Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Mellan 19 till 30 augusti är det 50% rabatt på Playstation Plus, dock endast för dem som inte har en aktiv prenumeration. 310 kr för 12 månader. Kombinera med presentkort på https://partner.getgifted.com/se/ och få det för 248 kr.

Kommer aldrig vara billigare än såhär. Väldigt trist att de håller borta befintliga abonnenter men detta är kanske mer riktat åt de som inte brukar använda PS Plus.

https://i.imgur.com/vSra0SC_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Grymt bra. Ingen som klurat ut ett sätt att använda detta med en befintlig prenumeration?

Edit: såg att det parallellt med kampanjen ovan även finns en PS Now kampanj om 1 månad för 10 kr. Inte lika spännande, men alltid något.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ghost of Tsushima Directors cut ute nu. 319 kr för att uppgradera från PS4 versionen. Ska själv avvakta och se vad nya DLCn innebär men om det är lovande och ger många speltimmar kommer jag ändå överväga det. Men 319 kr är en del, särskilt när jag betalade 349 kr för PS4 skivan.

Tack för påminnelsen om att man kan köpa PSN kort värda 100 SEK och inte bara den för 500 SEK.

Efter att ha bollat frågan fram och tillbaka så tog jag steget och köpte DC för 259 SEK vilket är mycket men ändå okej. För mig är det framförallt upplösningen (2160p) jag vill åt. Det såg lite skarpare ut i DFs video när de jämförde sida vid sida. Visst, skillnaden är inte enorm men ändå. Sen är det väl kul med haptic feedback och triggers också, speciellt då DF sa att den biten var välgjord.

Har som du köpt skivan för runt 300 SEK eller vad det var så hade man vetat att DC skulle kommit hade jag nog köpt DC på skiva lite senare när det är rea, kul att ha ett äkta PS5 spel ståendes i hyllan Inte blivit alls många sådana tyvärr.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

En fråga. Har någon här varit med om att en mindreårig gjort ett otillåtet köp och lyckats få återbetalning på det köpet? Har Sony Svensk kundsupport, eller är det endast Engelsk support via mail som gäller?

Om du inte nyttjat det du har köpt eller har laddat ner ned efter köpet så kan du använda dig av ångerrätten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirrimango:

Har inte ägt ett playstation sedan ps2, behöver lite speltips.

Nuvarande listan:
God Of War
Bloodborne
Spider man
Spider man miles
The last of us remastered
The last of us part 2
Demons souls
Dark souls remastered + 3
Ghost of Tsushima
Red dead redemption 2

Något annat måste? Gillar allt möjligt, gärna likt det ovan dock. Skippar gärna CoD osv.

Jag rekommenderar Judgment (samt efterföljaren Lost Judgment som släpps om en månad med reservation att spelet inte är släppt ännu och därmed inte recenserat).

Om du gillar RPGs med turn based combat så kan jag rekommendera Yakuza: Like a Dragon också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Mellan 19 till 30 augusti är det 50% rabatt på Playstation Plus, dock endast för dem som inte har en aktiv prenumeration. 310 kr för 12 månader. Kombinera med presentkort på https://partner.getgifted.com/se/ och få det för 248 kr.

Kommer aldrig vara billigare än såhär. Väldigt trist att de håller borta befintliga abonnenter men detta är kanske mer riktat åt de som inte brukar använda PS Plus.

https://i.imgur.com/vSra0SC_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Tack för tipset! Mitt nuvarande går ut 28/8 så det här blir perfekt. 😃

Permalänk
Medlem

Redan efter 5 minuter med uppgraderingen av GoT är det (för mig) värt pengarna. Förutom att jag får helt nytt innehåll så är fast travel verkligen fast travel och adaptiva kontrollen är som oftast i PS5-spel någon nytt som höjer upplevelsen.
Men alla har olika smak och olika möjligheter till betalning. För mig är det givet om man, som jag, gillar GoT.
Att köra på att PS5 uppgraderingen skulle vara gratis osv. tycker jag är snålt. PS4-versionen med PS5-parchen duger åt dom som inte vill betala mer. Och att ett DLC kostar pengar är inget ovanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ghost of Tsushima Directors cut ute nu. 319 kr för att uppgradera från PS4 versionen. Ska själv avvakta och se vad nya DLCn innebär men om det är lovande och ger många speltimmar kommer jag ändå överväga det. Men 319 kr är en del, särskilt när jag betalade 349 kr för PS4 skivan.

På Playstation store står det 209kr för uppgraderingen för mig?

Har Ghost of Tsushima för PS4 som jag fick en gratis PS5 patch till. Spelat igenom hela, men har några sidouppdrag kvar. Kanonbra spel!

Tog inte och beställde DC uppgraderingen, då jag vill höra vad andra tycker om den först. Så spela ett annat spel ett tag och nu ser jag mitt GOT har blivit automatiskt uppdaterat med lite fixar och Iki island. Vet inte om jag fått DC uppgraderingen? Men den nya ön har jag iallafall fått!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

På Playstation store står det 209kr för uppgraderingen för mig?

