The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Neeej nu verkar Witcher 3 vara slut på alla billiga ställen :(, skulle ju bli en myshelg.

Visa signatur

blärg..

Permalänk

Fler än jag som råkat ut för den glitchade fighten mellen Zdenek och tre banditer inne i Novigrad? Han står där och slåss med tre snubbar som aldrig dör, oavsett vad man gör: https://www.youtube.com/watch?v=fmCiF9r9YIc (är lite skakigt eftersom jag höll mobilen med tänderna)

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexx:

Neeej nu verkar Witcher 3 vara slut på alla billiga ställen :(, skulle ju bli en myshelg.

Finns för ca 30 euro på G2A Ännu billigare om du vill ha till GOG!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på 25 dagar. Fick för mig att ta upp spelandet igen igår. Vilket spel det är!
Såg att det fanns en patch, 1.10 så det var ju bara till att ladda ner den. Ikväll skulle jag installera men något hände och patchningen stannade på typ 98%. Jag provade att starta spelet och det stod v.1.10 i huvudmenyn. Tänkte då att det hade fungerat ändå. Fick avsluta patchningen i från aktivitetshanteraren.
Började spela och märkte ganska omgående mängder av buggar. Grafiska där texturerna börjar skjuta iväg, typ som lightrays fast inte alls ;). Mötte ett par ben som var ute och vandrade. Tiggarna som sitter i sina lådor på hjul, sitter inte längre i de lådorna. Utan typ en meter ovanför lådan, som även den "flyger" en meter ovanför marken.
Dumma klippningar i konversationer så att man står och pratar med en vägg. Taffliga animeringar i konversationerna, typ muggar och annat som karaktärerna ska agera med flyger vid sidan om och så vidare.
Har mött banditer som bara står utan att göra något. Ena gången kunde jag "döda" dom, så att combat avslutades. Men inga animationer och det gick att prata med npc:erna efteråt. En annan gång kom jag till ett banditcamp. Där stod alla still men det gick inte att döda dom utan jag fick gå därifrån då jag inte kommer ur combat så det går att loota.

Är det någon mer som har fått dessa problemen? Har inte haft många buggar innan. Kanske 4-5 stycken av det allvarligare slaget på dessa fem månader spelet varit ute. Men aldrig som nu, typ 10 tydliga buggar på 2 timmars spelande.
Är det en trasig patch, eller blev det fel när jag gjorde min installtion?

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Har inte spelat på 25 dagar. Fick för mig att ta upp spelandet igen igår. Vilket spel det är!
Såg att det fanns en patch, 1.10 så det var ju bara till att ladda ner den. Ikväll skulle jag installera men något hände och patchningen stannade på typ 98%. Jag provade att starta spelet och det stod v.1.10 i huvudmenyn. Tänkte då att det hade fungerat ändå. Fick avsluta patchningen i från aktivitetshanteraren.
Började spela och märkte ganska omgående mängder av buggar. Grafiska där texturerna börjar skjuta iväg, typ som lightrays fast inte alls ;). Mötte ett par ben som var ute och vandrade. Tiggarna som sitter i sina lådor på hjul, sitter inte längre i de lådorna. Utan typ en meter ovanför lådan, som även den "flyger" en meter ovanför marken.
Dumma klippningar i konversationer så att man står och pratar med en vägg. Taffliga animeringar i konversationerna, typ muggar och annat som karaktärerna ska agera med flyger vid sidan om och så vidare.
Har mött banditer som bara står utan att göra något. Ena gången kunde jag "döda" dom, så att combat avslutades. Men inga animationer och det gick att prata med npc:erna efteråt. En annan gång kom jag till ett banditcamp. Där stod alla still men det gick inte att döda dom utan jag fick gå därifrån då jag inte kommer ur combat så det går att loota.

Är det någon mer som har fått dessa problemen? Har inte haft många buggar innan. Kanske 4-5 stycken av det allvarligare slaget på dessa fem månader spelet varit ute. Men aldrig som nu, typ 10 tydliga buggar på 2 timmars spelande.
Är det en trasig patch, eller blev det fel när jag gjorde min installtion?

Verifiera filerna och låt den installera klart. Inte konstigt att det blir massa buggar när du inte låter programmet jobba färdigt.

Verka va vissa som stött på buggar i 1.10 men inte så som du beskriver. Själv har jag inte stött på någonting alls än.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Verifiera filerna och låt den installera klart. Inte konstigt att det blir massa buggar när du inte låter programmet jobba färdigt.

Verka va vissa som stött på buggar i 1.10 men inte så som du beskriver. Själv har jag inte stött på någonting alls än.

Är det i rullistan intill playknappen i gog som man verifierar filerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Är lite kluven till HOS, suverän story men lite för lite gameplay, Många bossar, (personligen ogillar jag oftast bossfighter då de ofta verkar som något som är till för att dra ut på speltiden endast) Massor dialog, en del av den dialogen skulle kunnat vara gameplay istället. Kritiken jag har är att det kändes lite mer som en film än ett spel med bossfighter strategiskt utplacerade var tjugonde minut.
Älskar expansionen annars (som allt annat w3 så något av det bästa som någonsin gjorts i detta media) men om något skulle kunnat förbättrats är det dessa punkter enligt mig. Kan inte vänta på nästa expansion..

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Är det i rullistan intill playknappen i gog som man verifierar filerna?

Skickades från m.sweclockers.com

I GoG är det More>Manage>Verify/ Repair

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Suck.
Att Verifiera spelet kräver en nedladdning på 13 gb. Och eftersom jag sitter på begränsad surf på 20 gb/månaden så sket det sig.
Provade att spela lite till men det är så buggigt överallt. Npc:er i mindre byar står bara och tittar. Dödade ett boss-monster på en klippa i skalliga, men lootet hamnade 2080 steg därifrån. Mitt i havet!
Vissa texturer är så suddiga att man inte riktigt kan avgöra vad det ska föreställa.

Provade att installera om spelet. Tacka gud för spel på skiva! Det tar visserligen evinnerligt tid men min stackars surf sparas i alla fall.
Men nu när jag sitter här och laddar ner Day one patchen (320 mb) så kom jag på att man kan inte spela sina sparade spel om man inte installerar alla dlc's man har använt i spelet.
Och om jag inte missminner mig så är det några av dlc som är riktigt stora...
Jag är nog körd. Mer surf kan jag inte köpa för att jag redan har ändrat mängden en gång denna månad. Kan inte heller ringa kundtjänst för att be om hjälp, de stängde klockan 20.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan du inte tanka hem vad du behöver hos någon annan? @napahlm:

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Kan du inte tanka hem vad du behöver hos någon annan? @napahlm:

Kan jag logga in i GOG på någon annans dator och ladda ner vad jag behöver där? Hur för jag sen över det till min dator?

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Kan jag logga in i GOG på någon annans dator och ladda ner vad jag behöver där? Hur för jag sen över det till min dator?

Med en extern hårddisk eller liknande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Är lite sugen på witcher 3. Köpte det till ps4 i sommras men dessvärre var det så extremt dålig fps att jag inte kunde spela det. Undrar nu ifall datorn i sign hade kunnat köra spelet ok. Kör i 1080p, kanske high eller liknande hade fungerat ok?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Är lite sugen på witcher 3. Köpte det till ps4 i sommras men dessvärre var det så extremt dålig fps att jag inte kunde spela det. Undrar nu ifall datorn i sign hade kunnat köra spelet ok. Kör i 1080p, kanske high eller liknande hade fungerat ok?

Har du kvar det på PS4? Patch 1.10 fixar tydligen framerates.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-witcher...

Permalänk
Entusiast

Fantastisk första expansion, hoppas vi inte behöver vänta för länge på nästa!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Fantastisk första expansion, hoppas vi inte behöver vänta för länge på nästa!

Håller med! Riktigt bra expansion, den nästa kommer Q1 2016 och heter Blood & Wine.

Permalänk
Medlem

MSI Radeon R9 380 4GB Gaming
Intel Core i5 6600 3.3 GHz 6MB
Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133Mhz
-----------------------------------------

Är det rimligt att enbart kunna lira spelet utan lagg med low/off settings? Komponenterna är 3 månader gamla om det skulle vara relevant.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av TheEmb:

MSI Radeon R9 380 4GB Gaming
Intel Core i5 6600 3.3 GHz 6MB
Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133Mhz
-----------------------------------------

Är det rimligt att enbart kunna lira spelet utan lagg med low/off settings? Komponenterna är 3 månader gamla om det skulle vara relevant.

Vilka inställningar och upplösning kör du på? När du säger lagg, menar du stuttering?

