Behöver något program som kan mäta fps när jag kollar på hbo genom chrome

Permalänk
Medlem

Behöver något program som kan mäta fps när jag kollar på hbo genom chrome

Hej

Finns det något program eller dylikt som kan mäta FPS när jag kollar på HBO Nordic genom Telia Play på chrome? Jag upplever att fps är för låg när jag kollar men skulle vilja vara säker på att det är så. Kollar jag på andra streaming tjänster är det inget konstigt det är just hbo som är problemet. Har kollat så inställningarna på tvn är rätt och kollat en hemsida som mäter fps och där hade jag 60 och har även mätt upp min internet hastighet och där var det inga konstigheter, så finns det någon som vet något program jag kan använda? Eller om ni har någon eventuell lösning på mitt problem får ni gärna skriva det.

Mvh

Permalänk

Antar att du vill mäta på videon och inte hela läsaren?

Kan ju va så att det du tittar på kör 25/30fps vilket är typ standard för film o serier generellt är väl mest senaste åren som 60hz blivit en standard efter 3d hysterin som krävde dubbel framerate men inte ofta det erbjuds mer än på typ youtube.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Forumdelen för moln- och internettjänster är nog den del där det finns bäst chanser för bra svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Antar att du vill mäta på videon och inte hela läsaren?

Kan ju va så att det du tittar på kör 25/30fps vilket är typ standard för film o serier generellt är väl mest senaste åren som 60hz blivit en standard efter 3d hysterin som krävde dubbel framerate men inte ofta det erbjuds mer än på typ youtube.

Ja precis mäta själva videon

Ja det är nog inte omöjligt att den kör i 25/30fps men prblemet är att jag inte uppfattat det som så "laggit" förut utan det har kommit nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albert:

*tråd flyttad*

Forumdelen för moln- och internettjänster är nog den del där det finns bäst chanser för bra svar.

Tack