Veckans fråga: Vilken webbläsare använder du?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Vilken webbläsare använder du?

Håller du dig till de stora drakarna, eller föredrar du någon mer obskyr variant? Veckans fråga handlar om webbläsare!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har kört mer eller mindre enbart med Brave de senaste två åren. Överlägset bäst reklamblockering av de webbläsare som jag har testat. Dessutom gott om plugins m.m. eftersom det är chromium.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Snusfri

Självklart Firefox som main, sedan Pale Moon som sekundär för diverse sidor som kräver vissa addons som inte finns till Firefox.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag använder qutebrowser

edit: Kan varmt rekommendera denna webläsare om ni använder en tiling wm

Permalänk
Medlem

Chrome till det mesta, en del använder jag Edge till (inget rationellt skäl) och i mer sällsynta fall Pale Moon, som jag har enkom för att jag gillar namnet.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

använder flera.

Mest Firefox numera (körde pale moon ett tag).

Men vissa saker funkar tyvärr bättre om jag kör dom i Chrome(skräp vid användande av +50 flikar) eller vivaldi.

Vivaldi verkar ha fattat att folk ville kunna ha open new background tab som första högerklicks val så det gör det ju omedelbart mer användbart än tidigare.

Permalänk

Efter 107 röster leder Firefox. Betyder det att vi alla är gamla hundar som har svårt att lära oss nya saker?

Permalänk
Medlem

Chrome. Har förstått att det inte är så coolt att köra Chrome?

Permalänk
Medlem

Firefox, vad annars?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Opera mini var riktigt stark på min första mobiltelefon med internetuppkoppling

Permalänk
Medlem

Växlat mellan Edge och Vivaldi senaste åren.
Opera släppte deras nya Opera One häromdagen, så den kör jag just nu. Snabb rackare! Fick högre score (2300) än Edge och Chrome i https://web.basemark.com.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Efter 107 röster leder Firefox. Betyder det att vi alla är gamla hundar som har svårt att lära oss nya saker?

I mitt fall har jag avskytt Firefox under många många år.
Men sedan några år tillbaka, i takt med att folie börjat växa på mitt huvud, så använder jag gladeligen firefox och avskyr allt som har med google att göra

Permalänk
Medlem

På den bärbara kör jag Vivaldi och Safari. På den stationära Firefox

Vivaldi i princip enbart för att man kan ha flera tabs i samma ruta bredvid varandra.

Permalänk
Medlem

Kör uteslutande Firefox, så långt det går även i mobilen.

Permalänk
Medlem

Firefox privat och Edge till jobbet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Bytte från chrome till Firefox för något halvår sedan. Funkar helt okej. Förstår dock inte varför i helvete varje ny sida ska öppnas i en flik på Androidappen dock.

Permalänk
Hedersmedlem

Kör därför Firefox.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Chrome.
Har provat Firefox, men kommer alltid tillbaka till Chrome.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Eftersom 80% av all surf sker på iPad, så får jag väl säga Safari då.

Permalänk
Medlem

Använder i allt större utsträckning Mullvad Browser, vilket är ett trevligt alternativ om man redan är van vid Firefox

Permalänk
Medlem

Pale Moon som huvudwebbläsare. Firefox på sidor som inte fungerar i Pale Moon.

I mobilen/surfplattan Firefox.

Givetvis alltid med uBlock Origin (förutom på SweClockers).

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem

Chrome har haft de så länge att jag tycker själv denna fungerar mycket bra.
Lite minus är att Chrome tar mycket på ram de spelar inge roll för mig.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

Chrome, så alla lösenord som jag alltid glömmer och finns med i telefonen efter ett tumavtryck.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk

Safari.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av m3lk0r:

Chrome. Har förstått att det inte är så coolt att köra Chrome?

Nej du får nog tyvärr inte vara med i coola klubben
Du är välkommen att ansöka igen när du bytt till en fräsigare webbläsare.

(Obs, skämt såklart. Alla på SweClockers är per automatik med i den coola klubben)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Efter 107 röster leder Firefox. Betyder det att vi alla är gamla hundar som har svårt att lära oss nya saker?

Kan också vara så att SweClockers inte kan anses representera "den Svenska allmänheten"?

Permalänk
Medlem

Kör på Opera pga mus gester

Permalänk
Medlem

Saknar alternativet "Vill inte berätta". Min browser, min ensak, det är min ståndpunkt.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Ccleaner Browser, så jag måste vara den där... ovanlig snubben i det här gänget 🤔

Visa signatur

Fractal Design Define S, ASUS Z97-A, Intel i7 4790K, Clock 4.6 Ghz 1.24v, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 16GB DDR3 CL10 1600Mhz vengeance, 1xPlextor PX 128M3P, 1xSamsung 850 EVO 500GB, Aorus GTX 1080 Ti Xtreme, Corsair AX1200, blu-ray Asus SBC-06D2X-U.

Permalänk
Medlem

Kör chromium på datorn, och brave på telefonen

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11