Tekniska livskvalite prylar man inte tänker på?

Permalänk
Medlem

Stor fet stereo så blir upplevelsen av filmerna dubbelt så bra.
Ex: filmen DRIVEN då dem leker runt i Tokyo.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Hurtigbullen:

Mmm, hatar bolag som inte har e-faktura, som t.ex. min ISP som lever kvar i sjuttonhundra-frös-ihjäl...

Ja. JA! Vilket företag har inte E-faktura idag? På tok för många är svaret! Jag kör ingenting på Autogiro.

Det enda som dras från lönekontot bortom min kontroll är Spotify, Netflix och Bolånet, men det är för att alla tre i den ordningen är livsnödvändiga.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

http://www.baristashopen.se/kaffe/kaffebryggare/chemex/chemex... (2-8 koppar) eller en [http://www.baristashopen.se/kaffe/baristatillbehor/kalita/kal...]Kalita-tratt[/url] (kaffe till bara mig) eller i en Moccamaster. Händer också att jag brygger i en Aeropress. Ja, jag är lite passionerad i mitt kaffedrickande...

Jag står i dagsläget och filterar det oftast nymalda kaffet i klassisk Melitta 102 plasttratt . Skulle gärna köpa en i porslin då jag egentligen tycker att det blir väldigt bra kaffe men plast håller ingen värme. Har dock gluttat åt Kalitta, så till frågan. Upplever du att det är ett snäpp upp med Kalitta smakmässigt kontra den klassiska tysken?

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

har nu köpt en riskokare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En 65" OLED på skrivbordet för att få den rätta känslan i spelen

Permalänk
Medlem

Denna tråden kommer bli en dyr historia XD

Behöver alltså en riskokare, crockpot, Philips Hue, Google Home och en bra ficklampa!

Googlade upp crockpots och de låg ju från allt mellan 500-1800:- typ? Vilken ska man ha? Vad gör man med den?

Förövrigt så undrar jag varför jag väntade så länge med att köpa en luftrenare. Luften känns mkt bättre och framför allt så är det mkt mindre damm hemma.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Elektrisk eggkoker

Yamaha HS80M Studiomonitorer 8" & DAC

Digital kjøkkenvekt

Digital hygrometer (neppe nøyaktig)

Baderomslampe, LED, med bevegelsessensor

Philips luftfukter/luftvasker

Philips lysterapilampe (solnedgang + soloppgang)

Digitalt lommekamera

Mikrobølgeovn

Elektrisk nesehårklipper

Vannkoker m. temperaturregulering

Oppladbare batterier & batterilader

Laserprinter, sort (går aldri tom tydeligvis, heh, tørker ikke ut som med blekkskrivere)

Sony støykansellerende hodetelefoner & mp3 spiller

Seiko SPC127p1 (armbåndsur) Evigvarende kalender, viser riktig ukedag, dato, måned, samt evt lysårjustering, for de neste 80 årene eller så.

Edit: Så, jeg må legge til her, at som voksen, så ER jeg jo bevisst om gleden jeg har med å ha disse tingene, så det vil ikke være riktig at slike 'prylar' er noe jeg ikke tenker på.

Permalänk
Medlem

Att kunna släcka och tända lampor med en fjärrkontroll (köpte nåt enkelt skit på Kjell) är riktigt bekvämt, samt min Chromecast.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Utan tvekan Google Home eller Amazon Echo. Riktigt imponerad av att man inte behöver ta upp mobilen längre. Spela Spotify, starta Netflix på tvn, lägga till något till shopping listan, eller bara sätta en timer när du precis lagt i pastan i kokvattnet, allt sköts med rösten. Precis vad jag letat efter. Jag kan fråga den när mitt flyg avgår, allt väldigt fint integrerat med ens kalender. En assistent i vardagen. Klockrent.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Kan hålla med fast räcker med en för 20kr (ebay). Tappar sin spänst efter ett tag men gör inte mig så mycket. Haft den snart ett år och utan den känns det som man skulle tappa telefonen direkt.

Permalänk
Medlem

Det låter som att flertalet här inne behöver upptäcka fenomenet som är "Wish".

Efter 10 minuter spenderade på denna magiska site/app så kommer man att ifrågasätta hur man ens har överlevt utan alla "smarta" uppfinningar.

Livet kan definieras som före och efter vissa händelser. Första kärleken, första fyllan, första barnet och första beställningen ifrån Wish.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Rakapparat - Jag har haft röda prickar och irriterad hud i åratal. Nu testade jag att köpa en rakapparat istället. Supernöjd! Inte riiiiktigt lika lent som hyvel, men fanimej nära nog. Man känner ju ingen skillnad efter lunch ändå liksom. Och så är den kul att köra med också....

Och så funderar jag på att köpa en riskokare också!

Permalänk
Medlem

Håller med om riskokaren. Mycket trevlig uppfinning

För övrigt kan jag rekommendera ett bluetooth headset. Ett par marshall har det varit för mig, för något i mindre storlek hade jag tappat bort innan jag hunnit packa upp dem!

Edit: Vad jag skulle behöva är något likt "Trackr", fast som klisterlappar så jag kan fästa det på exempelvis kaffekoppen på jobbet. Något jag alltid lyckas ställa ifrån mig på alla möjliga tänkbara platser. Tips mottages

Permalänk
Medlem

Köpte en 3 liters fritös förut, och det var rätt så najs att få perfekta pommes till varje måltid utan att behöva dra igång ugnen och vänta i en timme på att det ska bli klart. 5 minuters uppvärmning, 5 minuters fritering och så var det klart. Enda dryga var att man i stort sett bara kunde fritera ca 1,5-2 portioner åt gången.

Men i längden så var det bara drygt och onödigt, för att hålla oljan fräsch så måste man använda den 2-3 gånger i veckan annars så måste man tömma och diska ur den, och att diska skiten tog en timme minst utöver tömningen, och ny frityr olja för att fylla upp hela gick på 150-200kr som kanske räcker åt ca 15 användningar. Alldeles för mycket jobb och man ska inte heller käka friterat så ofta. Plus all plats den tog på köksbänken.

Rekommenderar inte. Fyll hellre upp en wok panna eller kastrul med olja och fritera med, mycket enklare och typ samma resultat.

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS

Permalänk
Hjälpsam

Äggpickare, gör att kokta ägg inte spricker.
Wakeup lampa, vem vill inte vakna av att det är ljust i rummet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Vet inte om den är så teknisk, är mer av ett tekniskt tillbehör men som för mig har ökat livskvalitén. Skulle vilja slå ett slag för flytande skärmstativ. Själv använder jag ett http://www.multibrackets.se/7174

Varför? Jag märkte att jag satt väldigt framåtlutad med böjda armar när jag spelade spel som t.ex CSGO och kände att jag blev väldigt stel i nacken. Sen jag skaffade ett flytande skärmstativ kan jag istället luta mig tillbaka i datorstolen och ha armarna raka med tangentbordet liggandes långt under skärmen.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaveMcGroin:

Riskokare. Riset blir så jäkla perfekt varje gång.

"Åh men det är så lätt att koka ris i en kastrull varför skulle man koka ris i en riskokare?" - Någon som inte har koll på ris

Jo för att det riset du kokar i en kastrull behöver du ha koll på.

"Vadå ha koll på du behöver ju bara koka det sen ställa ner värmen och vänta tills det är klart"

Två moment? TVÅ MOMENT?!?! Vad sägs som att klicka på en knapp och bara vänta tills du har perfekt ris, du behöver inte hålla koll på något. Du kan lira en match cs och komma tillbaka så är riset bara klart. Du kan laga vad du nu ska ha till ditt ris under tiden det är helt sjukt.

"Meh det blir ju lika gott som om man kokar i kastrull ändå"

Skojar du eller? Har aldrig käkat ris som varit godare ur kastrull än ur en riskokare. Skärp dig, väx upp. Framtiden är här och den innehåller ris.

----

Okej låt oss dra fram lite dåliga argument också.

Vilka käkar mest ris? Folk i Asien. Vilka är således risgurus nr 1? Folk i Asien. Hur kokar merparten av folk i Asien sitt ris? Riskokare.

Hitta någon från Thailan, Japan, Kina eller vad som och fråga dem hur de kokar sitt ris. Fråga dem ifall du borde skaffa en riskokare. Om du vågar. Kan ju vara säkrast att bara skaffa en innan så det inte blir pinsamt. Det är 2017, kom igen.

Så nu undrar du vad för riskokare ska du skaffa? Det beror på, du kan skaffa nån skit från prisjakt bara. Det kommer funka, det kommer förmodligen funka bra. Jag sitter på en riskokare någon lämnade i ett grupprumskök för 5+ år sedan. Teflonet är repat, den ser ut som skit men den kokar ris som om det vore dens jobb. Vilket det är.

Men du kan också drömma stort, vilket jag gör. Blicka mot framtiden. Köpa en riskokare som kommer hålla hela livet. Amerikanskt buy-it-for-life style.

Zojirushi. Holy grail of riskokare. Från Japan, folket som jag skulle vilja kalla världens rismagiker. De har gjort mer saker med ris än vad USA har gjort med majs. De super ju till och med på ris! Detta är vad som är målet med livet. Att skaffa en Zojirushi riskokare.

Men lycka till. Zojirushi säljer inte sina riskokare i Sverige. De tror inte på oss. Men man kan förstå dem, hur ska ett gäng potatisätare förstå vad de tittare på när de visar upp sin magiska rismaskin? Så de säljer bara sina termosar här. För kaffe dricker vi. Det har de listat ut. Men då går att hitta, de säljs i Europa. Det finns hopp. Men fram tills du har skaffat mod så finns det alternativ. In på prisjakt och hitta något med bra recensioner. Eller om du vågar leva lite så scouta lite i olika asiatiska livsbutiker, det händer att de har. Och inte bara har utan har balla, såna med 40 knappar och som spelar hello kitty musik när riset är klart. Eller en simpel med bara en knapp. Och det räcker, för det är oändligt mycket bättre än en kastrull. En kastrull har inga knappar. En kastrull har inte koll på något. Men när du ändå är där så kolla ifall de har Royal Umbrella Rice. Den röda påsen. Det är bra grejer.

Och som sista grej innan jag drar, skölj dit ris. Det är viktigt. En liten ramsa för att inte glömma att skölja ditt ris: Var inte en fis, skölj ditt ris.

Tack för att du gjorde mig medveten om mina tidigare missar. Jag har alltid varit en "nay sayer". No more! Husets nästa pryl blir en riskokare, NAS kan vänta någon månad till.

Permalänk
Medlem

@DaveMcGroin: Håller med, skulle inte klara mig utan min riskokare. Tror den är 15 år gammal, teflonet i "grytan" är sedan länge borta. Men egentligen varför lägga teflon i byttan överhuvudtaget, det bränner ju inte fast ändå. Min sambo är asiat och vi gör av med ca 5kg ris/månad o jag hatar att skala potatis

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Extremaz:

Denna tråden kommer bli en dyr historia XD

Behöver alltså en riskokare, crockpot, Philips Hue, Google Home och en bra ficklampa!

Googlade upp crockpots och de låg ju från allt mellan 500-1800:- typ? Vilken ska man ha? Vad gör man med den?

Förövrigt så undrar jag varför jag väntade så länge med att köpa en luftrenare. Luften känns mkt bättre och framför allt så är det mkt mindre damm hemma.

Haha, samma här, speciellt Crockpot/slow cooker samt riskokare.
Finns så många att välja på, man skulle ju ha haft något att gå efter när man väljer. Inga extrema priser i mitt tycke men man vill ju helst få tag i en bra produkt på direkten.

Jag har en billig lösning för att fjärrstyra belysning. Ena är köpt på biltema, den andra, för typ en månad sedan, på Kjell. Fungerar riktigt bra med tanke på vad det ändå är. Någon mer nämnde den innan men hittar inte inlägget nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

Tack för svar..
Vad maler du kaffet i.. en handjagad eller eldriven?
Själv är jag sugen på en Rancillo Rocky

Kör en Anfim Best sedan 10 år. Skulle jag bara köra bryggkaffe skulle jag skaffa Wilfas kvarn. Drömmer ibland om att uppgradera...

Skrivet av lappen81:

Det var en jämförelse mellan blender (pulsat grovt/malet) och kaffekvarn (grovt/malet) och inte kaffesorter eller bryggmetoder, tror att vi är inne på kaffeentusiast territorium om man ska känna någon skillnad, men tråden handlade ju om onödig prylar så en dyr kaffekvarn till en kaffeentusiast är nog guld värt

Problemet är jämnhet i malningen och att du inte kan upprepa samma resultat från gång till gång. Om man brygger i en Chemex ska kaffet vara ganska grovt malet men finns det mycket fina kor blir dessa överextraherade och smaken försämras markant. Blir samma effekt på vanligt bryggmalet kaffe, vissa korn kommer vara som fint pulver innan alla andra korn är i lämplig bryggkaffestorlek med ojämn extraktion som resultat. Skillnaden är tydlig, så tydlig att du inte måste vara proffs för att märka den.

Skrivet av DeadMeat1234:

Jag står i dagsläget och filterar det oftast nymalda kaffet i klassisk Melitta 102 plasttratt . Skulle gärna köpa en i porslin då jag egentligen tycker att det blir väldigt bra kaffe men plast håller ingen värme. Har dock gluttat åt Kalitta, så till frågan. Upplever du att det är ett snäpp upp med Kalitta smakmässigt kontra den klassiska tysken?

Svårt att säga, men med en filterhållare i porslin eller metall håller vattnet temperaturen bättre och det är bra. En del tycker att plast ger smak, jag är skeptisk (sköljer dock alltid mina pappersfilter för papper ger smak). Stora fördelen med Kalita jämfört med Melitta är filtrets utformning. Den plana botten ger väldigt bra extraktion. Vattnet rinner igenom ganska snabbt (vid rätt malningsgrad) vilket gör att extraktionen enkelt kan kontrolleras när man häller på vattnet. Nackdelen är priset på både tratt och filter.

Och slutligen, för att hålla mig till ämnet:
Om du har mer än en fjärrkontroll vid din tv är en bra multifjärr livskvalitet. Jag har en Harmony Ultimate hemma (numera ersatt av denna). TV, digitalbox, surroundförstärkare och HTPC styr enkelt av både fru och barn. Det ser trevligare ut på soffbordet och fjärrkontrollen kommunicerar via WiFi med hubben (som står i tv-bänken) vilket gör den helt okänslig för vart du pekar. Den kan styra tvn fast den är under filten i soffan och med appen får jag alla funktioner i platta och mobil. Kan stänga av tvn från andra änden av huset om barnen inte lyssnar...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Kaffemaskin <3 varje dag ha toppkvalité på kaffet, koppla in mjölkbehållaren och trycka på kappen enkelt och så fantastiskt gott. Som att varje dag besöka Espresso house, men hemma! Roligt o testa olika bönor också, klar skillnad.

Samma här, en kaffemaskin med hemlagade bakelser är det inte mycket som slår. Mycket enkellt att laga lite nyttigare då köpta bakelser har väl mycket socker enligt mig, ett tips är toscatårta som passar bra till kaffe med lite ostskivor

Då har man en fin stund

Permalänk

Sous vide med wifi.

Laga allt perfekt varje gång, starta preppat vattennnbad med mobilen när inte är hemma.

Egg benedicts är nya favvofrukosten.

Funkar bra att göra kaffe och ris i. För kaffenördarna och risdyrkarbarna i tråden.

Om ni inte redan prövat, kallbryggt kaffe - googla yamatower.

Permalänk
Medlem

#1. Klädnoppare
http://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/stad-och-kladvard/...

#2. Läsplatta/E-bokläsare https://www.inet.se/produkt/6608167/kobo-aura-one?utm_source=...

#3. Bakgrundsbelysning till skärmar
https://www.coolstuff.se/Vooni-TV-belysning

#4. Stektermometer med bluetooth
https://www.elgiganten.se/cms/igrill-stektermometer/tradlos-s...

Dessa slår jag ett slag för, har alla ovan fast lite andra märken dock.

Sen en grej som jag inte har men kommer införskaffa till familjen är en tvättmaskin som doserar tvätt- och sköljmedel själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Just ja, till ämnet igen. En Apple TV, har stått emot alla tidigare generationer men då jag är så less på den förvisso långt billigare men också helt värdelösa Chromecasten jagt haft i ett par år. Sitter med Plex, Telia (no choice, deras nät) internet och TV-tjänst samt kollar (för) mycket Twitch.

Plex fungerar nu hur bra som helst, trodde att det var något problem med servern. Jag funderar på att gömma TV boxen i källaren då TV fungerar så pass bra i Telia+ appen att jag aldrig startar den och Twitch fungerar oerhört mycket bättre än på Chromeshit som verkar hitta någon route genom Kinas brandvägg varje gång.

Konsumption föder som alltid konsumption för nu funderar jag på att köpa en riktig router och låta Telias skit följa med TV-boxen till källaren (inte orkat strula med VLANet som boxen kräver) samt på att köpa en ny dac som kan låta mig ändra volymen för min nuvarande ljudsetup (HDMI-TV-optisk->DAC->slutsteg) kräver en 60 tals approach till volymförändring.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Skrivet av Gunvald Larsson:

Känner mig nästan patetisk och säga detta men, Mobilen.
Får inte mer panik och ångest när jag inte hittar telefonen.

Tillbaks till Topic:
Vilken riskokare är bäst? Någon rekomendation?
Sen undrar jag även Varför man sköljer sitt ris? Visst, man gör det ju ren rutin men varför sköljer man egentligen Riset?

Ris innehåller ganska mycket arsenik. Men genom att sköja riset, helst blötlägga över natten, så reduceras nivåerna. Googla så får du se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Själv har jag sneglat på Lifx-Z då jag redan har deras onödiga lampor i övrigt men det kanske är rimligare att inte lägga en lusentapp på något vars effekt kan uppnås för knappt en tiondel. Men jag undrar dock, är inte 6500K lite för vitt kvälls/nattid eller är det så pass relativt svagt att det inte stör?

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Espressomaskin, ganska långt bort från tekniskt. Back to basic, självklart med en ordentlig kaffekvarn. Klarar inte av bryggkaffe, har aldrig gjort. Så många höjde på ögonbrynen när jag köpte mig en sådan.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Inaktiv

Jobbigt att behöva resa på sig så fort antikmässan startar.

Permalänk
Medlem

Båtandshörlurar. Skillnaden mellan sladdlöst och med sladd är typ som den mellan att cykla istället för att gå. Båda funkar, men cykla är såååå mycket bättre på i princip alla sätt.

Permalänk
Medlem

Svårt dehär..
Är det chromecasten som ger smidig underhållning till tv'n?
Är det bluetooth-lurarna på jobbet? (Så underbart att slippa lyssna på p3/mix megapol)
Eller är det det jag inte har haft råd att köpa än. Elmotor med inbyggd ankringsfunktion till båten?
Så hunderbart at kunna ankra över ett vrak eller ett grund och fiska på utan att driva av det.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare