverige så var det väldigt fina attacker mot mål.

EDIT2: canada 3-1 nu...

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
CAN 2-1 SUI nu.. Canada vinner den matchen tror jag..

EDIT: Ja, jag hoppas på Finland. Se profil. Men Finland släpper in mål, men t.ex. senaste matchen mot Sverige så var det väldigt fina attacker mot mål.

EDIT2: canada 3-1 nu...

Alltså, matchen är ju slut sen länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av braxilicious
Alltså, matchen är ju slut sen länge.

3dje perioden nu då..

EDIT: Alltså är jag helt efter eller ser jag repris? näää.. hur tänker jag.. va e fel me mig..

Och ni lät förnedra mig..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
3dje perioden nu då..

EDIT: Alltså är jag helt efter eller ser jag repris?

Du tittar på en repris.
Slå igång Viasat Sport 1 om fem minuter kan du se USA - Finland live istället.

Slå över nu förresten så får du se ett rätt hett nyhetsankare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av braxilicious
Du tittar på en repris.
Slå igång Viasat Sport 1 om fem minuter kan du se USA - Finland live istället.

Slå över nu förresten så får du se ett rätt hett nyhetsankare.

Vad pinsamt.. Dagens..

Är inte på plats nu för Viasat Sport eller TV3 nu. Har det bara på hemorten.. Får titta på Finska fria kanalerna istället via marksänt.

Kommer nog live här med nu..

-Kyllä suomalaiset voittaa.. ;)-

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ti 4400
Går matcherna bara på TV3(som jag inte har) eller går dom på någon annan kanal i Canal Digitals utbud?

Du får väl kolla sporten ikväll då så får du i alla fall se målen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Vafan är detta "ryssland vinner"

HEJJA SVERIGE!

Permalänk

5 spänn på att Finland gör mål på sitt power play nu!

EDIT: Blev inget...

Permalänk
Medlem

Finland gjorde mååååll!! :D:D

EDIT: Vilket spel sista minuterna av Finland i period 1.. Fantastiskt..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Kan man inte se matchen på webben nånstans? Ja har ju inte viasat sport :'( fy fan va dåligt att det inte sänds via SVT!

EDIT: Kanada - Ryssland i Final och ryssland vinner med 2 - 3

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Helvete också! Nu gjorde jänkarna mål, i box play dessutom, skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av braxilicious
Helvete också! Nu gjorde jänkarna mål, i box play dessutom, skit.

Jepp.. Hoppas det ändras till + för Finland igen.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det jag vill är Sverige - Finland i final men om man måste vara realist så blir det Kanada - Ryssland i final. 2-3 till ryssarna i förlängning.

Permalänk

Äntligen en hockey tråd

Sverige - Ryssland i final. Ryssarna vinner med 3-1.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus