Söker Forum för Wow classic, n00b som vill lära sig igen

Permalänk
Medlem

Söker Forum för Wow classic, n00b som vill lära sig igen

Hej

Har någon här ett tips på Forum, Discord eller likande där man kan får hjälp med frågor om wow classic?
Jag har spelat otroligt länge och mycket men är jäkligt kass på att få "själv lära" klasser och specs.

För länge sedan fanns ju blizzard eget forum men det verkar dött, så har ni något förslag där det är en lite tålmodig grupp människor?

Permalänk
Medlem

ICy-veins, wowhead. Där finns det guider för varje class/spec.
shaman guide Wolkt

Youtube skulle jag också söka på. Om du är intresserade av exemepelvis 2st klasser. Sök på dem, och skriva vilken expantion du vill ha guide på.

Pröva sök: Hunter Wolkt Discord. Så kan man hitta olika discordkanaler. med lite Q/A frågor och tips )

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk

Det finns servrar på Discord för olika klasser, FAQ's, BIS-listor m.m.
Bara att googla på "Discord server Hunter" te.x

Permalänk
Medlem

Jag håller med ovanstående. IcyVeins/Wowhead ger dig talent specs, rotation och basic bis listor som är lätta att följa. Vill du djupdyka lite extra så hitta din klass server discord. När du är max level och har lite gear osv så hade jag även kollat upp de top 3 bästa på din server av din klass/spec på WarcraftLogs och skrivit till dom ingame, vet att mina polare brukar göra så och dom har fått mycket hjälp. (Folk är rädda att bli påhoppade för att vara nybörjare men folk är faktiskt snällare än man tror hehe)

Permalänk
Medlem

Oj vad snabba ni var

Jag har använt både icy veins och Wowhead massor och dom är kanon!
Men jag stöter på frågor som jag inte kan hitta svaren på, säker simpelt för många men jag är inge bra på att lista ut grejer på egen hand om jag skall vara ärlig, är eller har blivit en ensamvarg i spelet då jag inte är bra på att "prestera" när man kör dungeons, så jag vill bli bättre.
tex nu kör jag min Elemental shaman men fattar inte riktigt vilka totems jag skall ha uppe när för att prestera som forl förväntar sig i grupper.
Är inte intresserad av raids i nuläget men behöver gear från heroics till 3 st 80:or

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Oj vad snabba ni var

Jag har använt både icy veins och Wowhead massor och dom är kanon!
Men jag stöter på frågor som jag inte kan hitta svaren på, säker simpelt för många men jag är inge bra på att lista ut grejer på egen hand om jag skall vara ärlig, är eller har blivit en ensamvarg i spelet då jag inte är bra på att "prestera" när man kör dungeons, så jag vill bli bättre.
tex nu kör jag min Elemental shaman men fattar inte riktigt vilka totems jag skall ha uppe när för att prestera som forl förväntar sig i grupper.
Är inte intresserad av raids i nuläget men behöver gear från heroics till 3 st 80:or

Tror problemet ligger just där. Du borde fokusera på endast en klass/karaktär åt gången, bemästra en och lär dig spelet innan du går vidare.

Wowtbc.gg har bra cliff notes guider - ta en kik här:

https://wowtbc.gg/wotlk/class-guides/elemental-shaman/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Oj vad snabba ni var

Jag har använt både icy veins och Wowhead massor och dom är kanon!
Men jag stöter på frågor som jag inte kan hitta svaren på, säker simpelt för många men jag är inge bra på att lista ut grejer på egen hand om jag skall vara ärlig, är eller har blivit en ensamvarg i spelet då jag inte är bra på att "prestera" när man kör dungeons, så jag vill bli bättre.
tex nu kör jag min Elemental shaman men fattar inte riktigt vilka totems jag skall ha uppe när för att prestera som forl förväntar sig i grupper.
Är inte intresserad av raids i nuläget men behöver gear från heroics till 3 st 80:or

Ganska säker på att du med hjälp av typ Icy veins borde få svar även på frågor som den du nämner angående totems, borde finnas med i deras guide i rotationen

Har själv kört flera klasser aktivt utan större problem (höll 3 karaktärer gearade och presterade med dom i end game raids under WOTLK). Men skulle säga att enklaste sättet är att utgå från en rotation från tillexempel icy veins och sen med hjälp av en DPS mätare testa sig fram och se vad som funkar bäst för dig

Börja med target dummys för att få in rotationen och se om mindre ändringar gör några större skillnader och sen testa dom i Dungeons

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Och jag som trodde jag dolde mitt alt-o-holic missbruk väl...

@Rupenbritz
Fan du ser rakt igenom mig!

Jag har alltid spelat som avkoppling men också som verklighetsflykt (tror många kanske har lite av det i sig) och då kör man till max level och sedan börjar man bara om med en ny karaktär, så ni har ju rätt till stor del.
Men jag är också dålig på att vara fingerfärdig och minnas långa kombinationer av knapptryck, detta har väll givit mig dåligt självförtroende.

Har kollat på lite guider vilka klasser som är "lättspelade" och 2 man talar om är Assignation Rogue och Retrubution Paladin, skall ge Rouge ett försök i kväll.

Tack för era tips och er trevliga ton, det värmer!

Permalänk

Hunter/Mage/Warlock är väldigt enkla att spela också

Permalänk

Feral druid va lätt min favo är nog den mest universala klassen tillgänglig i tbc/lich classic

I classic vanilla är de mer svårspelade dock.

Men annars är de ju bara att testa sig fram de flesta klasser är rätt lätta att spela om man sätter sig in i dem.

Men är det lich classic du tänker på så ja retri paladin ä super simpelt typ 4 knappar du behöver ha koll på för att göra decent dps.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows