Någon som kan rekommendera ett väggfäste till en LG OLED 77

Permalänk

Någon som kan rekommendera ett väggfäste till en LG OLED 77

Någon vänlig (och kunnig) själ som kan rekommendera ett bra väggfäste till min nyinköpta 77 tums OLED från LG.

Har läst mig till att väggfästet ska passa VESA 400x200mm som min TV har.
Behöver inte kunna tilta eller vrida tv:en. Vill bara ha den monterad på väggen rätt upp och ned.

Utbudet är verkligen enormt, vad ska man välja?

Permalänk
Keeper of the Bamse

19mm tunt: https://www.hembiobutiken.se/produkter/tillbehor/vaggfaste-tv...

Jag har ett sånt själv som jag hängt min 65" lg oled på, fungerar ypperligt. Inbyggt vattenpass och snören nedtill som man drar i när man behöver lossa TVn från fästet.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

19mm tunt: https://www.hembiobutiken.se/produkter/tillbehor/vaggfaste-tv...

Jag har ett sånt själv som jag hängt min 65" lg oled på, fungerar ypperligt. Inbyggt vattenpass och snören nedtill som man drar i när man behöver lossa TVn från fästet.

Ditt väggfäste verkar vara bra, inbyggt vattenpass också. Men endast specificerat till 70 tum.
Min tv är 77 tum så behöver något som är typat för den storleken eller större.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av catamaran:

Ditt väggfäste verkar vara bra, inbyggt vattenpass också. Men endast specificerat till 70 tum.
Min tv är 77 tum så behöver något som är typat för den storleken eller större.

Det är väl ändå vikten på TVn som är viktig? VESA-fästet är ju standard.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Som sagt, storlek på TV är bara en riktlinje för att pöbeln ska förstå. Vikten på TVn är vad som räknas. Om det är OLED77C1 du har så väger den 26,7kg, så det stativet funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Köpte LG OLW480B till min 77" Fungerar bra, går även dra ut från väggen om man vill, bra när man behöver in med en kabel exempelvis.

Som tidigare sagt är det vikten som är viktig, dagens apparater är såpass lätta så det är inget större problem.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av catamaran:

Ditt väggfäste verkar vara bra, inbyggt vattenpass också. Men endast specificerat till 70 tum.
Min tv är 77 tum så behöver något som är typat för den storleken eller större.

Som andra sa; så är det mest för vikten. OLED är så himla tunn att den inte väger speciellt mycket per tum. Det du ska titta på är måtten på VESA-fäste

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Det är väl ändå vikten på TVn som är viktig? VESA-fästet är ju standard.

Skrivet av dlq84:

Som sagt, storlek på TV är bara en riktlinje för att pöbeln ska förstå. Vikten på TVn är vad som räknas. Om det är OLED77C1 du har så väger den 26,7kg, så det stativet funkar utmärkt.

Skrivet av Printscreen:

Som andra sa; så är det mest för vikten. OLED är så himla tunn att den inte väger speciellt mycket per tum. Det du ska titta på är måtten på VESA-fäste

Ok, förstår. Får bekänna att jag tillhör(de) den oinformerade pöbeln
Någon som har en sista rekommendation på fäste innan jag klickar hem ett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

19mm tunt: https://www.hembiobutiken.se/produkter/tillbehor/vaggfaste-tv...

Jag har ett sånt själv som jag hängt min 65" lg oled på, fungerar ypperligt. Inbyggt vattenpass och snören nedtill som man drar i när man behöver lossa TVn från fästet.

Ordentlig bump detta men vill bara varna för detta väggfäste. Förvisso deadstock nu men det är "Deltaco" som HBB säljer med egen brand och kan säga att vattenpass inte verkar vara deras bästa nummer.

Funkar ok i övrigt, men vattenpasset visar fel och har skapat mig 4 vägghål i onödan samt massa timmar extrajobb. Helt värdelöst.

Closeup på felaktigt monterat och ett fungerande vattenpass på. Notera hur deltacon visar rätt på passet men i själva verket är helt fel.