Acer avtäcker Predator X27 med 4K UHD i 144 Hz, Nvidia G-Sync och HDR

Permalänk
Melding Plague

Acer avtäcker Predator X27 med 4K UHD i 144 Hz, Nvidia G-Sync och HDR

Taiwanesiska Acer går "all-in" med skärmen Predator X27, som utöver 4K-upplösning och 144 Hz fylls till brädden med andra funktioner som Nvidia G-Sync och HDR.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Börjar dregla på jobbet. Roligt med utvecklingen

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att den inte har VESA Adaptive-Sync även kallat AMD FreeSync.
Man vill ju inte vara låst till Nvidia heller.
Vill ha standarder på skärmen så jag kan välja fritt bland grafikkort och byta leverantör och uppgradera fritt.

Permalänk
Medlem

Då börjar vi vänta på en 3440x1440 144hz+, nu när de har börjat använda DP1.3.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Inaktiv

Schyst AOC AGON reklam på ACER artikel

10k för 27".... jösses.

Permalänk
Medlem

Ser mumsigt ut. Vill nog ha en sån.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Schyst AOC AGON reklam på ACER artikel

10k för 27".... jösses.

Nej.
"Predator X27 lanseras senare under år 2017 och med dess gedigna uppsättningen av finesser i åtanke landar sannolikt priset på väl över 10 000 kronor."

Snarare kommer priser landa på betydligt mycket mer ska du se.
T ex så har asus en också med 144hz 4k osv.

"Asus PG27UQ är inte riktigt redo för försäljning i dagsläget utan väntas nå butiker i september och väntas kosta runt 2 000 dollar, motsvarande cirka 22 800 kronor inklusive moms."
http://www.sweclockers.com/nyhet/23204-asus-visar-pg27uq-med-...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jonathanknet:

Nej.
"Predator X27 lanseras senare under år 2017 och med dess gedigna uppsättningen av finesser i åtanke landar sannolikt priset på väl över 10 000 kronor."

Snarare kommer priser landa på betydligt mycket mer ska du se.
T ex så har asus en också med 144hz 4k osv.

"Asus PG27UQ är inte riktigt redo för försäljning i dagsläget utan väntas nå butiker i september och väntas kosta runt 2 000 dollar, motsvarande cirka 22 800 kronor inklusive moms."
http://www.sweclockers.com/nyhet/23204-asus-visar-pg27uq-med-...

oh wow, 23k för en dator skärm?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PsychedelicZ:

oh wow, 23k för en dator skärm?

Folk går och lägger ut betydligt högre summor på TV apparater, sängar eller tom. Elvis tuggummi.

Visa signatur

Intel pentium III xeon 667 // Intel 815EG // 3dfx Voodoo 5 5500 // 125mb samsung DDR // 250W PSU //

Permalänk
Medlem

Behövs det 1080ti SLI för att få 144fps med 4k, då får man lägga på nästan 20 tkr för det. Kostar att ligga på topp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Tråkigt att den inte har VESA Adaptive-Sync även kallat AMD FreeSync.
Man vill ju inte vara låst till Nvidia heller.
Vill ha standarder på skärmen så jag kan välja fritt bland grafikkort och byta leverantör och uppgradera fritt.

Ja, då får nvidia snart få ut fingern och börja stödja vesa adaptiv sync, om du är låst åt ena eller andra hållet kan ju i praktiken kvitta.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Blö, 4k, blö.
När ska ut bättre panel för 1440p, ips komma istället för denna uråldriga som funnits nu i flera år med problem.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av frankof:

Ja, då får nvidia snart få ut fingern och börja stödja vesa adaptiv sync, om du är låst åt ena eller andra hållet kan ju i praktiken kvitta.

Kommer inte hända, Nvidia tjänar pengar på varje chip.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Entusiast

Hoppas på VA för den djupare svärtan.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Drömmen är nära! Den sista och 3:e pusselbiten verkar kunna bli verklighet snart till mina 2 andra pusselbitar, nämligen Vega & Naples

Drömmen är 4K-ish HDR 120Hz+ i 21:9 eller 2,4:1 med freesync2.

Nu kittlas det i mitt nördhjärta igen <3

Permalänk
Medlem

Helt galet.
För några år sedan gnällde folk när det kom info om 1440p, 144hz skärmar.
"Ge mig IPS/VA med 4k, 144hz". Nu när det är nära att bli släppt så är folk fortfarande inte nöjda.

Denna Acer eller Asus variant ser ut att vara en dröm enligt mig. Det ska bli spännande att se lite mer info om dessa.

Permalänk
Avstängd

Nu så... Börjar det sakta som säkert röra på sig 2018 då kanske? Med en lapp på nedåt 6000-7000 förhoppningsvis. Då lär Volta komma också, blir ett stycke Volta + Predator X27 tack.

Den som väntar på nå gött

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk

Skulle vilja veta vad som kan driva den till fullo.

Permalänk
Medlem

Föredelen med 4k är att det är en multipel av 1080p så du kan köra 1080p utan konstiga skalningseffekter. Jag skall byta skärm har jag tänkt men väntat på att denna typ av skärmar skall komma. Avvaktar dock Freesync 2 skärmar. Men när en sådan kommer i 4k (gärna UW) på typ 34-35" med 144Hz och acceptabel responstid (vilket dock är en del av Freesync 2) då slår jag till.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Jonathanknet:

Nej.
"Predator X27 lanseras senare under år 2017 och med dess gedigna uppsättningen av finesser i åtanke landar sannolikt priset på väl över 10 000 kronor."

Snarare kommer priser landa på betydligt mycket mer ska du se.
T ex så har asus en också med 144hz 4k osv.

"Asus PG27UQ är inte riktigt redo för försäljning i dagsläget utan väntas nå butiker i september och väntas kosta runt 2 000 dollar, motsvarande cirka 22 800 kronor inklusive moms."
http://www.sweclockers.com/nyhet/23204-asus-visar-pg27uq-med-...

Ja det stämmer den kommer gå troligtvis på över 20 000:- den nya bezel:n ser inte så snygg ut som den gamla:

Skrivet av It’s scheduled to arrive in North America in Q3 for around $2000 USD (corrected price) according to Asus, although there's a good chance of delay to that we would expect, so we anticipate Q4 most likely. Så Q3 eller Q4.: Skrivet av Asus har kontaktat redaktionen och förklarat att prisuppgifterna som förmedlades under vårt besök inte var korrekta. Prislappen för PG27UQ är ännu inte spikad men kan komma att landa på upp till 2 000 dollar – motsvarande runt 20 000 kronor:

Acer Predator XB272-HDR

Asus ROG Swift PG27UQ

Fast det kanske är en annan skärm?

Permalänk
Medlem

Ett steg i rätt riktning (oled eller qdled, 8K och Adaptive Sync är väl det som saknas för mitt personliga nirvana) . Synd på det fullständigt vidriga utseendet, men det går ju att leva med.

Skrivet av Stich:

Behövs det 1080ti SLI för att få 144fps med 4k, då får man lägga på nästan 20 tkr för det. Kostar att ligga på topp.

Inte ens det skulle räcka, om man nu inte nöjer sig med lägre grafikinställningar förstås.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Varför envisas de med en sådan design? Vill gamers ha det?

Jag kanske är helt tappad men det känns som skärmar i dessa prisklasser inte i första hand hamnar i pojkrum.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av backfeed:

Ett steg i rätt riktning (oled eller qdled, 8K och Adaptive Sync är väl det som saknas för mitt personliga nirvana) . Synd på det fullständigt vidriga utseendet, men det går ju att leva med.

Inte ens det skulle räcka, om man nu inte nöjer sig med lägre grafikinställningar förstås.

Ja lite synd sli skalar inte alls bra men snyggt är det med HDR:

Kommer vänta på 34" varianten.

Permalänk
Medlem

Tråkigt pris och onödiga gimmicks.

Hade räckt med 4K/144Hz/27" samt G-sync.
HDR låter iofs lite intressant men frågan är vad prispåslaget är för enbart den tekniken.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Livsnjutare 😎

När det skall fläskas på... så fläska på REJÄLT!

Priset är jag inte alls förvånad över, särskilt inte för alla de spec'en under samma huv.
Jag menar en XB270HU när den kom kostade väl i gränsområdet runt 7500-8000 ? - 10 lax då är inte så otroligt mycket högre, speciellt inte med tanke på vad, den påstås, klara av.
Dock så tror jag personligen att prislappen kommer vara snarare 11 995:- i svenska butiker eller liknande.

Vi får väl se när testerna landar... men detta är en skärm som helst klart höjer ribban, dels för konkurrenterna - men även för marknaden som en helhet.

Spännande!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Bildexpert 📺

Min gissning, baserat på hur mycket ny teknik det är här, kommer den här generationen skärmar att bli tillgängliga tidigast framåt december/januari. Äger ingen hatt att äta upp, men skulle bli förvånad och impad om de håller leveranserna till tredje kvartalet i år som är den tidpunkt som annars surrar runt våra öron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Varför envisas de med en sådan design? Vill gamers ha det?

Jag kanske är helt tappad men det känns som skärmar i dessa prisklasser inte i första hand hamnar i pojkrum.

Pc i allmänhet påstås ju vara en krympande marknad, förutom när det gäller gamerprylar som säljer väldigt bra. Så alla tillverkare vill väl haka på trenden.

Själv skulle jag faktiskt betala mer bara för att slippa den vidriga designen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

Hoppas bara att den håller och inte någon led dör på ett par månader.

Sen när det börja komma flera 4k med 144Hz så kommer nog priset gå ner lite.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

När det skall fläskas på... så fläska på REJÄLT!

Priset är jag inte alls förvånad över, särskilt inte för alla de spec'en under samma huv.
Jag menar en XB270HU när den kom kostade väl i gränsområdet runt 7500-8000 ? - 10 lax då är inte så otroligt mycket högre, speciellt inte med tanke på vad, den påstås, klara av.

Vi får väl se när testerna landar... men detta är en skärm som helst klart höjer ribban, dels för konkurrenterna - men även för marknaden som en helhet.

Spännande!

" landar sannolikt priset på väl över 10 000 kronor.". Tror inte den kommer gå för under 20k.

Häftig teknik! Dock tycker jag personligen att 2160p på 27" är en dålig kombination. Pest eller kolera, antingen för stor ui vid 200% skalning, för liten vid 100, eller suddigt vid 150. Nej, 30+" eller 24-25" för 2160p skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Tror du verkligen att den kommer kosta under 20 000kr när Asus motsvarighet förväntas landa på över 20 000kr?