Varför trilskas Steam vid skapande av nytt konto?

Permalänk
Medlem

Varför trilskas Steam vid skapande av nytt konto?

Jag har fått en ny dator som även kan användas till spel. Jag tillhör inte dem som normalt spelar men eftersom min sambos son har skapat "Scrap Mechanics" så vill jag givetvis testa. Men att registrera ett konto på Steam verkar ju totalt omöjligt! Det är ett oändligt antal "captcha-bilder" man ska klicka på och när jag efter 10 minuters klickande på cyklar, bussar, brandposter etc lyckas gå vidare möts jag av felmeddelandet "Ditt CAPTCHA-svar verkar vara ogiltigt. Bekräfta på nytt att du inte är en robot här nedan.
(Referens-ID: 7423687619109863361)"

Har försökt hitta något sätt att kontakta Steam, men det verkar helt omöjligt.
Alltså, hur gör man för att registrera ett konto?

/ B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill50x:

Jag har fått en ny dator som även kan användas till spel. Jag tillhör inte dem som normalt spelar men eftersom min sambos son har skapat "Scrap Mechanics" så vill jag givetvis testa. Men att registrera ett konto på Steam verkar ju totalt omöjligt! Det är ett oändligt antal "captcha-bilder" man ska klicka på och när jag efter 10 minuters klickande på cyklar, bussar, brandposter etc lyckas gå vidare möts jag av felmeddelandet "Ditt CAPTCHA-svar verkar vara ogiltigt. Bekräfta på nytt att du inte är en robot här nedan.
(Referens-ID: 7423687619109863361)"

Har försökt hitta något sätt att kontakta Steam, men det verkar helt omöjligt.
Alltså, hur gör man för att registrera ett konto?

/ B

Prova med en annan webläsare skulle jag nog börjat med

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De där rutorna kan vara lite otydliga ibland. Ska du räkna med en där endast en liten del syns? Ett enkelt svar annars är att be sambons son om hjälp. Han lär ju klara av det.

Permalänk
Medlem

Kör du VPN? Testa utan i så fall.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Jag prövade med Edge istället för Chrome och det gick jättebra. Men, det skickas ett verifieringsmail till min epost. Och när jag klickar på verifieringsrutan så önskas mitt användarnamn och password. Något som jag inte angett och alltså inte har någon aning om.

Men, jag hittade lite gamla uppgifter från en tidigare registrering och med lite mekande kom jag till slut in! Men nog borde Steam vara lite mer välkomnande?

Tack för hjälp/förslag!

/ B

Permalänk
Medlem

Ibland kan CAPTCHA vara rena djävulsverket, oavsett hur många gånger man får nya bilder och laddar om.
Usch.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Din sambos son har alltså skapat spelet Scrap Mechanics? Coolt! 😊

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S