Köpråd till gaming data för nextgen spel.

Permalänk

Köpråd till gaming data för nextgen spel.

Hallå, detta är min första post/tråd jag gör på denna sida och det handlar just om att jag behöver hjälp till att skaffa nya dator delar till min redan existerande data för att klara "nästa generationens"-spel. Alltså då Watch Dogs, Tom Clancy's The Division och m.m. Och samtidigt ha en ganska bra fps som är väldigt balanserad som inte går ner allt för ofta. Jag vill gärna också att era förslag ska vara inom en bra prisklass då för att man inte har så mycket pengar.

Min dator består just nu av detta:

Proccessor: Intel Core i5-2500K 3.30 GHz
Grafik kort: Asus GeForce GT640-2GD3 2GB
RAM: Vet inte hur man kollar detta men det ska nog vara 4GB 1600 MHz
Moderkort: Asus P8Z68-V LE
PSU: Corsair CX500
Nu är det väl bara säga vad som ska dra och vad som kan stanna.

Permalänk
Medlem

skaffa 8gb minne, antingen genom att köpa ett likadant kit på 4gb eller 8gb nytt. köp en processorkylare så att du kan klocka upp din 2500k, förslagsvis en cooler master hyper 212 evo om du vill komma undan lite billigare och sedan köper du ett nytt grafikkort. ditt grafikkort är riktigt dåligt för spelande och är det som håller tillbaka datorn. hur bra du kan köpa beror på vad du har för agg och hur mycket du vill lägga.

Permalänk
Skrivet av versions:

skaffa 8gb minne, antingen genom att köpa ett likadant kit på 4gb eller 8gb nytt. köp en processorkylare så att du kan klocka upp din 2500k, förslagsvis en cooler master hyper 212 evo om du vill komma undan lite billigare och sedan köper du ett nytt grafikkort. ditt grafikkort är riktigt dåligt för spelande och är det som håller tillbaka datorn. hur bra du kan köpa beror på vad du har för agg och hur mycket du vill lägga.

Tack för ditt svar. Mitt nättagg som jag har just nu är Corsair CX500 (Alltså då CX500, inte CX500M). Jag har kikat lite på Asus GTX Geforxe 660 samt något Corsair Vengeance 1600 MHz 4GB och allt fungerar i min prisklass. Men allt hänger ju nu på att mitt nättagg ska kunna klara det.

Permalänk
Hjälpsam

Du klarar ett GTX780 på 500W så där är det lugnt

Har du råd så har INET bra pris på GTX760 just nu http://www.inet.se/produkt/5409897/asus-geforce-gtx-760-dc2-o...

Permalänk
Skrivet av thli72:

Du klarar ett GTX780 på 500W så där är det lugnt

Har du råd så har INET bra pris på GTX760 just nu http://www.inet.se/produkt/5409897/asus-geforce-gtx-760-dc2-o...

Tack för svaret. Just nu står det mellan 660 och 760 men tror nog att 760 kanske är snabbare för att det kanske är nyare(?). Men det går väl att debattera om det. Men jag vet inte om 760:n har rea just nu eller om de har ändrat priset helt o hållet. Men man får väl se senare när man har samlat ihop pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamalTheBlack:

Tack för svaret. Just nu står det mellan 660 och 760 men tror nog att 760 kanske är snabbare för att det kanske är nyare(?). Men det går väl att debattera om det. Men jag vet inte om 760:n har rea just nu eller om de har ändrat priset helt o hållet. Men man får väl se senare när man har samlat ihop pengarna.

ger en bra bild

Permalänk

Tackar, det blev en ganska bra bild på det, ja.