Permalänk
Medlem

Och jag fick mina igår. Dags att börja jakt efter projektor!

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem

Yes 16000 in på kontot.

Permalänk
Medlem

Japp, fick det igår.
Väl trevligt och lagom till min tidiga semester

Permalänk
Medlem

Yes. Efter att ha betalat 8000:- extra så får man göra avdrag på iaf 3000:- av summan så fick dryga 3kkr tillbaka.
Det räcker väl till glasögon, eller mat till vandring

Permalänk
Medlem

Av någon anledning har jag varken fått slutskattebesked eller några pengar ännu. Första gången i livet det dröjt såhär. Undrar varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Av någon anledning har jag varken fått slutskattebesked eller några pengar ännu. Första gången i livet det dröjt såhär. Undrar varför?

Det är nog inget konstigt med det, själv gjorde jag min deklaration direkt när det gick, fick slutbeskedet i måndags, pengar i tisdags, de skulle granska resor till och från arbetet, handel med kryptovalutor, uthyrning av bostad och inkomst av gigarbete extra i år.

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Av någon anledning har jag varken fått slutskattebesked eller några pengar ännu. Första gången i livet det dröjt såhär. Undrar varför?

Gjorde du några ändringar till det de skickade ut? Om du har eget företag, så drar det också ut på din privata deklaration då aktier osv ska in där (K10?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Gjorde du några ändringar till det de skickade ut? Om du har eget företag, så drar det också ut på din privata deklaration då aktier osv ska in där (K10?)

Enda ändringen jag gjorde var att jag och frugan omfördelade räntan på vårat bolån, då hon nu studerar så är det dumt att ha det 50/50 då hon inte kan få tillbaka så mycket. Men hon har redan fått sina pengar.

Permalänk
Medlem

20k, som nu försvinner ur ekonomin genom inflationsbekämpande amortering. Tacka mig för att jag krymper ekonomin.

Permalänk

Fick tillbaka, blev ett Arozzi gaming bord

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Hmm har inte fått tillbaka det senaste 5 åren, typ alltid under skott på runt 100 000 kr att bertala, sen man började handla aktier

Varför? Kör du inte ISK?

Permalänk
Medlem

Samma här. Kör ISK och får med alltid betala.
Det är schablonskatt på ISK.

Visa signatur

Ghost S1 || Asrock Phantom Gaming Z390 || 9900KF || Corsair 32GB@3400MHz CL16/1.45volt || Intel 660p 1gb || Corsair sf600 || RTX 4070 Inno3d 2x|| Asus PG279QM

Macbook pro 14 M1

Permalänk
Skrivet av cchriss:

Samma här. Kör ISK och får med alltid betala.
Det är schablonskatt på ISK.

Ja, typ 0.12%..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Varför? Kör du inte ISK?

Nej det gör jag inte, samt en del BTC med så bruka blir lite och gå igenom under våren ,

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Betala 5kr efter reseavdrag 😆

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Drygt 7 tusen. Blir att betala av på CSN-lånet...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Ja, typ 0.12%..

1,086%

Permalänk
Medlem

Inget

6 000:- i restskatt så inga köp av ny hårdvara här!

Visa signatur

OS:Windows 11 24H2 Pro for Workstations Insider Preview 64-bit Build 26231.5000|CPU: Intel Core i9 11900K|GPU: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC |Moderkort: Asus ROG Maximus XIII Extreme Z590 med American Megatrends Inc bios 2001 |Kingston SFYRD2000G 2TB, PCIe 4|Samsung 990 Pro 1 TB, PCIe 4|Samsung 980 Pro 1 TB, PCIe 4|2 st Samsung 980 1 TB, PCIe 3 i raid0 |RAM: Kingston Fury Beast 64GB DDR4-3600|PSU: Corsair HX1500i|Monitor: SAMSUNG ODYSSEY G5 C34G55T 34" DisplayPort 1.4|Chassi: Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem

Fick pröjsa 11800:- detta året. Brukar normalt sett få tillbaka mellan 1000-3000:- så lite knasigt

Permalänk

Fick mina surt förvärvda slantar i tisdags
Så nu blir det en flaska fina vin i helgen

Permalänk
Medlem

38789kr in på kontot, betalat för mycket skatt medvetet på ett arvode.
Alltihop åkte raka vägen in på sparkontot, finns inget jag behöver eller ens villhöver.

Permalänk
Medlem

Ringde idag och frågade och dom sa att min deklaration "var inte klar än" är det Juni och Augusti som gäller? Eller kan det ske löpande allteftersom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Ringde idag och frågade och dom sa att min deklaration "var inte klar än" är det Juni och Augusti som gäller? Eller kan det ske löpande allteftersom?

Det undrar jag med. Jag borde fått det utbetalat vid detta fönster (4-7 juni)

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Ringde idag och frågade och dom sa att min deklaration "var inte klar än" är det Juni och Augusti som gäller? Eller kan det ske löpande allteftersom?

Jag har inte fått mina heller. Men jag skickade in sista dagen och hade en del ändringar (flytt av rut och ränteutgifter, värdepapper och försäljning av hus).

Är bara en gissning men utgår från att de blir klara och skickar ut pengar löpande.

Permalänk
Skrivet av felplacrd:

Jag har inte fått mina heller. Men jag skickade in sista dagen och hade en del ändringar (flytt av rut och ränteutgifter, värdepapper och försäljning av hus).

Är bara en gissning men utgår från att de blir klara och skickar ut pengar löpande.

Ändringar från utskickat, sparkar dig alltid till sist i kön. Vad jag minns, så är dessa tidigare datum endast för de som bara godkänner utskickad deklaration utan att göra en endaste ändring, och skickats in i tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Ändringar från utskickat, sparkar dig alltid till sist i kön. Vad jag minns, så är dessa tidigare datum endast för de som bara godkänner utskickad deklaration utan att göra en endaste ändring, och skickats in i tid.

Njae, jag har både K4 och K10 samt ändringar i deklaration för felaktig kontrolluppgift och jag fick mina pengar i veckan, men jag deklarerade däremot digitalt väldigt tidigt. Har man mycket ändringar och deklarerar i slutet eller på papper så tar det däremot längre tid, men det finns ingen officiell policy vad jag vet.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av LPG:

Då jag fått mina nu och ska fira lite blir det personliga favoriten "Den som väntar på något gott väntar femton minuter en kvart"

HAHAAHAHA bra val!