Wiser med andra Zigbee enheter

Permalänk
Medlem

Wiser med andra Zigbee enheter

hejsan jag undrar ifall någon här använder wiser gateway och har även lyckats lägga till tex philips hue brygga eller annan tredje part brygga för att kunna föra in lampor och andra Zigbee enheter i wiser appen ?

för om jag förstår rätt så har Wiser Gateway öppnat upp sig och tillåter att man lägger till andra Zigbee bryggor i deras app som man sedan kan föra in andra märkes smarta pluggar och lampor.
för att sedan styra dem från wiser appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

hejsan jag undrar ifall någon här använder wiser gateway och har även lyckats lägga till tex philips hue brygga eller annan tredje part brygga för att kunna föra in lampor och andra Zigbee enheter i wiser appen ?

för om jag förstår rätt så har Wiser Gateway öppnat upp sig och tillåter att man lägger till andra Zigbee bryggor i deras app som man sedan kan föra in andra märkes smarta pluggar och lampor.
för att sedan styra dem från wiser appen.

Det är inte Wisers gateway som öppnar upp sig, utan appen. Wiser-appen ska ha stöd för att ansluta till Hue Bridge och på så vis kunna styra både Wiser och Hue i samma app.
Sen kan jag inte riktigt ge dig svar på hur bra det funkar, då jag varken har Wisers app eller Hues brygga.

Visa signatur

Smarthemsystem: Home Assistant OS (Supervised) | Körs på: Intel NUC med Proxmox VE
Zigbee: Sonoff ZBDongle-P + Zigbee2MQTT
Fast belysning: Plejd & Shelly
Övrig belysning: Philips Hue, IKEA Trådfri
Nätverk: UniFi (UDR + 2st AC-LR)

Permalänk
Medlem
Skrivet av durrav:

Det är inte Wisers gateway som öppnar upp sig, utan appen. Wiser-appen ska ha stöd för att ansluta till Hue Bridge och på så vis kunna styra både Wiser och Hue i samma app.
Sen kan jag inte riktigt ge dig svar på hur bra det funkar, då jag varken har Wisers app eller Hues brygga.

Jaha det är appen, men i vilket fall som helst så verkar det vara att sålänge en brygga är matter kompatibel så ska det gå att lägga in den i Wiser appen och på så vis kunna lägga in lampor och andra produkter