Permalänk

Vilken mac ?

Har nu bestämt mig för att köpa en MAC.
Ska använda den mest till att surfa, lyssna på musik och lite spelande. (tex Dia2, L4D2)

Jag hade tänkt mig en Macbook air, Imac eller en Macbook Pro.

Har inget pristak för tillfället då jag vill ha en stabil dator som flyter på utan problem. Har läst att dom nya Macbook pro har vissa frys problem - http://www.sweclockers.com/nyhet/13694-anvandare-rapporterar-...

Vilken dator hade du/ni köpt för dessa kraven och varför ?

OBS skärmen ska vara MAX 15" vid bärbar och MINST 27" för imac.

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Musikälskare

inb4 win vs mac

ONT: Hade satsat på en MBP 15" med SSD

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

iMac har inte uppdaterats på länge, kommer antagligen rätt så snart.
Väntar du in den och inte behöver en bärbar så får du ju mer dator för pengarna.
Annars räcker prestandan i 13" grafikkort för de spelen du nämner.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Håller med Json_81, behöver du inte en laptop och vill spela lite så ska du satsa på en iMac. Underbar maskin! Men vänta tills nästa uppdatering kommer ut, snabbare grafikkort och med största sannolikhet ThunderBolt som ger en framtidssäker expansionsmöjlighet. Senare kan du komplettera med en iPad 2.

Vill du verkligen ha en laptop och fortfarande vill ha en kompetent maskin för lite spelande så är Macbook Pro 15" det enda vettiga valet, enligt mig.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Det enda jag vet är att vanliga macbooks är rätt så värdelösa. Dyra, dålig prestanda och just nu när jag skriver ligger den på 65°. Kör jag något program på den är den snart uppe i 100°. Det är svårt att ha den i knät då den bränns. Sen så spricker plasten vid skärmen. Mbp:s är riktigt bra men jag förstår inte varför skolan köpte vanliga macbooks till oss. 2gb ram, core2duo-processor i 2.4 och något random nVidiakort med 256mb videominne (räcker inte ens till datorns 1280x800-skärm) 250gb hdd och över det ett väldigt plastigt plastskal för 10k.

Nu var det ju inte frågan om en macbook men jag ville bara varna folk och ta ut min ilska lite Fast ilska och ilska. Jag fick den ju trots allt gratis

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Det enda jag vet är att vanliga macbooks är rätt så värdelösa. Dyra, dålig prestanda och just nu när jag skriver ligger den på 65°. Kör jag något program på den är den snart uppe i 100°. Det är svårt att ha den i knät då den bränns. Sen så spricker plasten vid skärmen. Mbp:s är riktigt bra men jag förstår inte varför skolan köpte vanliga macbooks till oss. 2gb ram, core2duo-processor i 2.4 och något random nVidiakort med 256mb videominne (räcker inte ens till datorns 1280x800-skärm) 250gb hdd och över det ett väldigt plastigt plastskal för 10k.

Nu var det ju inte frågan om en macbook men jag ville bara varna folk och ta ut min ilska lite Fast ilska och ilska. Jag fick den ju trots allt gratis

heeey, chilla. Han har ju redan bestämt sig för mac

Jag skulle köpt en macbook pro. Som ovanstående redan har sagt så håller inte en vanligt vit macbook särskillt bra, så en ännu tunnare skulle jag inte ens tänka på
macbook pro har ju aluminiumskal så för mig skulle det vara det självklara valet
(Jag tänker inte ens nämna en stationär mac utan () ).
Om du låter inet bygga en PC i ett fractal design r3 vit eller ett vitt silverstone raven så får du en fyrtiotusenmiljarder snabbare dator med samma design-stil och färg, för samma pengar. Det måste väl finnas sätt att installera OSX på en Pc också, om du inte har förstått att win7 är bättre än

Permalänk

http://www.inet.se/artikel/1971006/apple-imac-27-mc511s-a
vs
http://www.inet.se/kundvagn/visa/384030/vs-imac
Ska du nu köpa en sån dyr dator som ska användas till surfande m.m, då MÅSTE du ha en SSD Processorn eller grafikkort kommer aldrig ens belastas (på PCn jag länkade, imacens grafikkort kommer att göra det ), men skillnaden mellan en vanlig hårddisk och en SSD märker man verkligen.

men som sagt, ska du ha en mac så köp en macbookpro

Permalänk
Skrivet av flashen:

inb4 win vs mac

ONT: Hade satsat på en MBP 15" med SSD

Låter som en bra idé.

Funderar på att ta denna fast med 256gib ssd - http://store.apple.com/se/configure/MC723S/A?mco=MjEyOTcwNzQ

Skrivet av Json_81:

iMac har inte uppdaterats på länge, kommer antagligen rätt så snart.
Väntar du in den och inte behöver en bärbar så får du ju mer dator för pengarna.
Annars räcker prestandan i 13" grafikkort för de spelen du nämner.

Låter nog som att man kanske väntar ett tag...
Men när tror du att den nya Imac kommer att komma ut? För jag blir utan dator nu på söndag och "datorberoende" som man är så klarar jag mig inte allt för länge.

Skrivet av b0bzor!:

Håller med Json_81, behöver du inte en laptop och vill spela lite så ska du satsa på en iMac. Underbar maskin! Men vänta tills nästa uppdatering kommer ut, snabbare grafikkort och med största sannolikhet ThunderBolt som ger en framtidssäker expansionsmöjlighet. Senare kan du komplettera med en iPad 2.

Vill du verkligen ha en laptop och fortfarande vill ha en kompetent maskin för lite spelande så är Macbook Pro 15" det enda vettiga valet, enligt mig.

Det lutar just nu antingen mot en Imac eller en Macbook pro med ssd. Får se när dom nya imac kommer ut

Skrivet av _NsMs_:

Det enda jag vet är att vanliga macbooks är rätt så värdelösa. Dyra, dålig prestanda och just nu när jag skriver ligger den på 65°. Kör jag något program på den är den snart uppe i 100°. Det är svårt att ha den i knät då den bränns. Sen så spricker plasten vid skärmen. Mbp:s är riktigt bra men jag förstår inte varför skolan köpte vanliga macbooks till oss. 2gb ram, core2duo-processor i 2.4 och något random nVidiakort med 256mb videominne (räcker inte ens till datorns 1280x800-skärm) 250gb hdd och över det ett väldigt plastigt plastskal för 10k.

Nu var det ju inte frågan om en macbook men jag ville bara varna folk och ta ut min ilska lite Fast ilska och ilska. Jag fick den ju trots allt gratis

Har redan bestämt mig på att köpa mac så går tyvärr inte att övertala mig...

Skrivet av _MmattiasS_:

heeey, chilla. Han har ju redan bestämt sig för mac

Jag skulle köpt en macbook pro. Som ovanstående redan har sagt så håller inte en vanligt vit macbook särskillt bra, så en ännu tunnare skulle jag inte ens tänka på
macbook pro har ju aluminiumskal så för mig skulle det vara det självklara valet
(Jag tänker inte ens nämna en stationär mac utan () ).
Om du låter inet bygga en PC i ett fractal design r3 vit eller ett vitt silverstone raven så får du en fyrtiotusenmiljarder snabbare dator med samma design-stil och färg, för samma pengar. Det måste väl finnas sätt att installera OSX på en Pc också, om du inte har förstått att win7 är bättre än

Jag har kört på Windows nu i ett tag och ärligt talat så är jag riktigt trött på de. sen har jag aldrig haft en mac innan och dom flesta som jag pratat med som har en MAC är nöjda med sitt köp.

Så kommer bli en mac men fortfarande inte 100% vilken det blir....

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Just nu lutar det lite mot att vänta ett tag på en Imac men kan ju inte vänta för länge...

Hade tänkt gå inom på Apple store idag i stan och kolla vad dom säger när Imacen kommer ut.

Tar det för lång tid så kommer det nog att bli denna med en SSD - > http://store.apple.com/se/configure/MC723S/A?mco=MjEyOTcwNzQ

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

http://www.inet.se/artikel/1971006/apple-imac-27-mc511s-a
vs
http://www.inet.se/kundvagn/visa/384030/vs-imac
Ska du nu köpa en sån dyr dator som ska användas till surfande m.m, då MÅSTE du ha en SSD Processorn eller grafikkort kommer aldrig ens belastas (på PCn jag länkade, imacens grafikkort kommer att göra det ), men skillnaden mellan en vanlig hårddisk och en SSD märker man verkligen.

men som sagt, ska du ha en mac så köp en macbookpro

Har nästan exakt en sådan dator idag bara att den är monterad i en Htpc chassi, och då jag inte använder den datorn speciellt mkt så känns det onödigt att ha en med sådan prestanda.
Se länk - http://www.tradera.com/Stilren-HTPC-INTEL-I7-2600-Geforce-560...

Därför har jag kommit fram till att köpa en stilren Mac med lagom bra prestanda som ska fungera utan strul Är trött på att bygge med datorer ... .

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Skrivet av vadhettehaaan:

Har nästan exakt en sådan dator idag bara att den är monterad i en Htpc chassi, och då jag inte använder den datorn speciellt mkt så känns det onödigt att ha en med sådan prestanda.
Se länk - http://www.tradera.com/Stilren-HTPC-INTEL-I7-2600-Geforce-560...

Därför har jag kommit fram till att köpa en stilren Mac med lagom bra prestanda som ska fungera utan strul Är trött på att bygge med datorer ... .

inet bygger den och testar den åt dig
om inte det vita r3 chassiet är stilrent så finns det inga stilrena chassin
Om du ändå ska köpa en dator för de pengarna, så varför inte köpa en PC som är snabbare? Känns det onödigt med så bra prestanda så kan du ju alltid köpa en PC som presterar som macen, fast hälften så dyrt?

edit: fast.. vi tar inte den diskutionen här jag skulle köra på en macbookpro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Det enda jag vet är att vanliga macbooks är rätt så värdelösa. Dyra, dålig prestanda och just nu när jag skriver ligger den på 65°. Kör jag något program på den är den snart uppe i 100°. Det är svårt att ha den i knät då den bränns. Sen så spricker plasten vid skärmen. Mbp:s är riktigt bra men jag förstår inte varför skolan köpte vanliga macbooks till oss. 2gb ram, core2duo-processor i 2.4 och något random nVidiakort med 256mb videominne (räcker inte ens till datorns 1280x800-skärm) 250gb hdd och över det ett väldigt plastigt plastskal för 10k.

Nu var det ju inte frågan om en macbook men jag ville bara varna folk och ta ut min ilska lite Fast ilska och ilska. Jag fick den ju trots allt gratis

Att den inte är prisvärd längre håller jag helt med om, det ryktas ju om att Apple helt kommer fasa ut den vita.
Men i övrigt måste det vara något fel på din, min ligger på 40-50 grader normalt, upp till runt 80 vid spelande. Grafikkortet (320m) är rätt bra, det räcker gott till WoW, L4D2 och liknande. Men visst, det är ingen speldator. Inte så att du har misshandlat din så den spruckit? Tidigare vita modeller hade problem att plasten sprack dock.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Att den inte är prisvärd längre håller jag helt med om, det ryktas ju om att Apple helt kommer fasa ut den vita.
Men i övrigt måste det vara något fel på din, min ligger på 40-50 grader normalt, upp till runt 80 vid spelande. Grafikkortet (320m) är rätt bra, det räcker gott till WoW, L4D2 och liknande. Men visst, det är ingen speldator. Inte så att du har misshandlat din så den spruckit? Tidigare vita modeller hade problem att plasten sprack dock.

Jag har modellen från 2010. Och även om den är bra på sina sätt så förstår jag inte att en dator med core2duo-processor och plastskal idag säljs för 10k. Tänker de fasa ut de vita är det goda nyheter Jag vet att det inte är en speldator med den säljs ju inte heller precis som någon slags budgetmodell.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Det var inte min mening att övertala dig att inte köpa mac. Jag ville bara övertala dig att inte köpa en standard macbook

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Jag har modellen från 2010. Och även om den är bra på sina sätt så förstår jag inte att en dator med core2duo-processor och plastskal idag säljs för 10k. Tänker de fasa ut de vita är det goda nyheter Jag vet att det inte är en speldator med den säljs ju inte heller precis som någon slags budgetmodell.

Den säljs faktiskt som budget-modell, bara att det är Apples version av budget

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

inet bygger den och testar den åt dig
om inte det vita r3 chassiet är stilrent så finns det inga stilrena chassin
Om du ändå ska köpa en dator för de pengarna, så varför inte köpa en PC som är snabbare? Känns det onödigt med så bra prestanda så kan du ju alltid köpa en PC som presterar som macen, fast hälften så dyrt?

edit: fast.. vi tar inte den diskutionen här jag skulle köra på en macbookpro.

Känns som om den diskussion kan vara i en evighet =P

Men får jag vänta allt för länge på den nya Imac så kommer det självklart bli en Macbook Pro

Skrivet av Json_81:

Att den inte är prisvärd längre håller jag helt med om, det ryktas ju om att Apple helt kommer fasa ut den vita.
Men i övrigt måste det vara något fel på din, min ligger på 40-50 grader normalt, upp till runt 80 vid spelande. Grafikkortet (320m) är rätt bra, det räcker gott till WoW, L4D2 och liknande. Men visst, det är ingen speldator. Inte så att du har misshandlat din så den spruckit? Tidigare vita modeller hade problem att plasten sprack dock.

Tur att man ska köpa i alu nu då

Skrivet av _NsMs_:

Det var inte min mening att övertala dig att inte köpa mac. Jag ville bara övertala dig att inte köpa en standard macbook

Haha oki Tur nog så ligger inte den vanliga macbooken på min "önskelista" ^^
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu bär de av till Apple affären

Kanske blir en MBP idag om man får vänta för länge på Imacen.

Kommer skriva när mitt Beslut är gjort!

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit en MBP utan att tveka, stationära macs är väldigt ovärda i mina ögon. Om grafikkortet i 13" MBP räcker till dina spel (har ingen aning om det här) så hade jag tagit trettontummarn och maxxat den tills budgeten inte räcker till längre

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Att den inte är prisvärd längre håller jag helt med om, det ryktas ju om att Apple helt kommer fasa ut den vita.
Men i övrigt måste det vara något fel på din, min ligger på 40-50 grader normalt, upp till runt 80 vid spelande. Grafikkortet (320m) är rätt bra, det räcker gott till WoW, L4D2 och liknande. Men visst, det är ingen speldator. Inte så att du har misshandlat din så den spruckit? Tidigare vita modeller hade problem att plasten sprack dock.

hur länge har du haft den? dammfilter är ju inte att tänka på i en budgetdator för bara 10k
jag har också en, och den stiger till 95-100 när jag spelar minecraft

Permalänk

Låter som hackintosh är det bästa alternativet för dig.

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Medlem

bedragaren_no1: Dags att lugna ner sig lite angående allt tjat om "hackintosh" nu va?
Du kommer ju inte direkt med några konstruktiva svar.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

hur länge har du haft den? dammfilter är ju inte att tänka på i en budgetdator för bara 10k
jag har också en, och den stiger till 95-100 när jag spelar minecraft

Den är ett år. Ganska lätt att kolla om det är damm som är problemet, bara skruva loss undersidan.
Är det problemet skulle jag rekommendera en grej som heter "städa"

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Den är ett år. Ganska lätt att kolla om det är damm som är problemet, bara skruva loss undersidan.
Är det problemet skulle jag rekommendera en grej som heter "städa"

Om jag rör skruvarna under den så blir jag tvungen att köpa ut den när jag slutar skolan, så jag låter helst bli:)
I skolan finns det folk som får betalt för att städa, och när jag är hemma så ligger den bara i väskan ändå. Även om det inte behövs så är det myyyycket roligare att göra läxorna på en epicsuprehardcoregamingdator med 24tums skärm, än på en liiiten 13tums macbook, jag lovar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Den är ett år. Ganska lätt att kolla om det är damm som är problemet, bara skruva loss undersidan.
Är det problemet skulle jag rekommendera en grej som heter "städa"

Eftersom det inte finns någon inblåsfläkt tror jag faktiskt inte att damm är ett problem

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av backspace:

bedragaren_no1: Dags att lugna ner sig lite angående allt tjat om "hackintosh" nu va?
Du kommer ju inte direkt med några konstruktiva svar.

Jag tycker inte att han verkar särskilt uppspelt
På vilket sätt är hans svar inte konstruktivt?

Permalänk
Skrivet av backspace:

bedragaren_no1: Dags att lugna ner sig lite angående allt tjat om "hackintosh" nu va?
Du kommer ju inte direkt med några konstruktiva svar.

Jag har gett det enda vettiga rådet.

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Medlem

Varför ska han ens föreslå en "hackintosh" när första raden i trådskaparens inlägg lyder:
"Har nu bestämt mig för att köpa en MAC."

Och några inlägg senare:
"Därför har jag kommit fram till att köpa en stilren Mac med lagom bra prestanda som ska fungera utan strul Är trött på att bygge med datorer ... ."

Något mer?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Hackintosh är skitbra om man vill komma så långt ifrån det MAC står för

Enkelhet och funktionalitet.

Men känslan av att veta att allt kan skita sig om man råkar uppdatera kanske är värt det

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Skrivet av backspace:

Varför ska han ens föreslå en "hackintosh" när första raden i trådskaparens inlägg lyder:
"Har nu bestämt mig för att köpa en MAC."

Och några inlägg senare:
"Därför har jag kommit fram till att köpa en stilren Mac med lagom bra prestanda som ska fungera utan strul Är trött på att bygge med datorer ... ."

Något mer?

Du verkar vara den enda som fattade att jag bestämt mig för en mac =P

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag behöver inga mer förslag på era UBERgaming datorer till samma pris som en vanlig mac!
För jag har bestämt mig och beställer datorn idag.

När jag kollade med dom inne på macaffären så hade han ingen information att ge ut om den nya Imac så det får bli att beställa en MBP 15" med 256gib SSD

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem

vadhettehaaan: Uppgraderar du skärmen också? Standardskärmen lämnar ju några saker att önska.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av backspace:

Varför ska han ens föreslå en "hackintosh" när första raden i trådskaparens inlägg lyder:
"Har nu bestämt mig för att köpa en MAC."

Och några inlägg senare:
"Därför har jag kommit fram till att köpa en stilren Mac med lagom bra prestanda som ska fungera utan strul Är trött på att bygge med datorer ... ."

Något mer?

Därför att om du installerar MacOSX på en PC så har du en Mac. Vad är det du inte förstår? Vill han ha en stilren dator med MacOSX tycker inte jag Apples produkter är något bra alternativ med tanke på hur fula de är och den dåliga garantin som gör att det blir en massa strul så fort något går sönder. Dessutom ligger Apples produkter i topp när det gäller hårdvaru-malfunktion.

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Medlem

bedragaren_no1: Nej, du har ingen Mac då. Du får då en "PC" med Apples operativsystem.
Alltså, vad gör du ens i den här delen av forumet? Är du arbetslös och inte har råd att köpa Apples produkter och det är därför du "trollar" eller vad handlar det om?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX