Permalänk

Söker diverse äldre delar

Söker lite saker nedan, hojta om ni har något liknande, hämtar gärna i gbg området men kan även stå för frakten

- Moderkort LGA1150 mATX
- DDR3 RAM minst 2400mhz
- Någon RX 5000-serie GPU (kanske till o med 6000-serie)
- Fläktar

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Medlem

Har en hel hög med arctic P12 pwm, typ jättemånga
2 st fractal aspect 140
Ett par nf a12x25 pwm (1200rpm)
Och några random 120 mm

Permalänk
Medlem

Ifall du inte skulle hitta moderkort för LGA1150 så finns det nytillverkade moderkort på aliexpress. (de återanvänder troligtvis styrkretsarna från kasserade moderkort, men pcb, kondensatorer, power stages kontakter etc är nytt.) Jag köpte en Core i5 3570 + B75 ITX mobo + 16GB DDR3 combo för ~800kr inkl frakt+tull.

Mitt moderkort heter SZMZ, verkar vara gedigen kvalité, stort plus är att de har stoppat in moderna funktioner som NVMe 4x PCIe 3.0 på den gamla plattformen. Men kolla så att du faktiskt får full PCIe 16x + NVMe 4x. Det enda negativa jag hittade var att moderkortet saknade PWM-fläktstyrning (utan har enbart 3-pin). Men sköter man detta externt så är det inga problem. Ett annat bekymmer var att jag var tvungen att fibbla med UEFI-inställningar för att få ut bild från mitt GTX1050Ti (jag kunde dra ut kortet och köra intels interna grafik för att styra uefi). Det slutade med att jag avaktiverade all CSM, och ändrade alla options jag kunde hitta till UEFI. (Det fanns en tid när jag förstod mig på de flesta inställningarna på moderkort, men i dagsläget är det så många benämningar jag inte känner till, och standardinställningarna verkar vara ogenomtänkta för min hårdvaru-kombo.)

Men i övrigt, högkvalitativa kondensatorer, få, men kvalitativa power stages som funkar med Core i3 - i7.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Skrivet av _genki:

Ifall du inte skulle hitta moderkort för LGA1150 så finns det nytillverkade moderkort på aliexpress. (de återanvänder troligtvis styrkretsarna från kasserade moderkort, men pcb, kondensatorer, power stages kontakter etc är nytt.) Jag köpte en Core i5 3570 + B75 ITX mobo + 16GB DDR3 combo för ~800kr inkl frakt+tull.

Mitt moderkort heter SZMZ, verkar vara gedigen kvalité, stort plus är att de har stoppat in moderna funktioner som NVMe 4x PCIe 3.0 på den gamla plattformen. Men kolla så att du faktiskt får full PCIe 16x + NVMe 4x. Det enda negativa jag hittade var att moderkortet saknade PWM-fläktstyrning (utan har enbart 3-pin). Men sköter man detta externt så är det inga problem. Ett annat bekymmer var att jag var tvungen att fibbla med UEFI-inställningar för att få ut bild från mitt GTX1050Ti (jag kunde dra ut kortet och köra intels interna grafik för att styra uefi). Det slutade med att jag avaktiverade all CSM, och ändrade alla options jag kunde hitta till UEFI. (Det fanns en tid när jag förstod mig på de flesta inställningarna på moderkort, men i dagsläget är det så många benämningar jag inte känner till, och standardinställningarna verkar vara ogenomtänkta för min hårdvaru-kombo.)

Men i övrigt, högkvalitativa kondensatorer, få, men kvalitativa power stages som funkar med Core i3 - i7.

Tack för kommentaren, låter som en plan!

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är vad du letar efter men har en komplett Dell Optiplex 9020 med 1150 matx (oem bräda) i5-4690 och 14gb ram.
Jobbar i Göteborg så skulle kunna ta med den om intressant.

Permalänk
Skrivet av Ecke11:

Vet inte om det är vad du letar efter men har en komplett Dell Optiplex 9020 med 1150 matx (oem bräda) i5-4690 och 14gb ram.
Jobbar i Göteborg så skulle kunna ta med den om intressant.

Fulltower eller sff?

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamaszucs:

Fulltower eller sff?

Skulle kalla det mini/mid tower.

//Rickard

Permalänk

Jag har asus maximus vi impact
16gb ram
i5 4670k

Permalänk
Medlem

Låter detta intressant?
Asus H81I-PLUS Intel H81 2xDDR3 Socket 1150 mITX

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag har en komplett burk om det är av intresse.
Håller just på att bygga ihop den igen.

Allt fungerar.

Mobo: Asus z77 maximus v gene
Cpu: intel 3770K delidad enligt konstens alla regler och ny kylpasta.
Cpu kylare: Zalman CNPS17X RGB 140mm
Gpu: Evga Gtx 780 SC med ny kylpasta
Ssd: Samsung 250GB
Ram: Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz 2x8GB
Psu: Corsair HX750W
Chassi: Något halvstort med 5st 140mm A-rgb fläktar samt med a-rgb kontroller som styr ljuset.

Tror att moderkortet är registrerad med Windows 10 home.

Mvh

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Glas sida på chassit glömde jag

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Skrivet av Pantburk:

Hej.
Jag har en komplett burk om det är av intresse.
Håller just på att bygga ihop den igen.

Allt fungerar.

Mobo: Asus z77 maximus v gene
Cpu: intel 3770K delidad enligt konstens alla regler och ny kylpasta.
Cpu kylare: Zalman CNPS17X RGB 140mm
Gpu: Evga Gtx 780 SC med ny kylpasta
Ssd: Samsung 250GB
Ram: Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz 2x8GB
Psu: Corsair HX750W
Chassi: Något halvstort med 5st 140mm A-rgb fläktar samt med a-rgb kontroller som styr ljuset.

Tror att moderkortet är registrerad med Windows 10 home.

Mvh

<Uppladdad bildlänk>

Tack för bilderna, har självaste systemet, vill bara downsize:a, därför jag letar efter itx mobo

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Medlem