Spontant hade jag gissat på runt 30fps med mycket på high, hbao+, hairworks av i 1080p

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem

@TheEmb: Hairworks måste vara av om du kör AMD, annars hackar det (iaf innan patch 1.10). Eftersom det är en stor världs som laddas efterhand är en SSD mycket värdefull för hackfrihet precis som t ex Skyrim. Jag kör High just nu med datorn i signatur med 2560x1440 och är helt mjukt, skulle nog kunna köra Ultra, ska testa vid tillfälle.

Ett tips är att alltid ange vilken upplösning du försöker köra i eftersom det är helt avgörande.

Vilket OS? Alla drivrutiner till moderkort och annat installerat? Provat uppdatera BIOS?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Vilka inställningar och upplösning kör du på? När du säger lagg, menar du stuttering?

Spontant hade jag gissat på runt 30fps med mycket på high, hbao+, hairworks av i 1080p

Skrivet av MultiMan:

@TheEmb: Hairworks måste vara av om du kör AMD, annars hackar det (iaf innan patch 1.10). Eftersom det är en stor världs som laddas efterhand är en SSD mycket värdefull för hackfrihet precis som t ex Skyrim. Jag kör High just nu med datorn i signatur med 2560x1440 och är helt mjukt, skulle nog kunna köra Ultra, ska testa vid tillfälle.

Ett tips är att alltid ange vilken upplösning du försöker köra i eftersom det är helt avgörande.

Vilket OS? Alla drivrutiner till moderkort och annat installerat? Provat uppdatera BIOS?

Off eller Low på allt utom Bloom och Light Shafts. 1920-1080, Borderless Window. Då ligger jag på 60 fps för det mesta men det sjunker kring 50 när jag knallar in i byar eller slåss mot många creeps/bandits.

Använder en Acer "24" Predator GN246HL som skärm. W7, nyligen uppdaterade grafikdrivare. Drivrutiner till moderkortet ska jag kolla upp. Uppdatera BIOS, det kan alltså påverka?

Tack för bra svar.

Permalänk

Finns det någon nackdel med att köpa en fysisk kopia från t.ex. Electroworld istället för att köpa spelet direkt från GOG?

Permalänk
Hedersmedlem

@Ozymandias: Ja, CDPR får betydligt mindre del av pengarna och därmed mindre resurser till framtida (fantastiska) projekt som Cyberpunk 2077.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel, kört lite över 70 h men har inte velat avsluta storyn.
Finns ju så sjukt mycket side quests och annat att göra dessutom så det kanske är lätt att bli distraherad.
Har inte lirat på ett bra tag nu dock då jag fastnade vid Mad Max och MGSV.

Permalänk
Medlem

Är det en bug sedan 1.10 eller en inställning, för mig så är ljudet i cinematics, tex när man laddar en fil eller åker mellan områden i kartan så är ljudet jättelågt men resten är normalt?

Har inte spelat sedan 1.6...

Permalänk
Medlem

@Rasmus117 Det har alltid varit jättelågt för mig så är ingen ny bugg i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

@Rasmus117 Det har alltid varit jättelågt för mig så är ingen ny bugg i alla fall.

Jag fixade felet, nya drivers för Logitech Gaming Software stänger av 7.1 ljudet i G430, drog hem en äldre version och då fanns 7.1 sen starta jag spelet och voila, högt ljud i cinematics

Permalänk
Medlem

Ave!

Bör följande hårdvara klara av spelet någorlunda?

Geforce GTX 760 (192-bit)
CPU: i5-4460, 3.20GHz
16 GB RAM

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarkus:

Ave!

Bör följande hårdvara klara av spelet någorlunda?

Geforce GTX 760 (192-bit)
CPU: i5-4460, 3.20GHz
16 GB RAM

Mvh

Beror på upplösning, 1080p borde funka helt ok på medium, 720p funkar nog på high. Högre upplösningar kan nog bli kämpigt däremot.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vill göra en inflikning angående prestandan i Witcher 3 med ett GTX680. Jag körde spelet riktigt bra vid 1080p med alla inställningar på high och post-processing på medium. Låg runt 40 fps, det var definitivt spelbart tycker jag och såg väldigt bra ut.
Skulle tro at spelet kommer funka fint med ett 760 på mediium/high inställningar. Det verkar vara krävande att maxa men annars verkar det inte vara så illa. Väldigt jämn fps i spelet oavsett miljö tycker jag också det verkar vara.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Hur f-n kör man benchmarks i spelet ?
Letat och letat men hittar nada.
Fattar inte ens hur man kör konsoll komandon i spelet -.-