Har Ghost of Tsushima för PS4 som jag fick en gratis PS5 patch till. Spelat igenom hela, men har några sidouppdrag kvar. Kanonbra spel!

Tog inte och beställde DC uppgraderingen, då jag vill höra vad andra tycker om den först. Så spela ett annat spel ett tag och nu ser jag mitt GOT har blivit automatiskt uppdaterat med lite fixar och Iki island. Vet inte om jag fått DC uppgraderingen? Men den nya ön har jag iallafall fått!

För att få tillgång till Iki Island måste man köpa DC, vet ej hur de skulle kunnat få de gratis för det ska man inte kunna få om man inte köper. 209 kr kostar det om man vill uppgradera till PS4 directors cut, 319 om man vill ha PS5 versionen med 2160p (ps4 versionen är 1800p), haptic feedback och adaptive triggers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

För att få tillgång till Iki Island måste man köpa DC, vet ej hur de skulle kunnat få de gratis för det ska man inte kunna få om man inte köper. 209 kr kostar det om man vill uppgradera till PS4 directors cut, 319 om man vill ha PS5 versionen med 2160p (ps4 versionen är 1800p), haptic feedback och adaptive triggers.

Jag förstår det inte heller, men min har version 2.04 nu. Och på uppdateringshistoriken står det att jag fick Iki Island och lite till iom version 2.00. Står inget om haptic feedback och adaptive triggers dock.

Om man har PS4 versionen som är patchad till PS5, är det inte 4K och 60FPS då? Tycker iallafall det känns som grafiken och flytet blev bättre, med PS5 patchen. Kanske jag som inbillar mig det?

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Du kanske har PS5-optimeringen men inte PS5 uppgraderingen. Har du adaptive triggers och jättesnabb fast travel? Om du har det så har du PS5-uppgraderingen.

Enklat är ändå att gå in i inställningar och lagring och se om det står PS4 eller PS5 på din version av GoT.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pirpen:

Jag förstår det inte heller, men min har version 2.04 nu. Och på uppdateringshistoriken står det att jag fick Iki Island och lite till iom version 2.00. Står inget om haptic feedback och adaptive triggers dock.

Om man har PS4 versionen som är patchad till PS5, är det inte 4K och 60FPS då? Tycker iallafall det känns som grafiken och flytet blev bättre, med PS5 patchen. Kanske jag som inbillar mig det?

Provade även här. Lanseringsversion av retailboxad Ghost of Tsushima. 2.04 laddades hem och installerades. Står PS4 under titeln när spelet i PS5-menyn.

Laddningstiderna är jämförbara med de i DFs video. Continue från spelets meny tar någon enstaka sekund innan jag är inne. Fast travel från nordligaste ön till den sydligaste ön sker på ca 1 sekund.

Nya ön kan inte besökas utan ett besök i PSN butiken som väntat. Lock on-systemet finns enligt menyerna.

Troligen får man en del uppdateringar ändå då samma kodbas och spel förmodligen används. Men licens behövs för att låsa upp allt, antingen köpa uppgradering via PSN eller nya utgåvan digitalt eller fysiskt.

Permalänk
Medlem

Jag hade fel och ni hade rätt. Står PS4 på min och hitta uppgraderingen nu på Store för PS5 DC uppgraderingen för 319kr. Stirra mig blind på uppdateringshistoriken, som sa jag hade fått Iki Island.

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Någon som har provat på D2 betan, och har en LG CX tv?
Tvn dimmrar ner hela skärmen efter ett stund. Antar att det är ljusstyrkeinställningen för logor som spökar.

Har aldrig stött på det här fenomenet förens nu, dock bara när man har varit AFK en längre stund.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

Hur funkar det med PS plus? Om man skaffar det och fixar hem månadens spel. Har man fortfarande tillgång till det spelet om tiden går ut på PS plus och efter ett år signar upp sig på PS plus igen?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av GravadLax:

Hur funkar det med PS plus? Om man skaffar det och fixar hem månadens spel. Har man fortfarande tillgång till det spelet om tiden går ut på PS plus och efter ett år signar upp sig på PS plus igen?

Yes

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunk:

Tack för tipset! Mitt nuvarande går ut 28/8 så det här blir perfekt. 😃

Det gäller tyvärr inte befintliga kunder.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Hallå! Jag undrar om man kan köra två konsoller på samma konto (olika hushåll)?
Har skaffat en ps5 och tänkte skänka min gamla ps4 till min son som bor på annan ort.
Den är ju full med digitala spel, men antar att de inte kan spelas utan inloggning med mitt konto.
Kommer han kunna spela mina gamla spel samtidigt som jag har samma konto på ps5:an, eller blir det problem?
Kan båda vara inloggade samtidigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Det gäller tyvärr inte befintliga kunder.

Hans går ut den 28:e och erbjudandet är till den siste så han hade tur där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Hans går ut den 28:e och erbjudandet är till den siste så han hade tur där

Men han kan väl inte ta del av erbjudandet då han redan har haft PS plus? Erbjudandet gäller väl bara de som aldrig tidigare har haft Playstation Plus?

Edit: Efter att ha tittat vad som står på Playstation store så står det endast att det inte gäller existerande kunder. Så jag antar att om sin nuvarande subscription går ut så kan man köpa ny subscription och ta del av erbjudandet så mitt antagande ovan verkar vara fel.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som hände med erbjudandet?
Det finns inte längre kvar trots att det enligt Terms and Conditions var: “Closing Date” 31/08/2021 - 10:00 (GMT)

Permalänk
Medlem

Håller med övria ovan att det är muppigt att reda ut om man har ps5-uppgraderingen till GoT eller inte. Hur svårt hade det vart att lägga till ett grafiskt elememt som gjorde det tydligt?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Men han kan väl inte ta del av erbjudandet då han redan har haft PS plus? Erbjudandet gäller väl bara de som aldrig tidigare har haft Playstation Plus?

Edit: Efter att ha tittat vad som står på Playstation store så står det endast att det inte gäller existerande kunder. Så jag antar att om sin nuvarande subscription går ut så kan man köpa ny subscription och ta del av erbjudandet så mitt antagande ovan verkar vara fel.

Ah nu när du säger så blev jag lite osäker, men jag tolkade det också som att det bara var nuvarande playstation plus medlemmar som inte kunde utnyttja erbjudandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Någon som vet vad som hände med erbjudandet?
Det finns inte längre kvar trots att det enligt Terms and Conditions var: “Closing Date” 31/08/2021 - 10:00 (GMT)

Finns kvar för mig i PS store i appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy:

Hallå! Jag undrar om man kan köra två konsoller på samma konto (olika hushåll)?
Har skaffat en ps5 och tänkte skänka min gamla ps4 till min son som bor på annan ort.
Den är ju full med digitala spel, men antar att de inte kan spelas utan inloggning med mitt konto.
Kommer han kunna spela mina gamla spel samtidigt som jag har samma konto på ps5:an, eller blir det problem?
Kan båda vara inloggade samtidigt?

Det är enkelt att fixa, men din son behöver ett eget konto. Ett konto kan bara vara inloggat på en enhet.
Logga in med ditt konto på PS4an och gå in i inställningar och aktivera ditt konto som primärt. Ladda ner spelen du vill ha, sedan kommer alla konton på konsolen åt dessa spel.
Enda nackdelen med detta är att du inte lägre kommer åt dina spel från ditt PS5 utan en internetanslutning.
Googla "gameshare ps4 ps5" om du behöver en mer utförlig beskrivning

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Ah nu när du säger så blev jag lite osäker, men jag tolkade det också som att det bara var nuvarande playstation plus medlemmar som inte kunde utnyttja erbjudandet.

Mitt PS plus gick ut i början av månaden, hann som tur var inte förnya innan erbjudandet kom så ja, det funkar om man haft PS plus tidigare så länge du inte har någon aktiv sub.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Skrivet av Pirrimango:

Har inte ägt ett playstation sedan ps2, behöver lite speltips.

Nuvarande listan:
God Of War
Bloodborne
Spider man
Spider man miles
The last of us remastered
The last of us part 2
Demons souls
Dark souls remastered + 3
Ghost of Tsushima
Red dead redemption 2

Något annat måste? Gillar allt möjligt, gärna likt det ovan dock. Skippar gärna CoD osv.

Alla spel du nämner är otroligt bra spel. Mina egna favoriter är Last of Us spelen och God of War. Men jag är bara tvungen att lägga till Detroit: Become Human. Väldigt story-drivet spel som verkligen är värt det. Med PS+ ingår många av dessa spel i PS+ collection. Se till att kika där innan du köper spelen separat.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI RTX 3060TI 8GB | 16GB 3200MHz

Permalänk
Skrivet av Quenya:

Returnal
Ratchet & Clank
Astro's Playroom
Persona 5 Royal
Uncharted 4
Death Stranding
Horizon Zero Dawn
Immortals Fenyx Rising

Skrivet av Skyflyer:

Jag rekommenderar Judgment (samt efterföljaren Lost Judgment som släpps om en månad med reservation att spelet inte är släppt ännu och därmed inte recenserat).

Om du gillar RPGs med turn based combat så kan jag rekommendera Yakuza: Like a Dragon också.

Skrivet av EstoTalangen:

Alla spel du nämner är otroligt bra spel. Mina egna favoriter är Last of Us spelen och God of War. Men jag är bara tvungen att lägga till Detroit: Become Human. Väldigt story-drivet spel som verkligen är värt det. Med PS+ ingår många av dessa spel i PS+ collection. Se till att kika där innan du köper spelen separat.

Tack för allt detta. Sjukt bra att så många fanns med i ps+!

Permalänk
Inaktiv

Den tidigare ryktade modellen som är 300 gram lättare har åter visat sig. Samt en ny skruv.

https://www.eurogamer.net/articles/2021-08-23-sony-quietly-la...

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Horizon Zero Dawn 60FPS Patch och Horizon Forbidden West kommer ut 18 Februari 2022

Äntligen! Dags att spela igenom innan Forbidden West kommer

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |