Rockstar: "Grand Theft Auto VI visas i december"

Permalänk
Melding Plague

Rockstar: "Grand Theft Auto VI visas i december"

I ett pressmeddelande framgår att det blir premiär och första titt på nästa speltitel tidigt nästa månad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Usch att spela som flera olika karaktärer var nog det jag ogillade mest med GTA5. Vill ha en karaktär att följa och tjäna pengar med.

Permalänk
Medlem

Hajpen är olidlig. Speciellt om det visar sig att det är i Vice City. Efter GTA V och RDR2 så kan jag inte förvänta mig något annat än ett mästerverk rakt igenom.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Min spelhype har sjunkit genom åren, alltså spel som jag vill spela på lanseringsdagen och längtar efter.

senaste var TLOU Part 2.

Hoppas trailern spränger mina förväntningar, så man sitter som ett glatt barn och längtar.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saagaa:

Usch att spela som flera olika karaktärer var nog det jag ogillade mest med GTA5. Vill ha en karaktär att följa och tjäna pengar med.

Det verkar bara bli 2 denna gång dock, men vi får se. Jag tyckte det var kul med lite omväxling själv.

Permalänk
Medlem

Ja man är lite onyttigt hypad på denna.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Får hoppas 6an blir bättre än 5an då, gillade all tidigare spelen, 1-4 inkl expansionpacks, men 5an höll inte samma klass, får hoppas dom lyckas leva upp till kvaliten av dom gamla spelen i 6an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Hajpen är olidlig. Speciellt om det visar sig att det är i Vice City. Efter GTA V och RDR2 så kan jag inte förvänta mig något annat än ett mästerverk rakt igenom.

visar sig? flertal trovärdiga orelaterade källor har rapporterat om det flera år sedan och det bekräftades med video leaksen, det är ett faktum. Men det betyder inte att det kommer vara den enda staden, dock det största & main point

Permalänk
Medlem

Jag är sååå besviken att man som icke online spelare fick nu vänta i 10 år och förmodligen minst 1 år till för ett nytt GTA. Minns när 3:an släpptes, Vice City var så kul och inte så värst mycket senare kom San Andreas. Så många roliga timmar och omspelningsvärde, jag skulle tro senaste genomgång av San Andreas var 2022. Jag hoppas att fler studion inser att grafik inte är det viktiga, utan en bonus och gameplay samt story är vad folk blir kära i.
Med tanke på Larian Studios BG3, Age of empires 2: Mountain Royals, Lunacid, Resident Evil 4 och mer, så är det ganska uppenbart. Absolut kul om gränserna kittlas med ny teknik i varje ny GTA, men hellre mekaniska än optiska då om man för visuell uppgradering måste vänta i över 10 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Hajpen är olidlig. Speciellt om det visar sig att det är i Vice City. Efter GTA V och RDR2 så kan jag inte förvänta mig något annat än ett mästerverk rakt igenom.

Tycker inte man kan påstå GTA V var ett "mästerverk". 10 år senare och jag har bokstavligt aldrig velat röra kampanjen efter jag spelade klart den under lanseringsveckan, och kravet på att man ska behöva iallafall starta kampanjen för att få tillgång till Online har bara förstärkt avsmaken.

Permalänk
Medlem

Vill inte ens tänka på hur krävande spelet kommer vara efter ha spelat RDR2... Men längta gör man!

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

Hoppas man förbättrat motorn på det sätt man rör sig på. RDR2 och GTA V lider mycket av "slime-effekt" om man kan förklara det så? Behöver bli mer kvick i animationerna tycker jag. Av den anledningen klarade jag inte av att spela ut RDR2 eller GTA V kampanjen.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

Otroligt taggad, men om vi följer hur GTA V släpptes så är vi fortfarande 2 år från första konsolversionen av spelet, 3 år från nästa generations konsoler, och 3,5 år tills PC versionen släpps.
FeelsGoodMan

Permalänk
Medlem

Härligt. Bara vänta i 30 år på
PC-versionen då.

Hoppas verkligen det stämmer med fler karaktärer. Det var väldigt roligt med femman.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Bara testat GTA 1 när det begav sig, äger femman sen det var gratis på Epic Games Store men aldrig känt suget. Kanske att det dyker upp lagom så att det blir att prova sexan...

Permalänk
Viking

När det gått så lång tid får man väl ändå hoppas att de har PC och Online redo vid lansering.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

När det gått så lång tid får man väl ändå hoppas att de har PC och Online redo vid lansering.

Det har nog inte särskilt mycket med tid att göra tyvärr. De tar beslut utifrån vad som ger dem mest pengar. Att först sälja på konsol, och sen köper många spelet igen på PC för RP/mods/högre framerates & bättre grafik.

Online däremot lär ha mycket content direkt, dock förväntar jag mig att de väntar en vecka eller två efter release som vanligt för att bygga hype och låta folk köra genom storyn först. Nästan mer rädd att fokus försvunnit från story och lagts på online eftersom det har varit Rockstars kassako i typ 10 år...

Permalänk
Medlem

Vad tror ni kommer först, WW3 eller GTA 6?

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Trevligt, hoppas på Vice City 2.0 då det är min favorit genom tiderna.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Höga förhoppningar har jag, men som i vanlig ordning kommer jag inte förköpa spelet.

Permalänk
Medlem

Kommer pc versionen dröja 1 år senare eller?

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Det här spelet kommer att komma på konsol först. Pc får vänta ett extra år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Kommer pc versionen dröja 1 år senare eller?

Definitivt. Alla deras spel har kommit till konsol först.

Permalänk
Inaktiv

Får ju hoppas att det ser bättre ut visuellt än den läckta alphan, "men det var ju inte färdiga shaders!" eh... det såg fortfarande dåligt ut. Ett problem här är också att GT5 kan se svinbra ut med mods, så ett vanilla GTA6 kommer nog tyvärr inte imponera grafiskt oavsett.

Men visst mer realistisk motion capture & ansikten kan göra mycket för inlevelsen om man ser vad karaktärerna känner. Bra animationer är underskattat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saagaa:

Usch att spela som flera olika karaktärer var nog det jag ogillade mest med GTA5. Vill ha en karaktär att följa och tjäna pengar med.

Jag startade upp GTA 5 häromdagen för första gången på länge; har inte ens spelat ut single player än, men när jag sen såg det med 3 karaktärer igen så blev jag lite less. Vill också ha EN person att följa

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Jaha, då blir det nog till att köpa ett PS5 (igen) då jag inte orkar vänta på PC-versionen som brukar ta minst ett år

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saagaa:

Usch att spela som flera olika karaktärer var nog det jag ogillade mest med GTA5. Vill ha en karaktär att följa och tjäna pengar med.

Själv så älskade jag att hoppa mellan karaktärerna. Särskilt när man gör något så dumt som att flyga ett flygplan rakt ner i marken samtidigt som man byter.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av anon344829:

Får ju hoppas att det ser bättre ut visuellt än den läckta alphan, "men det var ju inte färdiga shaders!" eh... det såg fortfarande dåligt ut. Ett problem här är också att GT5 kan se svinbra ut med mods, så ett vanilla GTA6 kommer nog tyvärr inte imponera grafiskt oavsett.

Men visst mer realistisk motion capture & ansikten kan göra mycket för inlevelsen om man ser vad karaktärerna känner. Bra animationer är underskattat.

tycker alltid att rockstars spel alltid är ett huge leap i det visuella och funktioner, kolla på RDR2
men nånstans börjar det väl att avta? Jag tror vi kommer bli mäkta imponerade.

Permalänk
Medlem

Meh.. hade hellre sett en ny miljö. Eller åtminstone en av de andra från GTA.

Men får hoppas man kan köra träskbåt åtminstone. Och även offline!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint